Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 59 van 867 EersteEerste ... 949575859606169109159559 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 581 t/m 590 van 8664
    Senior Member

Standaard

Mijn showmaster 24 heeft twee lagen. Eerste laag, V-twin, Vox Wah, expressiepedaal. Tweede laag (eronder voeding van Thomann) Ibanez Chorus, Behringer reverb, BSY600 Behringer (bas synth pedaal) & danelectro fuzz.

Onder mijn pedaaltjes heb ik een aluminium traanplaat geschoefd. Alle pedaaltjes zijn met de eigen schroefjes aan de traanplaat (aluminium (te halen bij DHZ). Ik heb er een W-D-W boardje van gemaakt. Dus 1 input naar 3 outputs. Dat is zoveel als een droog centerkanaal en links, rechts natte kanalen. Dus center zonder chorus en reverb. Links en rechts wel met deze effecten.

Mono kan dus met links (wet), stereo kan dus als Wet/dry of als echt met stereo effect (links en rechts (zonder center) of als full setup met WET DRY WET. Ik heb alles met jack uitgevoerd. Maar links en rechts nog eens splitsen naar XLR is handig als je onstage droog naar je versterker gaat en de natte kanalen bijgemengt wil hebben via de monitoren.

Wat ik nog als extra er in zou zetten is een loop die je kan gebruiken om extra effecten ernaast te zetten. Maarja da's ook lastig. Waar in je pedaalboard wil je een insert. Je kan elk willekeurig pedaal VOOR je bordje zetten. Maar ook NA je bordje. Maar misschien een insertpunt voor je splitsing naar reverb is handig want dan wordt je mono effect stereo door de bewerking van de reverb en chorus. Een COOLCAT VIBE bijvoorbeeld. Hardstikke mono, wordt dan stereo door gebruik te maken van dat insertpunt.... Nu ja.... Hoeft natuurlijk niet, maar dat zou mijn bordje nog wat veelzijdiger in het gebruik maken. Mijn doos weegt denk ik 25-30 KG alsgevolg van alle materialen, stompboxes, voeding en bekabeling. Dat is best aanzienlijk. Ik moet er niet aan denken dat dit een Showmaster 48 zou zijn. Maar ik merk wel dat ik langzamerhand wel ideetjes heb voor meer pedalen. Maar een tweede pedaalbord lijkt me dan wijzer.... Maarja. Voor de reizende muzikant is minder natuurlijk meer.
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 30 juni 2011 om 00:55
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Mijn Showmaster:

Korg Pitchblack tuner
    Vox V847A Wah
    MXR DynaComp
    MXR Classic 108 Fuzz
    Ibanez TS9
    Boss BD2
    Arion SCH-1
    MXR Phase 90

Cordial patchkabels
    Onder de bodemplaat (schuin verhoogde mdf-plaat): VisualSound 1Spot adapter met bijbehorende daisychain met 8 haakse plugjes. De 1Spot zit in een platte contrastekker geprikt, deze contrastekker is weer bevestigd aan een gewoon snoer met stekker.

Senior Member

Standaard

Is het opbouwen van een Showmaster zoveel anders dan een ander houten pedalboard?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

De Showmaster heeft de uitsparing aan de achterkant en bereikt je volledig afgewerkt zodat je zelf je kan toeleggen op het professioneel inbouwen. Het uitzagen van alle plankjes en schotjes is al veel werk. Daarna alle aansluitingen solderen en monteren. Al met al nog een hele klus. Als ik dan ook nog een flightcase of koffer moest bouwen zou het me teveel tijd hebben gekost naar m'n zin.

Belangrijke tips;
    chassisdeel stroom. Dus POWERCON OF IEC.

Je kan zo'n chassis uit elk willekeurig defect apparaat halen en hoeft je niets te kosten.

Powercon; het chassis is 3,95 en de stekker ook. Al met al een kostbare oplossing. Maar je kan dan niet zomaar je kabel lostrappen.

Goeie XLR en JACK chassisdelen van Neutrik zijn kostbaar. Maar locken wel en gaan lang mee....
    Ohja. Je hebt een goede soldeerbout met fijne punt nodig...
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 30 juni 2011 om 09:06
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_pedalboard.htm

68 euro. Heb je voeding, kabeltjes enzovoorts. Voor 4 pedalen een mooie lichtgewicht oplossing....

Hier een overzicht van de verschillende pedaalkoffers op de markt. Het zijn ze niet allemaal, maar geeft je een overzicht.
    Hieruit (i.c.m. de prijs) blijkt wel (voor mij) dat de Showmaster een prima oplossing is voor zelfbouw.... Maar dat kan voor jou anders zijn.
    http://www.thomann.de/nl/koffers_voo...neffecten.html
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 30 juni 2011 om 09:15

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Is het opbouwen van een Showmaster zoveel anders dan een ander houten pedalboard?
    Nee, het stelt niet veel (meer) voor. Je hebt door de opzet van de case zelf de mogelijkheid wat dingen weg te werken enzo. Maar om nou te zeggen dat dat moeilijk is, veel werk, of weet ik veel wat: nee.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    DUH!! Uiteraard heb ik deze bekeken. Zoals je in mijn vorige post kan lezen wilde ik het eerste pedalboardtopic openen voor meer info.
    Jemig, wat een opgewonden standje ben jij, zeg. Jij gaf aan dat de link van Mitch naar het eerste pedalboard topic niet meer werkte. Lollol geeft de juist link en dan is het niet goed?

Voor de rest: ja, het is wat tijdrovend, maar ik vond het ook best leuk om beide topics helemaal door te nemen op zoek naar wat mensen nu eigenlijk met hun showmaster 24 hebben gedaan. Voorbeelden te over, ook over de opbouw zelf. Als je in het begin van dit topic kijkt, zie je bijvoorbeeld hoe ik het heb opgelost, inclusief foto's. Succes.
    Turn it up • Bring the noise

Senior Member

Standaard

Ik heb heel simpel een plank er in gedaan (voor de diepte en stevigheid) en achteraan een verhoging. daarachter is dan weer ruimte voor wat troep.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Senior Member

Standaard

Sowieso is er geen uniforme werkwijze voor het opbouwen van een Showmaster, of wat voor pedalboard dan ook. Je bouwt zoiets naar je eigen wensen, gebaseerd op de apparaten die erop moeten komen. Je bepaalt zelf hoe netjes je de draden wegwerkt, of je nog opbergruimte wil creëren en de afwerking van het geheel. Daarop baseer je een layout en de plek van de verhoging, kabelaansluitingen en eventuele opbergruimte. En die verhoging is afhankelijk van de hoogte van je pedalen die er bovenop komen.

Niet bepaald rocket science.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Niks gewijzigd maar alleen wat netter gemaakt

----

// City Of Life //

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers