Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 11 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 103

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    maar de customshop kan ook niet zomaar alles maken. het moet wel werken binnen de bedrijfsfilosofie. SD himself was van mening dat asymmetrische spoelen niet nodig waren, en ik ken nog meer pickupboeren die daar heilig van overtuigd waren. Totdat de 59/custom hybrid langs kwam, en sindsdien is SD overtuigd, en ik ken nog wat kleine wikkelaars (die geen bedrijf en dus geen bekendheid hebben bij het grote publiek) die om zijn.

dat BKP al die opties levert is omdat het een de facto customshop is. zie voorgaand argument.

@brum: Ik kwam niet met BKP aankakken. Ik erger me aan het ophemelen van BKP omdat wat zij doen puur jatwerk is. Geen eigen innovatie. Larry Dimarzio mag misschien een hork zijn met zijn trademark op double cream bobbins, maar hij innoveert zelf behoorlijk (de superdistortion komt van zijn hand, en is een pareltje! na 40 jaar onveranderd, me dunkt) en omringt zich met mensen die kunnen innoveren. Net als Bill Lawrence. Seymour Duncan gooit 't over de boeg van authenticiteit, puur, zo eenvoudig mogelijk, waar dimarzio en BL het juist zo complex mogelijk willen maken, binnen de marges. En op dat vlak is SD grandioos.

Wizard pickups is een pure customshop, een van mijn andere favo pickups, hij ontwikkelt zijn patronen echt zelf, zonder kennis van andere merken.

En wat doet BKP? jatten.

Als je me niet gelooft, trek dan maar wat BKP's open.

Je kan zeggen wat je wilt van Gibson, ik haat die pickups uit het diepst van mijn hart, ik vind het gewoon schijtpickups, maar ze proberen wel pickups te maken die teruggrijpen naar 'the old days' en die toch appeleren aan de moderne(re) speler. De 500T vind ik een geweldig goed (modern) ontwerp, en de 498T vind ik een super pickup. Wat doet BKP? hup, effe het basisontwerp jatten van de 500T, beter draad gebruiken (van dezelfde kwaliteit van SD, gibson's draad is berucht dat het minder goed is), andere polepieces, en voila: je hebt de aftermath. De warpig is een getweakte superdistortion, de painkiller is een getweakte distortion, de miracle man is een overwound JB met een ceramische magneet, de nailbomb is en combinatie tussen de JB en de custom, de rebel yell is een mismatched custom, de cold sweat is een underwound custom (of overwound screamin demon, hoe je 't zien wilt).

moet ik doorgaan? Trek die zooi open, en kijk met je eigen ogen.
    Je lijkt wel een klein kind die z'n gelijk wil krijgen. Het is ook werkelijk altijd hetzelfde.

Standaard

Ik durf er nu al een tientje op te wedden dat ik na deze post een enorme flamestorm van Orpheo over me heen krijg, zo is hij nu eenmaal.

Maar: Je loopt er nu over te zeuren dat BKP alles kopieert en niets eigens maakt. Lieve Orpheo, jouw o-zo heilige Warmoth doet toch precies hetzelfde? Allemaal gebaseerd op een oud ontwerp, en vervolgens (naar smaak van de koper) aangepast.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Squire heeft net een nieuwe badr hari signature voor mensen met agressieve slag.

Senior Member

Standaard

Ik snap de hele haat voor bkp niet, geniale pickups maken ze. Zeker als je kijk naar de p90 en telecaster pickups, vrij weinig die opgevoerde varianten daar van maken en dan ook nog gewoon een hele rits met verschilliende eigenschappen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Unforgiven Bekijk bericht
    Ik durf er nu al een tientje op te wedden dat ik na deze post een enorme flamestorm van Orpheo over me heen krijg, zo is hij nu eenmaal.

Maar: Je loopt er nu over te zeuren dat BKP alles kopieert en niets eigens maakt. Lieve Orpheo, jouw o-zo heilige Warmoth doet toch precies hetzelfde? Allemaal gebaseerd op een oud ontwerp, en vervolgens (naar smaak van de koper) aangepast.
    Ik zou er echter niet op reageren, als ik Orph was. Iets te duidelijk flamebait.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

Senior Member

Standaard

Ik moest er toch wel een beetje om lachen

Trouwens, Orph; Beter goed gejat dan slecht bedacht.

@livepulse : dat zijn ook wel mooie pickups, die Joe Barden maakt, zeker z'n Two/Tone lijkt me iets om eens te proberen.
    Maar inderdaad wel erg duur.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door polviggen Bekijk bericht
    verder vind ik bareknuckle toch ook vrij duur, een pickup is nu ook niet zo ingewikkeld.. en de nailbomb die ik getest heb vond ik maar teleurstellend.
    Tja, je betaald ervoor dat je in feite een custom shop pickup besteld.
    En dat je de Nailbomb teleurstellend vond dat kan zomaar, ik ben zelf weer absoluut geen fan van hun Holydiver.
    Da's het mooie van het enorme aanbod; genoeg keuze en voor elk wat wils.
    All animals are equal, but some animals are more equal than others.
    -George Orwell's Animal Farm

Senior Member

Standaard

Ik heb ze vorig jaar op advies van orpheo zelf gemaakt,
    was er eerst wat huiverig voor, pickups van 80 euro per stuk verkloten doet toch 'n beetje zeer.
    Maar als het niet beviel kon ik ze nog altijd in originele staat terug brengen.
    vermits ik ze niet kapot gemaakt had.
    maar ze zitten er nog steeds als hybride in
    De ene gewoon als brug en de andere gewoon als halspup.

In mijn oren klinkt t beter als mijn maat zijn gibson lp classic,
    veel minder modderig,
    dus ik ben er blij mee. ze zijn precies wat ik zocht.
    Dus nu kunnen mensen die het niet zelf durven ook proberen, mooi toch

Standaard

het probleem is dat een pickup wel altijd hit en miss is... je moet er eerst wat proberen eer je weet welke het best klinkt, en daarvoor er ook enkele kopen.

Duncans kan ik gemakkelijker occassie vinden. alhoewel je bareknuckle nu ook meer en meer ziet.

maar ik bedenk me dit.. geen enkele van de artiesten waarvan ik het geluid goed vind speelt met bareknuckle, doen bestonden ze nl nog niet.

verder geloof ik wel dat er goeie pickups voor mij tussen hun assortiment zit. 't is me enkel wat duur om een reeks van aan te kopen.. ook omdat hun keuze zo groot. bij duncan is het tenminste nog overzichtelijk.

Senior Member

Standaard

Mooi nieuws van Seymour Duncan. Mooi verhaal erbij ook.

Maar waarom die toon meteen al in de startpost?
    Turn it up • Bring the noise

Standaard

leuk, een nieuw element/pickup! wie heeft er al ervaring mee?

enne, iedereen weet toch hoe orph is, hij is anders,en behandel die jonge aub een beetje met zachte handschoentjes. hij kan er ook niets aan doen!
    t moet een leuk en gezellig forum zijn en blijven!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mesaman Bekijk bericht
    enne, iedereen weet toch hoe orph is, hij is anders,en behandel die jonge aub een beetje met zachte handschoentjes. hij kan er ook niets aan doen!
    respect moet je verdienen en moet van twee kanten komen. Ik ben zowiezo gestopt om te reageren op zijn posts
    Zachte handschoentjes werken erg slecht in combinatie met een betonnen plaat voor de kop en lange tenen / kort lontje...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten