ik heb ooit in een dolle bui een gitaar in jeansstof laten bekleden..
en dat was niet alleen mooi, het opgestikte plectrumzakje kwam ook goed van pas!
Maar ik heb het er snel weer afgehaald...de klank was weg.
ik heb ooit in een dolle bui een gitaar in jeansstof laten bekleden..
en dat was niet alleen mooi, het opgestikte plectrumzakje kwam ook goed van pas!
Maar ik heb het er snel weer afgehaald...de klank was weg.
Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.
Hoezo?... Het HOUT eronder was toch goed en duur en oud en zeldzaam en uit een tropisch oord en mooi getekend en.....
Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).
De zogenaamde cottonsound
Ja, dat was wel goed (niet tropisch, maar wel bookmatched tweedelig elzen..) maar het werd gedempt door spijkerbroek ( zoals een scheet! )
de akoestische klank was weg en daarmee ook de elektrische..
Een jaar later liet ik de gitaar overspuiten, dat heeft m ook geen goed gedaan..
( al ziet ie er sindsdien wel mooi uit, ongebruikt hangend in de slaapkamer...)
Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.
Mensen die zeggen dat het alleen om je pickups gaat omdat die de trilling van de snaren overbrengen moeten eens na gaan denken..
Wat beinvloed die trillingen? De rest van je gitaar, en zelfs hoe je hem vasthoud. Zoals gezegd, anders zou het niet uitmaken welke gitaar je hebt, als je maar dezelfde pickup erin gooit.
Het verklaart ook niet waarom je gitaar zonder versterker anders zou klinken.
En zo komen we bij het meest belangrijke element van je geluid: De versterker. Je gitaar bepaald de basis, maar met je versterker kan je bepalen welke delen je naar voren laat komen.
Je houtsoort bepaald wel degelijk je geluid, samen met alle andere dingen op je gitaar en je versterker.
Waar ik het wel mee eens ben is dat hout wat in slechte gitaren gebruikt wordt niet per se slecht klinkt.
Deze houtsoorten worden niet gekozen omdat ze slecht klinken, maar omdat het goedkoop hout is, want de productie moet zo goedkoop mogelijk zijn.
Wat deze gitaren slecht maakt is de goedkope productiemethode, waardoor alles net niet lekker past of net niet klopt.
Ik heb net een gitaar klaar van vurenhout en hardboard met een hals van meranti uit de bouwmarkt. Die heb ik gemaakt om te kijken of het nou echt kut zou klinken. Dat ding klinkt tot mijn grote verbazing goed, omdat hij degelijk gebouwd is en in een geweldige versterker gaat.
Mijn scheetjes klinken altijd te gek door mn jeans.. hoewel het wel uitmaakt of je een dure Levi's of Replay jeans draag.. In een C&A spijkerbroek klinkt dat ook nergens naar.. het moet wel een dure broek zijn natuurlijk! Naakt is het altijd met een rauw knetterend randje.. Ieder nadeel heeft zo zn voordeel denk ik dan maar.. of onder de douche.. die zijn het mooist.. eh.. sorry.. ik dwaal af..
Maar eh.. Ik was cynisch jongens.. Overigens wel jammer dat ie nu aan de muur hangt.. (schuren?)
Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).
Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch
Niks mis met basswood (linde), het is wat minder helder dan bijv elzen of essen en is wat gevoeliger voor butsen/deuken ook ziet het er niet uit als je een transparante finish wilt. Maar als je op zoek bent naar een wat warmere sound met meer mids>>> linde. Wil je nog wat warmers>>Mahonie
Laatst gewijzigd door oigun; 8 november 2011 om 21:05
Favorieten/bladwijzers