Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 49

Discussie: elementen wikkelen.

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    knap.
    ik heb het maken van een pupwinder uitbesteed aan een vriend; skills ivm met electronica ( en lakken, al is er beterschap) zijn mij niet gegeven door de Almachige
    barno, er is echt geen zak aan. Dit soort apparaatjes hebben een printje en een knop die geleid. Je moet alleen kijken welke 2 stukjes van de printplaat het knopje tegelijk contact mee maakt. Twee draadjes erop en het glazen reedschakelaartje aan deze twee draadjes solderen. Klaar is Kees (Joris)

Banned

Standaard

Helaas heeft een van de bekende internettoko´s me 2 totaal waardeloze spoelen koperdraad verkocht omdat deze in de knoop op de spoel zat (dus niet een beetje losjes over elkaar gewikkeld ofzo, maar ECHTE knopen, dus een soort van halve steken en mastworpen die strak in de spoel getrokken waren. Beide spoelen richting prullenbak. Resultaat is nu 1 elementje van 4.75k voor de prijs van 80 euro. Ben niet blij.

Volgende keer maar Stew Mac.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

gatfer, daar ook al koperdieven dus

Banned

Standaard

Heb al een maaltje gestuurd. Met deze zaak heb ik verder hele goeie ervaringen het verleden en het is de enige in NL die elementkitjes verkoopt.

Zal zeker compensatie komen.

PLaatje van 1 van de vele knopen die ik tegen kwam. even good inzoomen om te zien dat de draad dwars door een lus gaat alsof de spoel ttijdens wikkelen een paar keer gevallen is en door een lus heen terug gezet is.

Uploaded with ImageShack.us

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Heb al een maaltje gestuurd. Met deze zaak heb ik verder hele goeie ervaringen het verleden en het is de enige in NL die elementkitjes verkoopt.

Zal zeker compensatie komen.

PLaatje van 1 van de vele knopen die ik tegen kwam. even good inzoomen om te zien dat de draad dwars door een lus gaat alsof de spoel ttijdens wikkelen een paar keer gevallen is en door een lus heen terug gezet is.

Uploaded with ImageShack.us
    Welcome to the world of pickupwinding....

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    Welcome to the world of pickupwinding....
    Slordige wikkelingen etc vind ik geen probleem, maar op het moment dat ik het elementje van de molen moet halen en door een lus op de spoel moet wormen om zo weer verder te kunnen wikkelen..... op dat moment zitten er dus echt knopen in de spoel ( wat eigenlijk onmogelijk zou zijn als ze in een fabriek in 1 keer gewikkeld zijn).

de tweede spoel was nog idioter. Bij die spoel is de draad, tijdens fabrikage, langs de zijkant van de spoel helemaal naar binnengetrokken. Die brak dus af en dan heb je dus geen begin van de spoel meer waar je bij kan komen. Je kan dan echt NIETS meer.

Senior Member

Standaard

Had het ook maar dan met een spoel van een halve kilo.... ongeveer de helft eraf moeten pielen om weer fatsoenlijk verder te kunnen.... 'k dach da'k achtelijkwer....

Banned

Standaard

Ik had twee spoelen van 1600 meter. Eentje ervan was was zo beschadigd dat hij in losse stukje ontleed moest worden. Heb nu een stuk of 6 stukken van een paar honderd meter. Ik vind 1 soldeerverbindingetje in een element acceptabel, 5 of 6 niet.

Had nog wel twee oude spoeltjes draad liggen (vrij korte lengte). Heb dus uiteindelijk met de oude draad wel 3 singlecoils kunnen wikkelen. Is een leuk setje low output elementen geworden met 5.4K, 5.3K en 5.0K. Zal wel een lekker helder stratsetje zijn. Maar niet het setje dat ik voor ogen had (SD SSL-3, een 6.2K (non RWRP) en 5.9K.

Low output setje komt wel een keertje van pas. Soms heb je een strat die echt een setje met lage output nodig heeft om tot leven te komen. Daar bewaar ik het wel voor.

Binnenkort maar weer opnieuw gaan wikkelen.

Banned

Standaard

Goed nieuws:

De leverancier waar ik wel vaker spul vandaan haal, heeft de foto's bekenen en snapt het ook werkelijk niet maar een nazending is onderweg.

Ik ben echte knopen tegen gekomen, wat volgens mij totaal onmogelijk is op het moment dat je een rol machinaal wind, in 1 keer, van begin tot eind.

De andere rol was ook heel erg vreemd. Daar zijn aan 1 zijkant windingen langs de spoel helemaal naar binnengetrokken en daarna afgedekt door nog meer wikkelingen. Echt helemaal onmogelijk.

Het goeie nieuws: Er is koperdraad onderweg uit een andere batch, dus hopelijk zonder problemen.

Helemaal top dat er zaken zijn die fatsoenlijk handelen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Ik zit eraan te denken zelf een setje stratelementen te wikkelen. Maar hoe weet je nu wat je aan klank kan verwachten.Het enige wat je volgens mij kan bepalen is het aantal windingen.

Wat maakt naast het aantal windingen het verschil in klank waardoor het ene element meer hoog, meer mids heeft, of juist scherper is. Waarom klinkt het ene element een stuk breder, bijna 3D en het ander plat. etc.... etc...... etc......

Ha gg,

hoe moet dat dan pickups wikkelen??
    lijkt me leuk...
    GRIJP JE KANS : STRATOCASTER BODY ALDER, MAPLE/ROSEWOOD NECK, 2 WILKINSON HUMBUCKER ZEBRA, TUNERS, 3 SINGLE COIL PICKUPS( GEEN MERK) EN NOG WAT ONDERDELEN
    VOOR MAAR 100,00 Euro IK DOE HET WEG OMDAT HET MIJ ONTZETTEND IN DE WEG LIGT EN ER NIKS MEE DOET INTERESSE?? PM ME

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten