Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 71
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

ik heb ooit in een dolle bui een gitaar in jeansstof laten bekleden..
    en dat was niet alleen mooi, het opgestikte plectrumzakje kwam ook goed van pas!
    Maar ik heb het er snel weer afgehaald...de klank was weg.
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member

Standaard

Hoezo?... Het HOUT eronder was toch goed en duur en oud en zeldzaam en uit een tropisch oord en mooi getekend en.....
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

Senior Member

Standaard

De zogenaamde cottonsound

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wireman Bekijk bericht
    Hoezo?... Het HOUT eronder was toch goed en duur en oud en zeldzaam en uit een tropisch oord en mooi getekend en.....
    Ja, dat was wel goed (niet tropisch, maar wel bookmatched tweedelig elzen..) maar het werd gedempt door spijkerbroek ( zoals een scheet! )
    de akoestische klank was weg en daarmee ook de elektrische..
    Een jaar later liet ik de gitaar overspuiten, dat heeft m ook geen goed gedaan..
    ( al ziet ie er sindsdien wel mooi uit, ongebruikt hangend in de slaapkamer...)

Senior Member

Standaard

Mensen die zeggen dat het alleen om je pickups gaat omdat die de trilling van de snaren overbrengen moeten eens na gaan denken..

Wat beinvloed die trillingen? De rest van je gitaar, en zelfs hoe je hem vasthoud. Zoals gezegd, anders zou het niet uitmaken welke gitaar je hebt, als je maar dezelfde pickup erin gooit.
    Het verklaart ook niet waarom je gitaar zonder versterker anders zou klinken.

En zo komen we bij het meest belangrijke element van je geluid: De versterker. Je gitaar bepaald de basis, maar met je versterker kan je bepalen welke delen je naar voren laat komen.

Je houtsoort bepaald wel degelijk je geluid, samen met alle andere dingen op je gitaar en je versterker.

Waar ik het wel mee eens ben is dat hout wat in slechte gitaren gebruikt wordt niet per se slecht klinkt.
    Deze houtsoorten worden niet gekozen omdat ze slecht klinken, maar omdat het goedkoop hout is, want de productie moet zo goedkoop mogelijk zijn.
    Wat deze gitaren slecht maakt is de goedkope productiemethode, waardoor alles net niet lekker past of net niet klopt.

Ik heb net een gitaar klaar van vurenhout en hardboard met een hals van meranti uit de bouwmarkt. Die heb ik gemaakt om te kijken of het nou echt kut zou klinken. Dat ding klinkt tot mijn grote verbazing goed, omdat hij degelijk gebouwd is en in een geweldige versterker gaat.

Senior Member

Standaard

Mijn scheetjes klinken altijd te gek door mn jeans.. hoewel het wel uitmaakt of je een dure Levi's of Replay jeans draag.. In een C&A spijkerbroek klinkt dat ook nergens naar.. het moet wel een dure broek zijn natuurlijk! Naakt is het altijd met een rauw knetterend randje.. Ieder nadeel heeft zo zn voordeel denk ik dan maar.. of onder de douche.. die zijn het mooist.. eh.. sorry.. ik dwaal af..

Maar eh.. Ik was cynisch jongens.. Overigens wel jammer dat ie nu aan de muur hangt.. (schuren?)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    Ja, dat was wel goed (niet tropisch, maar wel bookmatched tweedelig elzen..) maar het werd gedempt door spijkerbroek ( zoals een scheet! )
    de akoestische klank was weg en daarmee ook de elektrische..
    Een jaar later liet ik de gitaar overspuiten, dat heeft m ook geen goed gedaan..
    ( al ziet ie er sindsdien wel mooi uit, ongebruikt hangend in de slaapkamer...)
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

Senior Member

Standaard

Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wireman Bekijk bericht

Maar eh.. Ik was cynisch jongens.. Overigens wel jammer dat ie nu aan de muur hangt.. (schuren?)
    Ik snapte de humor wel, maar ik gaf toch maar antwoord. want zo'n forum is er om veel te lullen, toch?

tja,hij hangt daar maar mooi te wezen..maar ik speel vooral quasi-akoestisch tegenwoordig.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnLord Bekijk bericht
    had ik al eens gezien, dit werkt wel met piezo, dus nog net wat anders dan een magnetisch element.
    no life without music

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Underdog Bekijk bericht
    Nog iets: virtuozen als Vai en Satriani spelen op gitaren gemaakt van basswood. Die hechten dus ook niet veel belang aan de houtsoort.
    Niks mis met basswood (linde), het is wat minder helder dan bijv elzen of essen en is wat gevoeliger voor butsen/deuken ook ziet het er niet uit als je een transparante finish wilt. Maar als je op zoek bent naar een wat warmere sound met meer mids>>> linde. Wil je nog wat warmers>>Mahonie
    Laatst gewijzigd door oigun; 8 november 2011 om 21:05

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten