ga ik zeker eens proberen!
ga ik zeker eens proberen!
sorry, toch nog even een vraagje. Heb een acoustic simulator ook. Maar die klonk niet echt zuiver. Waar zet ik deze het beste?
Uit, want het dingen die voor geen meter klinken.
Ligt aan of je eventueel effecten wilt combineren met je acoustic simulator. Het is hoe dan ook een must om het 'akoestische' geluid niet naar je gitaarversterker te sturen, maar naar een PA/allrange ofzo.
ja dat zit er niet in... uit dus![]()
Hey mensen!
Ben al een tijdje aan het zoeken naar een goede volgorde voor mijn pedalen en welke wel of niet in de effect loop.
Ben wel benieuwd naar jullie mening!
Pedalen zijn;
Ibanez WH-10
Brunetti Mercury Box
Ibanez TS-9
Boss OS-2
Boss DD-7
MXR Phase 90
Boss TU-3
Boss FV-50
Boss GE-7 eq gebruik ik nog helemaal voorin de ketting om het volume van mijn tele op het zelfde volume te krijgen dan mijn strat(actief).
1) "Boss TU-3 op tuner aansluiting" zou ik niet doen, de FV-50 heeft een passieve uitgang voor de tuner, dus daar raak je in theorie de helft van je signaal kwijt... De buffer van de GE-7 compenseert dat wel een beetje, maar die staat daar ook alleen maar als (onnodige) booster als ik je goed begrijp.
2) Phaser zou ik voor je drives zetten, achteraan vind ik 'm veel te overdreven.
3) Ik zou te allen tijde de DD7 als laatste effect gebruiken. Zie de faq voor de uitleg.
Voor de rest ziet het er wel goed uit, of ja, zoals ik het zou doen![]()
Laatst gewijzigd door HaroldA; 23 november 2011 om 11:36
Ok thanks! De eq heb ik echt als buffer voor mijn tele. Mijn strat heeft een veel harder input volume omdat die actief is. Dus als ik snel moet schakelen van tele naar strat en ik gebruik de eq niet, is het volume verschil tussen gitaar en de pedalen te groot.
En verder niks in de effectsloop van de amp? Heb nog nooit iets in de effectsloop gehad omdat ik er weinig ervaring mee heb.
Laatst gewijzigd door FndErr; 23 november 2011 om 11:47
Favorieten/bladwijzers