Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 72 van 81 EersteEerste ... 22627071727374 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 711 t/m 720 van 801
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FndErr Bekijk bericht
    Ok thanks! De eq heb ik echt als buffer voor mijn tele. Mijn strat heeft een veel harder input volume omdat die actief is. Dus als ik snel moet schakelen van tele naar strat en ik gebruik de eq niet, is het volume verschil tussen gitaar en de pedalen te groot.
    Tijd voor betere/hardere elementen in je tele?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FndErr Bekijk bericht
    En verder niks in de effectsloop van de amp? Heb nog nooit iets in de effectsloop gehad omdat ik er weinig ervaring mee heb.
    Same here. Als er iets in je loop zou moeten zitten dan de DD-7. Mocht de GE-7 niet meer nodig zijn kun je die voor de DD-7 plaatsen als solo-boost.

Kost je wel 2 extra kabels en de bijkomende moeite en signaalverlies.

Senior Member

Standaard

Van belang is natuurlijk ook of je, ondanks dat je al twee drive-pedalen gebruikt, de drive van de amp ook nog gebruikt. In dat geval zeker je delay in de loop plaatsen, omdat die nu eenmaal indien mogelijk achteraan moet.
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnLord Bekijk bericht
    In dat geval zeker je delay in de loop plaatsen, omdat die nu eenmaal indien mogelijk achteraan moet.
    Nope, doe ik ook niet. Niet alle delays doen het goed voor je oversturende amp en het gaat er ook om wat voor soort geluid je zoekt, maar ik ben zeer tevreden met mijn delay voor m'n preamp.

(reverb moet trouwens nog later dan delay )

Senior Member

Standaard

Zolang de gain v.d. amp niet te hoog staat, of indien je juist op zoek bent naar een "rommelige" delay-sound, kun je een delay prima vóór de amp plaatsen, en dus niet in de FX-loop.
    Die GE-7 kun je idd gebruiken voor solo boosts, ook als je hem gebruikt vóór de preamp (edit: cleane preamp).
    En wat het volume verschil tussen je Tele en Strat betreft, wat Harold zegt, of misschien de PU's van de Tele hoger afstellen, en/of die van de Strat lager.

Edit: Ik heb gisteren trouwens op advies van o.a. Harold, mijn phaser vóór m'n overdrives geplaatst, maar dat ga ik dus weer terugdraaien, vind het minder mooi klinken.
    Laatst gewijzigd door Henri H; 23 november 2011 om 16:31

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Edit: Ik heb gisteren trouwens op advies van o.a. Harold, mijn phaser vóór m'n overdrives geplaatst, maar dat ga ik dus weer terugdraaien, vind het minder mooi klinken.
    Helemaal mee eens, vindt een phaser ná overdrives ook dikker/beter klinken...
    Daarbuiten, wordt evt. ruis niet verder doorversterkt, en phaser heeft (in mijn oren) meer dynamiek. Eigenlijk (zit er mischien wel helemaal naast hoor, vergeef het me maarrr), wordt meestal op een overdrive ook de tonerange beperkter gezet dan een phaser optimaal werkt...
    http://www.banddiep.nl/
    Neerlands Peil
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Ik ben trouwens minstens net zo geil als Steph. Jammer dat ik zo lelijk ben. Anders ging ik lekker burgerlijk vreemd.

Senior Member

Standaard

Ik vind een phaser na een overdrive ook beter klinken. Klinkt strakker, duidelijker en je hoort de phaser sweep beter/extremer. Voor de overdrive wordt het wat rommeliger en ongedefinieerder.
    Laatst gewijzigd door apekop; 26 november 2011 om 23:42

Senior Member

Standaard

Het is puur persoonlijke voorkeur. Ik ken ook iemand die z'n drive voor z'n wah zet. Net als phasers na drives vind ik die extreme sweeps helemaal niks.
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 28 november 2011 om 14:54

Senior Member

Standaard

Ik heb sinds kort een Boss PS-5 Super Pitch Shifter. Na wat testen blijkt hij het beste te tracken als hij in het begin van de keten te staan. Vreemd genoeg klinkt de harmonizer beter voor m'n drive, en de shifter na m'n drive.

Wat zijn jullie ervaringen met een pitch shifter/octaver/harmonizer? Er staat niets over in de FAQ.

Standaard

waar kan je t best een leslie sumulator neerzetten: in de loop of gewoon tussen je gitaar en versterker? en bij die laatste: in welke volgorde dan?

Standaard

ik wilde graag even jullie mening weten ivm mijn pedalenvolgorde:

1 volumepedaal
    2 Boss tu-3
    3 mrx dyna comp
    4 ehx double muff
    5 Boss BD-2
    6 Boss OS-2
    7 red witch pentavocal tremolo
    8 Line 6 DL4
    9 Boss DD-7

Is dit een goede volgorde?