Het is niet alleen papier hè, er zit nog wat door.
Het is dus papier maché....
Het is niet alleen papier hè, er zit nog wat door.
Het is dus papier maché....
1e reactie : nou ja,het moet niet veel gekker worden. 2e: Wel creatief. 3e: als het duurzaam is, waarom eigenlijk ook niet?![]()
It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.
Barno, ja opzich heb je wel gelijk, maar op een Gibson? Dit merk is bekend om kwaliteit en dan komen ze met zoiets cheaps...
Maar dan denk ik dat ik ook maar ga zelfbouwen, lekker makkelijk, gewoon papiermache.
Kan me er wel wat bij voorstellen na al dat gezeik over fout hout.
geen paniek, er zijn ook gitaren die van karton werden gemaakt en die zijn nu hip vintage gewild en worden nagebouwd![]()
Richlite kan inderdaad prima tegen een stootje. Ze maken er o.a. skateboards van. En vingerzweet moet geen probleem zijn want het wordt ook gebruikt voor boten.
Ziet er zo op het eerste gezicht best fraai uit: http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=DSDCCTVSCH1
En... u vraagt zij draaien. Block inlays? Tuurlijk, geen probleem! Maar dan wel plastic voor die prijs hè.
Als die Midtown Custom qua geluid nu nog een beetje in de buurt komt van een ES 335 dan kan het best een success worden.
Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret
Die midtowns vind ik best een goede zet, er was eigenlijk geen ES in die prijsklasse.
Verder heb ik vandaag nog weer een conclusie getrokken.
Ik speel thuis altijd op een Aria les paul custom, van dik 4 kilo.
Als je dan een willekeurig gechamberde les paul uit het rek pakt dan vind ik dit heel goedkoop aanvoelen. Je pakt een dikke gitaar, dikke 50s neck erop, maar het is allemaal heel licht. Dit vind ik heel tegenstrijdig voelen.
Zijn er meer die dit ondervinden? Of is het gewoon een kwestie van wennen? De Gibson BB king waar ik op speelde voelde wel erg degelijk aan, die woog ook wel redelijk wat, en is ook nog een hollow ook.
"Till I Cadillac"
Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons
Al de beste Gibsons die ik geprobeerd heb waren chambered, says enough.
Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.
www.facebook.com/timosomers
Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.
Favorieten/bladwijzers