Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 33 van 88 EersteEerste ... 2331323334354383 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 321 t/m 330 van 873
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spriggan Bekijk bericht
    Heeft iemand hier de Dimarzio Mo Joe/Paf Joe 'ervaren'
    Ik denk erover om deze te laten zetten in een single cut, met mahonie body esdoorn hals en ebben toets. Dit alles slechts op basis van internet fragmenten/gevoel.
    Andere suggesties zijn natuurlijk welkom.
    ik vond 'm nasaal en honkerig. dat 'tubular' waar satch het over heeft vond ik verschrikkelijk. wel gevoelig voor je spel, maar dat dimarzio-sausje over je tone... bah. alleen de x2n, air norton, superdistortion en bluesbucker hebben niet dat dipje in het mid, dat honkerige. (oh, en dat andy timmons-element).

Senior Member

Standaard

Zo m'n spulletjes zijn binnen. Vanmiddag lekker knutselen

Senior Member

Standaard

Zo alles zit erin, lekker simpel gehouden 2x humbucker 3way en 1x volume.

Ik ben er blij mee dus nogmaal bedankt Orpheo voor de tips. Vooral het clean is er erg op vooruit gegaan

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

het werkt?! toppie! ben blij dat je vindt dat je clean erop vooruit is gegaan.

de alt8 in de brug is vast effe wennen vergeleken met een EMG

Senior Member

Standaard

Ja het is wel even anders ja, qua distortion hebben beide elementen zo z'n voordelen maar zo snel op het oog voor de meeste rock die ik speel gaat die Alternative ongetwijfeld goed bevallen.

Alleen nu het gekut dat ik zo'n pod hd van line 6 gebruik en ik al m'n patches bij mag gaan stellen

Laatst gewijzigd door Dribbel_; 29 juli 2011 om 20:48

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Eigenlijk zou je' m eens moeten horen over een dikke buizenbak. je gitaar klinkt met die alt8 zoveel breder en dikker dan met de emg's. imho dan...

Senior Member

Standaard

Yep maar die staat helaas in de oefenruimte waar ik de komende 3 weken niet in kan ivm vakantie van m'n drummer dus dat is nog even wachten

Tankman
    Guest

Standaard

Ik zit al een tijdje te denken om mijn PRS Tremonti SE van nieuwe Pickups te voorzien. De gitaar speelt heerlijk, maar het geluid staat me niet (meer) aan. Daarnaast vind ik de pickups qua looks er ook niet echt bij passen. Ik wil in ieder geval iets met chromen kapjes hebben. Ik zat te denken aan een P-90 in humbucker formaat voor de hals positie. Voor in de brugpositie wil ik iets veelzijdigs.

De gitaar moet als backup kunnen dienen in mijn metalband, maar ik wil hem voornamelijk thuis gaan gebruiken voor wat mildere muziekstijlen. De P-90 zal ik in mijn metalband haast niet gebruiken en is puur voor de andere stijlen. De brugpickup moet dus genoeg output hebben voor metal, maar niet zodanig beuken dat ik er ook niks anders mee kan.

De PRS is heeft een mahonie body en een mahony hals met een rosewood toets. Hij klinkt nu gewoon te donker en levenloos. Iemand suggesties voor pickups? Liefst passief.

Senior Member

Standaard

Een SD JB4? Die komt binnenkort ook in m'n Ibanez. En met de volumeknop kun je altijd de output wat terug draaien.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johns Bekijk bericht
    Een SD JB4? Die komt binnenkort ook in m'n Ibanez. En met de volumeknop kun je altijd de output wat terug draaien.
    Jb4 ? De alnico4 maakt m vlak en saai.

Of bedoel je de sh4, jb? Jb4 is de onofficiele term voor n jb met alnico4 magneet. Nèt als jb2 met alnico2 en jb8 met alnico8.

On topic. De jb is n goede keus hoewel de pearly gates IMHO beter is.rauwer, en iets strakker in t laag.

De alternative8 kan ook,die is ietjes warmer dan n jb.

Of de dimarzio air Norton, bill lawrence l500xl...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten