Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 32 van 88 EersteEerste ... 2230313233344282 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 311 t/m 320 van 873
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dribbel_ Bekijk bericht
    Ik hoop dat je gelijk hebt, ik ga ze vandaag bestellen en scheelt dat die kosten weer gedekt worden door die set EMG's die ik dan weer kan verkopen.

En zo even op de SD site zoeken voor het schema om ze te solderen.

Heel erg bedankt voor je hulp in ieder geval ik ben benieuwd
    het soldeerwerk is niet super-complex

je hebt toch een batterij-klep in die gitaar? mooi ding om dan daar de 9v batterij in te prakken voor, ooit, een piezo? als je tone toch niet gebruikt kan je die mooi daarvoor gebruiken

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    het soldeerwerk is niet super-complex

je hebt toch een batterij-klep in die gitaar? mooi ding om dan daar de 9v batterij in te prakken voor, ooit, een piezo? als je tone toch niet gebruikt kan je die mooi daarvoor gebruiken
    Yep klopt die ruimte hou je dan over ja. Vorige keer heb ik in een andere gitaar ook de elementen vervangen dus dat solderen komt wel goed. Had eens geinformeerd wat dat kost om het bij een winkel te laten doen.
    €150,- vond ik ronduit belachelijk eigenlijk dus dan maar lekker zelf.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ik doe t voor t uurloon dat mijn baas me geeft. Met pots vervangen doe ik er op mijn gemak n uur over. met snaren,zonder afstellen,vind ik dùs 20 euro de max.

Senior Member

Standaard

Ja, alleen is uurloon iets anders dan uurtarief. Een uurtje werk bij een winkel zal al gauw richting de 50 euro lopen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ja, alleen is uurloon iets anders dan uurtarief. Een uurtje werk bij een winkel zal al gauw richting de 50 euro lopen.
    weet ik. maar ik vind uurtarief in een winkel ook veel te hoog. echt belachelijk hoog. 50 euro voor het solderen van 4 draadjes, zonder pots te vervangen oid, en vaak ook nog eens exclusief de kosten van het pakkie snaren dat ze erop leggen. ze doen gewoon 'knip knip' snaren eraf, pickups losschroeven en solderen, nieuwe erin, nieuwe snaren erop, en cashen maar.

vind ik niet kunnen. maar goed, ik denk dat wanneer je eens een tweede of derde of zoveelste set in moet laten solderen, de stap om een soldeerbout te kopen een stuk kleiner is. zeker als je coiltap wilt. een winkel wilde me ooit tweehonderd euro rekenen voor een COILTAP! heb ooit gevraagd wat ie wilde hebben voor het maken van een duncan 59/custom hybrid. kwam ie uit op ook bijna 200 euro. voor kwartiertje werk. wtf?!

tuurlijk, ze moeten hun brood verdienen, maar met deze prijzen kunnen ze hun brood straks beleggen met plakken goud.

Senior Member

Standaard

Ja belachelijke prijzen.

Nou het is besteld, en nu afwachten tot het binnen is.
    Dus als hier mensen nog opzoek zijn naar een setje EMG 81/60

Senior Member

Standaard

Hehe, heb laatst mijn EMG setje ook verkocht. Dus nee, dank je

Trouwens, mijn pakketje staat nu op Customs Clearance Netherlands.
    Betekend dit dat hij door de douane is?

Standaard

Ik volg dit topic al een tijdje maar ik kom er niet heel erg goed uit, ik denk dat Orpheo mij wel aardig kan informeren hierover.

Ik ben op het moment aan het inventariseren naar een (in dit geval warmoth) swamp ash body en maple neck/fretboard stratocaster, hierbij wil ik in de middle en neck positie een singlecoil voor het typische strat geluid, dus heel open, goed clean en in de neck aardig warm, maar waarbij ik het liefst in de brug een humbucker wil plaatsen die ik wil gebruiken voor het zwaardere werk van ac/dc en Guns n roses tot aan Iron Maiden. Dus eigenlijk een element dat erg goed scheurt, aardig strak in het laag is, ook warm qua geluid(minder als de neck), waarin Pinch harmonics er goed uit knallen, en indien mogelijk ook nog een enigszins overtuigend gesplit geluid.

Misschien om nog een aardig beeld te krijgen, ik zal hem vooral gebruiken op een ENGL thunder.
    Suggesties? Gooi het in de groep

Ik zat namelijk zelf te denken aan een tone zone in de brug en een custom'54 set in de middle en neck

Standaard

Heeft iemand hier de Dimarzio Mo Joe/Paf Joe 'ervaren'
    Ik denk erover om deze te laten zetten in een single cut, met mahonie body esdoorn hals en ebben toets. Dit alles slechts op basis van internet fragmenten/gevoel.
    Andere suggesties zijn natuurlijk welkom.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robvoets Bekijk bericht
    Ik volg dit topic al een tijdje maar ik kom er niet heel erg goed uit, ik denk dat Orpheo mij wel aardig kan informeren hierover.

Ik ben op het moment aan het inventariseren naar een (in dit geval warmoth) swamp ash body en maple neck/fretboard stratocaster, hierbij wil ik in de middle en neck positie een singlecoil voor het typische strat geluid, dus heel open, goed clean en in de neck aardig warm, maar waarbij ik het liefst in de brug een humbucker wil plaatsen die ik wil gebruiken voor het zwaardere werk van ac/dc en Guns n roses tot aan Iron Maiden. Dus eigenlijk een element dat erg goed scheurt, aardig strak in het laag is, ook warm qua geluid(minder als de neck), waarin Pinch harmonics er goed uit knallen, en indien mogelijk ook nog een enigszins overtuigend gesplit geluid.

Misschien om nog een aardig beeld te krijgen, ik zal hem vooral gebruiken op een ENGL thunder.
    Suggesties? Gooi het in de groep

Ik zat namelijk zelf te denken aan een tone zone in de brug en een custom'54 set in de middle en neck
    ik vind de tonezone een modderbak, en zou 'm zelf never ever kopen.

ik zou in de hals en mid een dimarzio injector stoppen, en in de brug, das wat lastiger, maar ik denk een alternative 8. of de duncan custom, of de customcustom, of liever een custom8 dan de custom of customcustom.

uit de stal van dimarzio zou ik gaan voor een norton (en de magneet veranderen voor een unoriented alnico5!!), of de steve's special of dat andere element van steve morse, OF gewoon de andy timmons pickup.

of je kiest voor iets uniekers: de duncan PATB3.

zoals je ziet, tig mogelijkheden. ik heb geen idee welke richting je op wilt gaan, welk element je lekker vindt, wat niet, en hoe de overal response moet zijn.

voor de singles kan je ook kiezen voor de YJM. ook toffe singlecoils.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten