Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 20 van 60 EersteEerste ... 10181920212230 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 191 t/m 200 van 599
    Senior Member

Standaard

Misschien kan je een hele lichte burst maken, dus dezelfde kleur als de (naturel) top maar dan iets donkerder? Word denk ik wel een uitdaging om dat zo te krijgen dat je het "verbleekte randje" niet ziet maar zou best mooi kunnen worden.
    Heb je al waterstofperoxide geprobeerd?

Standaard

Nee, ik heb nog helemaal niets geprobeerd, alleen afgewacht of het in de loop van de weken een beetje bij zou trekken; maar kennelijk is daar meer tijd voor nodig.

Aan een burst had ik inderdaad wel al gedacht; maar dat gaat dan de eerste worden. Sowieso eerst maar iets van blanke lak er overheen zodat ik altijd terug naar af kan.

Damn, dat lakwerk.

Ik ken wel een kunstschilder die heel graag eens een gitaar van mij zou beschilderen maar dan wordt het zoiets:

Leuk, maar niet voor deze
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Lijkt mij ook jammer, Ik denk dat deze zo naturel het best tot zijn recht komt. Een donkere burst lijkt me al snel teveel...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Ik ken wel een kunstschilder die heel graag eens een gitaar van mij zou beschilderen maar dan wordt het zoiets:

da's toch Brood? ik weet niet wanneer jij 'm voor 't laatst gesproken hebt, maar hij is al een tijdje niet meer onder ons hoor

wel een heel leuk project, complimenten voor je creativiteit

Banned

Standaard

kan mijn zoontje ook wel even voor je doen hoor.

Wel echt een serieus geniaal project dit. Kan niet wachten totdat de top erop zit.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EDV Bekijk bericht
    da's toch Brood?
    Nee, het is Henk Veen. Hij heeft absoluut veel inspiratie bij Brood gevonden, kende hem ook, maar als je het naast elkaar ziet, springen de verschillen (mij in ieder geval) meer in het oog dan de overeenkomsten. Ik ken hem al jaren; hij is zeer productief en probeert zichzelf voortdurend te verbeteren in wat hij doet. Het is veel minder lukraak dan het mag lijken.

Hoe dan ook, die verkleuring (of eigenlijk niet-verkleuring) valt lastig uit; ik zal er iets mee moeten:

Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Hoe dan ook, die verkleuring (of eigenlijk niet-verkleuring) valt lastig uit; ik zal er iets mee moeten:

Is het alleen verkleuring of is er, nadat de stoel in elkaar is gezet, iets van lak opgebracht? Zou gewoon ouderwets bleekwater kunnen helpen?

Deze site heeft wat tips voor het bleken van hout. Misschien heb je er iets aan.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Is het alleen verkleuring of is er, nadat de stoel in elkaar is gezet, iets van lak opgebracht? Zou gewoon ouderwets bleekwater kunnen helpen?
    Dit is het kale hout van de onderkant van de zitting, er zat geen lak op; het lichte deel is waar de rand er tegenaan heeft gezeten. De rest heeft een kleine eeuwigheid aan de lucht en het licht blootgestaan.

Ik voel er niet zo gek veel voor om met dit stuk hout te gaan experimenteren; ik heb er op het moment maar één van, en het is eigenlijk het centrale stuk waaromheen de gitaar wordt gebouwd.
    Voor bleken moet je de zaak nat maken. De houtvezel gaat dan overeind staan en dat moet je weer bijschuren; de laagjes in dit triplex zijn maar dun. En zou het niet kunnen gaan vervormen door het nat maken?

De lichte burst lijkt me de veiligste optie, al zal ik moeten gaan bedenken hoe dat aan te pakken; spuitapparatuur heb ik niet.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Het blijft toch een leuk klankgat, hè?
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht
    Het blijft toch een leuk klankgat, hè?
    Ja!
    Ik had het er net op getekend. Heel vaag is nog een eerdere vorm te zien maar toen ik de plank op de gitaar legde, vond ik die teveel in lijn met de hals lopen.
    Dit bevalt me wel; het zou 'm zomaar kunnen worden.
    Aaron Stonebeat

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten