Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 40 van 88 EersteEerste ... 30383940414250 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 391 t/m 400 van 873

Standaard

je kunt ook een bridge pickup overwegen op je hals locatie.

dat is nog helemaal niet zo ongebruikelijk.

wordt bv vaak met EMG81's gedaan, een 81 bij de nek.

je krijgt dan juist een mooie heldere scherpe weergave van tonen die van nature als wat "halseriger" klinken
    Gezocht:
    Peavey Triple X
    Heb je er eentje, inleveren!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JGD Bekijk bericht
    je kunt ook een bridge pickup overwegen op je hals locatie.
    Bridge pickups hebben toch meer output en meer laag dan hals pickups om te compenseren dat ze zo dicht op de brug zitten en de snaren dus minder uitslaan?

Standaard

ja, ligt aan het soort denk ik ook, hoeveel output.

ik wil maar zeggen: tis het proberen waard, ik weet dat het gedaan word (een Kirk Hammett bijv)
    Gezocht:
    Peavey Triple X
    Heb je er eentje, inleveren!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Huh? Samen? Nee dat lijkt me ook niets.
    Ik bedoel de 2 spoelen van een humbucker parallel zetten ipv in serie. Dan gaat je sound wat meer richting P90 achtige sounds.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Huh? Samen? Nee dat lijkt me ook niets.

Hebben die geen gigantische output? Ik heb het idee dat ik het juist in een tammere pickup moet zoeken.
    Nee, je moet kijken naar eq.de air Norton en paf die je al geprobeerd hebt hebben minder TOT gewoon weìnig output,en werkt al niet. Je wilt iets dat t neuzige weg haalt. De jb heeft in de hals minder output dan in de brug.dat komt door de frequenties die hij oppikt icm zijn eigen resonantiefrequenties. De jb in de hals is vet,smooth,gearticuleerd,precies,en...n perfecte match met je superdistortion! Helemaal als je er hex polepieces in zet.kost je 2 euro op de bouwmarkt.

De super2 is dan nog feller en agressiever,meer grit zeg maar,en hotter dan de jb.

De Humbucker from hell is heel helder,en zeker niet neuzig...

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Bridge pickups hebben toch meer output en meer laag dan hals pickups om te compenseren dat ze zo dicht op de brug zitten en de snaren dus minder uitslaan?
    In principe klopt dat.maar staat je niet blind op specs.de air Norton was gemaakt als brugpup maar doet t voor velen te gek in de hals. De duncan '59 bridge doet t in beide posities te gek,om maar wat te noemen.tegelijk,he...

Senior Member

Standaard

Ik zit met een dilemma, ik wil namelijk nieuwe pickups in mijn ESP laten zetten, omdat de EMG's niet helemaal mijn ding meer zijn (en de elektronica is toch fucked op het moment, dus dat kan mooi tegelijk). Nou zit ik te denken aan Bareknuckle pickups. De setjes die me het meest aanspreken zijn de Warpig set en de Aftermath set. Heeft iemand hier ervaring met één van deze sets? Van wat ik tot nu toe begrepen heb is de Aftermath een stukje agressiever bij en wat smoother in het hoog dan de Warpig. Van allebei heb ik al vrij veel soundclips beluisterd maar ik kan maar geen beslissing maken . Wat ik ook zou kunnen doen is een Warpig bij de brug en een Aftermath bij de nek, want ik wil het wel enigszins smooth houden bij de nek .

Wat ik nu in mijn gitaar heb zitten zijn een EMG 81 en een EMG 60, waarvan op het moment alleen de EMG 60 nog werkt. De EMG 81 heeft wisselend erg weinig of geen output. Ik heb de afdekplaatjes aan de achterkant er al eens af gehaald en even doorgespoten met spuitlucht, maar dit hielp niet. Iemand een idee wat ik hier (tijdelijk) aan kan doen? Misschien nog belangrijk om te vermelden is dat het nog de oude EMG's zijn, dus zonder het Quick Connect systeem (en dat ik een totale ramp ben met elektronica enzo ).
    GEAR:
    Gitaren: ESP Eclipse II Vintage Black - PRS SE Custom
    Amp: Laney Ironheart 120

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ER!K Bekijk bericht
    Heeft iemand hier ervaring met één van deze sets?
    Gewoon ff Tim van BKP mailen, misschien wil hij ze wel ruilen als ze niet bevallen...

Senior Member

Standaard

Bedankt voor je reactie, dat leek mij inderdaad ook een goeie oplossing. Ik zal morgen eens even een mailtje die kant op sturen .
    GEAR:
    Gitaren: ESP Eclipse II Vintage Black - PRS SE Custom
    Amp: Laney Ironheart 120

Standaard

Damn, nu heb ik toch sinds kort een setje 70´s Superdistortions in een Flying V, maar die dingen klinken toch wel heel erg lekker! Bluesy clean in de nek en heerlijke crunch en metal sounds in de brug. Mischien maar eens een setje zoeken voor in mijn Les Paul.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten