Volgens deze advertentie is dit wel een heel goede gitaar.
Wie weet er meer van de kwaliteit van die dingen. Zijn ze echt zo goed?
http://www.tweedehands.nl:80/muziek/...l=&pc_id=&afd=
Volgens deze advertentie is dit wel een heel goede gitaar.
Wie weet er meer van de kwaliteit van die dingen. Zijn ze echt zo goed?
http://www.tweedehands.nl:80/muziek/...l=&pc_id=&afd=
Never work with latebloomers, there,s a reason they're late!
Wat een dom gelul... pre-lawsuit... pffft.
Word een beetje moe van al die kutjes die geen idee hebben wat er speelde in die tijd en welke merken er echt een rechtszaak aan hun broek hadden, en dan maar met de term 'pre-lawsuit gaan gooien om interessant te doen/prijs wat op te krikken.
All animals are equal, but some animals are more equal than others.
-George Orwell's Animal Farm
Maar kunnen deze gitaren iets Fiendisch? Ik heb eens gezocht, maar kwam op een Duitse tegenhanger van gitaarnet terrecht. maar mijn Duits is niet echt goed. Verder niet veel over te vinden.
Never work with latebloomers, there,s a reason they're late!
Chevy=Chery=Cheri=Fenix=Young Chang.
Bouwde in de jaren 90 goede edoch betaalbare gitaren. Ik heb een een Cheri, Chevy en een Fenix en daar ben ik (voor het geld) erg tevreden mee. Ik heb bv nooit een Young Chang gezien van multiplex terwijl de andere Koreaanse bouwers daar soms wel naar grepen.
Hoogachtend,
Bambufan
Oorspronkelijk geplaatst door jannest
Nope, Young Chang gebruikte over het algemeen elzen hout, voor de body's, maar dit soort superstratjes/super tele's werden ook vaak voorzien van een maple body.
Het zijn echte hair metal/mayonaise rock gitaren, qua geluid veel nadruk op de mids en hoog.
de eerste Chevy's hadden een Fender headstock en op verzoek van Fender heeft Young Chang de headstock gewijzigd, later moet de naam wijzigen op last van GM die de merknaam Chevrolet en Chevy in eigendom had.
Alle wijzigingen zijn gedaan na een verzoek van de betreffende fabrikanten, rechtzaken zijn er niet om geweest.
Wel een mooie uitvoering met Gotoh humbuckers, Gotoh brug en Gotoh mechanieken.
De kwaliteit?, die is erg goed te noemen, enige manco kunnen de potmeters zijn, die waren niet altijd even goed.
Laatst gewijzigd door geert1976; 1 oktober 2011 om 02:18
Dit model herinner ik me uit een bespreking in de Gitarist. Dit model kwam uit nadat Eddie van Halen met z'n Music Man signature uitkwam waar alleen een volumeknop (met opschrift 'tone') opzat. Je ziet dat deze Chevy ook alleen een volumeknop heeft. Het werd een beetje gezien als een kopie, hoewel de Chevy meer een Tele-vorm heeft.
Als je goed kijkt zie je ook dat deze gitaar een roller-nut heeft i.p.v. een standaard topkammetje. Dit om problemen met op stemming houden bij trem-gebruik tegen te gaan.
"Meten is weten, gissen is missen"
helemaal mee eens... normaliter
maar ik herinner me dat Chevy echt een gedwongen naamsverandering onderging, nav van een dreigende rechtzaak. Weliswaar niet van een concurrerende gitaarfirma, maar van Chevrolet, dat haar koosnaampje liever niet op een gitaar zag staan..
wie is er nou een kutje?![]()
Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.
Herinner ik me ook. Dit model was een poging mee te liften op dat EvH model. Heeft meen ik ook een niet-gelakte hals (vandaar de flinke smerighied op de toets bij de frets dicht bij de kop die ik meen te zien).
Best leuk, maar duidelijk een budget-tegenhanger. Vind de 350 eigenlijk best stevig, maat het staat buiten kijf dat je er een erg leuk EvH-achtig gitaartje aan kunt hebben.
Turn it up • Bring the noise
Daarbij komt dit model volgens mij uit 1993 of '94 en niet uit 1989 zoals de verkoper beweert.
"Meten is weten, gissen is missen"
Favorieten/bladwijzers