Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 67 van 107 EersteEerste ... 1757656667686977 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 661 t/m 670 van 1063
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Ik ken jou mening over de kasten en da's prima, maar ik ben het er niet mee eens. De oude (JCM800) kasten zijn wel aardig, maar ook die staan te trillen in hun schroefjes naast een Bogner of K&E kast als je het mij vraagt.
    En dan zet je er een microfoon voor en je hoort alleen nog maar de speaker en een paar % kast.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    En dan zet je er een microfoon voor en je hoort alleen nog maar de speaker en een paar % kast.
    Dan kan wel zijn, maar het gaat om mijn beleving op het podium en die is aanzienlijk beter als ik mijn geluid beter vind. Ik speel prettiger en dus voor mijn gevoel beter, dat iemand anders het niet hoort is een tweede.

Standaard

Tis maar net wat je jezelf wilt wijs maken idd

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn Bekijk bericht
    Tis maar net wat je jezelf wilt wijs maken idd
    Het mooie is dat je met die argumentatie elke willekeurige aanschaf en GAS-aanval kunt verantwoorden .

Senior Member

Standaard

Dat is toch niet jouw verdediging voor een kast? "Als je er een microfoon voor zet, hoor je er toch niks van". Net zoiets als zeggen dat doorweekt multiplex een prima basis is voor een gitaar als je er toch EMGs in zet.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Dat is toch niet jouw verdediging voor een kast? "Als je er een microfoon voor zet, hoor je er toch niks van".
    Nee, ik zeg "goed = goed". Een goede gesloten kast met de juiste inhoud en stijfheid zal voor een microfoon (bijna) hetzelfde klinken als 1 met gouden randjes en bij maanlicht aangeraakte schroeven met dezelfde speakers.

Dat je die kast in een ruimte anders ervaart kan die microfoon niets schelen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Net zoiets als zeggen dat doorweekt multiplex een prima basis is voor een gitaar als je er toch EMGs in zet.
    Correct!

Senior Member

Standaard

Maar het zijn juist de gouden randjes die de microfoon oppikt!

Senior Member

Standaard

Nee, ik zeg "goed = goed". Een goede gesloten kast met de juiste inhoud en stijfheid zal voor een microfoon (bijna) hetzelfde klinken als 1 met gouden randjes en bij maanlicht aangeraakte schroeven met dezelfde speakers.

Dat je die kast in een ruimte anders ervaart kan die microfoon niets schelen.

Correct!
    Vreemde redenatie als je het mij vraagt. Waarom sjouw je dan nog amps mee de studio in? Je kunt prima geluid maken met een Line 6 Pod: hoor je op een goed gemasterde opname geen verschil mee met een echte versterker. Zelfde met een elektrisch drumstel: mits goed opgenomen niet te onderscheiden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Vreemde redenatie als je het mij vraagt. Waarom sjouw je dan nog amps mee de studio in? Je kunt prima geluid maken met een Line 6 Pod: hoor je op een goed gemasterde opname geen verschil mee met een echte versterker. Zelfde met een elektrisch drumstel: mits goed opgenomen niet te onderscheiden.
    Dat is wel zo'n enorme nonsense. Alsof mastering ervoor kan zorgen dat een POD of een elektrisch drumstel ineens wel dynamisch klinkt?

En dat allemaal omdat ik zeg dat een microfoon het net zo goed doet voor een goedkope kast als voor een heule dure met dezelfde speakers? Ik zie ook niet wat dat met een echte amp te maken heeft?

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Kan iemand mij vertellen wat de middenbalk in een Marshall cab voor functie heeft? Ik schroefde vandaag het 1960A cabinet van onze andere gitarist op en en daar bleek hij verwijderd te zijn...

Nieuwe maken of lekker negeren?

Foto van de Interwebs:

Die balk is ter versteviging van de kast zodat de rugplaat & baffle stijver zijn. Maar het kan ook door trillingen een rateltje in de kast doen ontstaan. Ik heb ook marshall kasten gehad waar de rugplaat in het midden nog een extra schroef zat zodat ze ook aan de balk vastgeschroefd zat.

Nu weet ik dat het niet de meest stijve kasten zijn maar ik vind het fijn dat de kast nog wat response geeft aan het geluid. Geeft nog een beetje meer dynamiek aan het geluid. En daar zoeken toch veel gitaristen naar? Waarom zou ik naar een superdynamische amp gaan en vervolgens de dynamiek weer teniet doen door er een starre kast aan te hangen? Daarom vind ik m'n ENGL in combinatie met de BX cabinetten een fijn geluid geven. Terwijl ik de zelfde amp met een ENGL cab eigenlijk maar niks vond.

Let wel, ik spreek hier over in mijn situatie en dus op lage volumes.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten