Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 80

Standaard Gitaar invoeren: UPS vs. USPS

Heren,

Ik heb enige tijd geleden een gitaar gekocht via Ebay USA. Deze heb ik laten versturen naar mijn tante in Florida, aangezien de verkoper niet wilde verzenden naar Europa. (Verder wel een hele toffe kerel, dus niks dan goeds over de man!) Maar nu moet het pak dus hier geraken.

De doos is 114 x 41 x 18 cm groot, en weegt 10 kilo (22 pounds). Op zich geen mega-formaat dus. Maar het valt me op dat het versturen bij een aantal firma's toch redelijk veel kost.

Zo had ik bij UPS gekeken en daar zou het neerkomen op zo'n 300 euro. Maar nu is mijn vraag of bij deze prijs al de invoerkosten en btw gerekend is?
    Ook wordt erbij gezegd dat het "gegarandeerd" binnen 2 werkdagen hier in België is. Is dit te vertrouwen? Of zal het toch echt wel langer duren?

Daarnaast had ik gekeken naar USPS (De post van Amerika). Zij rekenen 100 euro aan, eveneens verzekerd, maar dan zou het volgens de website 6-10 werkdagen duren. Alleen neem ik aan dat ik hierbovenop dan nog de extra kosten moet betalen?

Het viel me dus op dat de kosten zo immens verschillen (Fedex sprak zelfs van 500+ dollar!); waar ligt dit aan? Ik dacht persoonlijk aan het feit dat de invoerrechten en BTW reeds in die prijs inbegrepen waren. Kan dit kloppen of klets ik uit mijn nek?

Als iemand goede ervaringen heeft met andere bedrijven, mag dat natuurlijk ook altijd gemeld worden.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Je moet altijd invoer en btw betalen bovenop verzendkosten en aanschafprijs als t Boven n bepaald bedrag is.

Ups is echt heel snel. 2 a 3 dagen vanuit de USA is normaal. Ups kan zelf injlare en hieft geen post overtreft dragen aan anderen dat de boel enorm versnelt.

Usps is sloom.

Senior Member

Standaard

Als UPS zegt 2 dagen, dan bedoelen ze ook echt 2 dagen, dat word gegarandeerd, meer als 3 dagen heeft het bij mij nog niet geduurd, zelfs in de week voor kerstmis ging alles stipt op tijd.
    Maar dat is wel zonder inklaringskosten, importkosten/belastingen etc., zoals Orpheo ook al aangaf, dus dat komt er dan nog bij.
    All animals are equal, but some animals are more equal than others.
    -George Orwell's Animal Farm

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht

Usps is sloom.
    Wel iets langzamer dan UPS ja, maar het is makkelijk binnen een week in Ned. Daarna ben je overgeleverd aan TNT (of hoe het nu ook heet). Dan kunnen er wel twee weekjes bijkomen.
    For sale. Roger strat by Duesenberg (voorheen Diego). Nog als nieuw, halve prijs. PM voor info en pics.

Senior Member

Standaard

Veelal zijn er keuzes voor wat betreft de snelheid van de zending en het serviceniveau (al dan niet verzekerd/aangetekend) die van grote invloed hebben op de prijs van de dienstverlening. Kies iets dat bij de waarde van de zending past...
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

Senior Member

Standaard

Als het een beetje dure gitaar is zou ik gewoon wat extra neerleggen voor ups. Zoals stikel al zegt, postnl(tnt) is nou niet de snelste als het komt met leveren.

Houd er ook rekening mee dat je kans hebt dat de douane 2 weken naar je gitaar gaat lopen staren voordat hij eindelijk overgedragen wordt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

Senior Member

Standaard

Je bent voor een groot deel afhankelijk van de douane , soms een dag ,maar het kan ook zomaar een maand duren.
    Ik kies tegenwoordig gewoon voor de goedkoopste optie en er rekening mee houdend dat het een maand kan duren.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hotpepper01 Bekijk bericht
    Veelal zijn er keuzes voor wat betreft de snelheid van de zending en het serviceniveau (al dan niet verzekerd/aangetekend) die van grote invloed hebben op de prijs van de dienstverlening. Kies iets dat bij de waarde van de zending past...
    Dikke plus voor deze.

Wat je betaalt zijn transportkosten en daar mag je iets voor terugverwachten. In alle gevallen betaal je de BTW en invoerrechten achteraf en de transporteur heeft in principe niets te maken met de waarde van de goederen die ze vervoeren en dus ook niet met de hoogte van de BTW/IR, (daar rekenen ze ook niks extra's voor in de transportkosten). Wat ze wel doen is de BTW/IR voorschieten en daarom kunnen ze sneller werken. De reden dat het bij USPS langer duurt heeft dus te maken met het feit dat hun netwerk er niet op is ingericht om het supersnel te doen. Bij UPS en DHL is dit wel zo wel en daar betaal je dus ook voor. Fedex is minder groot in Europa en daar duurt het vaak al wat langer, TNT werkt met partners en dat is overdragen van goederen en info wat ook niet echt goed werkt als het snel moet.

@ Allochthomas en Hendriks: De douane staart nergens naar en daar ben je ook niet afhankelijk van, de vervoerder moet zijn documentatie goed aanleveren. Hierboven staat de verklaring waarom dat bij sommige vervoerders zo lang duurt....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zjanke Bekijk bericht
    Dikke plus voor deze.

Wat je betaalt zijn transportkosten en daar mag je iets voor terugverwachten. In alle gevallen betaal je de BTW en invoerrechten achteraf en de transporteur heeft in principe niets te maken met de waarde van de goederen die ze vervoeren en dus ook niet met de hoogte van de BTW/IR, (daar rekenen ze ook niks extra's voor in de transportkosten). Wat ze wel doen is de BTW/IR voorschieten en daarom kunnen ze sneller werken. De reden dat het bij USPS langer duurt heeft dus te maken met het feit dat hun netwerk er niet op is ingericht om het supersnel te doen. Bij UPS en DHL is dit wel zo wel en daar betaal je dus ook voor. Fedex is minder groot in Europa en daar duurt het vaak al wat langer, TNT werkt met partners en dat is overdragen van goederen en info wat ook niet echt goed werkt als het snel moet.

@ Allochthomas en Hendriks: De douane staart nergens naar en daar ben je ook niet afhankelijk van, de vervoerder moet zijn documentatie goed aanleveren. Hierboven staat de verklaring waarom dat bij sommige vervoerders zo lang duurt....

Zo traag is USPS niet echt en hun documentatie is in orde. Met hun T&T kun je zien dat het meestal binnen een week bij Dutch Customs ligt. Het is daarna aan TNT/postnl die de inklaring (kosten aan de deur afrekenen) doet en het vervoer naar de klant in Ned. En dat doen ze niet echt snel (rond de drie weken, weet ik uit ervaring)
    For sale. Roger strat by Duesenberg (voorheen Diego). Nog als nieuw, halve prijs. PM voor info en pics.

Standaard

Volgens mij is de TS een in Belgie woonachtige gitaarliefhebber...
    Alle genoemde raadgevingen ten spijt, ben benieuwd hoe het zit met invoeren en verzenden in Belgie...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten