Heren,
Ik heb enige tijd geleden een gitaar gekocht via Ebay USA. Deze heb ik laten versturen naar mijn tante in Florida, aangezien de verkoper niet wilde verzenden naar Europa. (Verder wel een hele toffe kerel, dus niks dan goeds over de man!) Maar nu moet het pak dus hier geraken.
De doos is 114 x 41 x 18 cm groot, en weegt 10 kilo (22 pounds). Op zich geen mega-formaat dus. Maar het valt me op dat het versturen bij een aantal firma's toch redelijk veel kost.
Zo had ik bij UPS gekeken en daar zou het neerkomen op zo'n 300 euro. Maar nu is mijn vraag of bij deze prijs al de invoerkosten en btw gerekend is?
Ook wordt erbij gezegd dat het "gegarandeerd" binnen 2 werkdagen hier in België is. Is dit te vertrouwen? Of zal het toch echt wel langer duren?
Daarnaast had ik gekeken naar USPS (De post van Amerika). Zij rekenen 100 euro aan, eveneens verzekerd, maar dan zou het volgens de website 6-10 werkdagen duren. Alleen neem ik aan dat ik hierbovenop dan nog de extra kosten moet betalen?
Het viel me dus op dat de kosten zo immens verschillen (Fedex sprak zelfs van 500+ dollar!); waar ligt dit aan? Ik dacht persoonlijk aan het feit dat de invoerrechten en BTW reeds in die prijs inbegrepen waren. Kan dit kloppen of klets ik uit mijn nek?
Als iemand goede ervaringen heeft met andere bedrijven, mag dat natuurlijk ook altijd gemeld worden.![]()
Favorieten/bladwijzers