Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 43 van 88 EersteEerste ... 33414243444553 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 421 t/m 430 van 873
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Hey, ik vind dat de tone te veel aangetast word alsk het volume tetugdraai op mijn ibanez met superdistortion. Hij word er heel donker en bassig van. Is er een manier om dat wat brighter/cleaner te maken? Volume hoeft eigenlijk ook niet minder te worden, maar het moet wat opschonen. (Denk aan zztop - la grange, eerst met het volume wat dicht een bright introtje, en dan het volume open en knallen)
    Daarvoor bestaat de treble bleed : http://www.projectguitar.com/tut/potm.htm
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Venlonaer Bekijk bericht
    Het is voor m'n bare knuckles dus wat zou je in dat geval aan condensatoren adviseren Willem? Als pots neem ik aan dat 500K een goede optie is nietwaar?
    Ik durf niet te zeggen welke waardes ik zou adviseren. Het enige advies is koop er een paar bij de electroboer en probeer het uit. Die dingen kosten je de kop niet.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    Daarvoor bestaat de treble bleed : http://www.projectguitar.com/tut/potm.htm
    Ok dankje, dacht dat een treble bleed juist de treble weghaalde.
    Iemand enige suggesties met wat voor waardes ik eerst uit kan proberen? De kinman mod lijkt mij het best voor een humbucker gitaar?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Ik durf niet te zeggen welke waardes ik zou adviseren. Het enige advies is koop er een paar bij de electroboer en probeer het uit. Die dingen kosten je de kop niet.
    ik kan eerlijk gezegd nergens .002 cap voor treble bleed mod vinden. Al bij twee winkels gekeken maar niets:-(
    Mocht er iemand een linkje of suggestie hebben, dan hoor ik het graag.

grtz
    Alex

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aca Ilic Bekijk bericht
    ik kan eerlijk gezegd nergens .002 cap voor treble bleed mod vinden. Al bij twee winkels gekeken maar niets:-(
    Mocht er iemand een linkje of suggestie hebben, dan hoor ik het graag.

grtz
    Alex
    0,002 pico farad?

Standaard

Humbuckers kunnen onderling nogal verschillen; de enige overeenkomst is dat ze twee spoelen hebben. Ik heb een gitaar met twee humbuckers (DiMarzio SD, 6 H, 12,2 kOhm en een Gibson paf, 3,9 H, 7,35 kOhm) die ik onlangs van een treble-bleed heb voorzien en na wat experimenteren met condensatortjes ben ik uitgekomen op een exemplaar van 220 pF; 1 nF werd veel te schel bij het terugdraaien van het volume en bij 100 pF hoorde ik het verschil niet meer echt met de oorspronkelijke situatie.

Ik heb nog niet geëxperimenteerd met parallelle of seriële weerstanden want voorlopig ben ik tevreden.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Humbuckers kunnen onderling nogal verschillen; de enige overeenkomst is dat ze twee spoelen hebben. Ik heb een gitaar met twee humbuckers (DiMarzio SD, 6 H, 12,2 kOhm en een Gibson paf, 3,9 H, 7,35 kOhm) die ik onlangs van een treble-bleed heb voorzien en na wat experimenteren met condensatortjes ben ik uitgekomen op een exemplaar van 220 pF; 1 nF werd veel te schel bij het terugdraaien van het volume en bij 100 pF hoorde ik het verschil niet meer echt met de oorspronkelijke situatie.

Ik heb nog niet geëxperimenteerd met parallelle of seriële weerstanden want voorlopig ben ik tevreden.
    Ok dankje, ik koop binnenkort gewoon eens wat caps tussen 100pF en 1nF ofzo. En dan maar eens wat experimenteren.
    Ik heb bij meerdere mensen gelezen dat ze met humbuckers geen weerstanden gebruikten.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    0,002 pico farad?

Uploaded with ImageShack.us

William als ik het goed zie er staat op de cap mf dus ik neem aan dat we het over micro farad hebben..

Standaard

Amerikanen en standaardnotatie
    Meestal staat er niets, alleen bijvoorbeel 022 cap. En gebruiken ze een keer een voorvoegsel dan is het verkeerd; 'm' staat voor 'milli', en 'f' staat eigenlijk nergens voor want het correcte symbool is 'F'.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Amerikanen en standaardnotatie
    Meestal staat er niets, alleen bijvoorbeel 022 cap. En gebruiken ze een keer een voorvoegsel dan is het verkeerd; 'm' staat voor 'milli', en 'f' staat eigenlijk nergens voor want het correcte symbool is 'F'.
    welke moet er dan zijn Aaronstonebeat ?

cheers
    alex

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten