Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 58 van 867 EersteEerste ... 848565758596068108158558 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 571 t/m 580 van 8664

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Het stijgen van tweedehands waarde door hype zie ik als een nadeel, maar ik begrijp wat je bedoelt

Bedankt voor de uitleg. Ik snap wel enigszins wat je bedoelt, maar ik heb de indruk dat het eigenlijk andersom werkt. Het pedaal is niet goed "omdat je moet werken voor je sound", je gaat zelf anders spelen om ongeveer hetzelfde resultaat te halen dat je daarvoor met een ander pedaal 'makkelijker' kreeg. Ik vind dat geen kwaliteit van het pedaal, maar ontwikkeling van de speler. Ik vind het aan de andere kant géén zwakte van de speler als hij het pedaal wegdoet omdat het niet geeft wat hij wil. In principe is die KoT redelijk low gain toch? Tja, als je dan slim bent dan ga je het pedaal ook als High Gain variant verkopen
    Ik zie het niet echt als een negatief punt, omdat het iets is wat ik meeneem in mijn gitaarspel... De KOT doet gewoon niet al het werk, je vind je eigen sound erin en daarin is het gewoon een van de beste OD's in mijn ogen... Je vind er een hele toffe eigen sound mee, en accentueert heel goed wat je wil in de verf zetten, je kan je gewoon niet verstoppen zeg maar, achter een berg gain... Voor mij moet een overdrive een extensie zijn van de amp die het een beetje verder duwt en niet klinken alsof je een totaal andere gitaar en amp hebt in één keer...

Het kan ook gewoon best dat de KOT niets voor jou is maar probeer hem echt als je de jans hebt... Er zijn 3 versie, de gewone, de versie met 1 high gain kant en met 2 high gain kanten... Binnenin heb je dipswitches waarmee je kan kiezen uit cleanboost/overdrive/overdrive met meer gain...

De KOT kan zingen, maar je moet hem laten zingen, maar ik vind dat dat iets positief aan de sound geeft, ja er is meer soul... Die landgraff zingt dan weer van zichzelf en die behoud dan weer een hele goeie tone...
    Laatst gewijzigd door ...rock...; 19 juni 2011 om 21:52
    Hook captain V1 (6L6),Vinetto (vince cunetto) DC60,Haar tele,Ibanez 2460,K.Yairi DY62

Moderator

Music

Ik zou 'm zeker wel eens goed aan de tand willen voelen. Ik bedoel het ook zeker niet negatief hoor, wat ik net zei. Maar in de eerste plaats heb ik datzelfde effect ook met genoeg andere pedalen doorgemaakt en in de tweede plaats heeft alles zijn nut. Compressie heeft zijn nut, dikke gain heeft zijn nut. "Verschuilen achter een berg gain" is ook zo'n ding. Voor de één is het een manier om tot een sound te komen, voor de ander is het niet puur of technisch genoeg.
    Mooie hobby hè?
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Het is zeker 'n mooie hobby..Ik heb dan ook m'n pedalboard geüpdate met 'n Memory Toy:

M'n signaal ziet er als volgt uit: Cry Baby -> Dyno Drive -> CM DC Drive -> Tuna Melt -> CC Vibe -> Memory Toy -> HB Tuner

Erg veelzijdig board en met de MT heb ik nu eindelijk ook het U2/ Pink Floyd achtige domein binnen bereik..erg lekker..

Senior Member

Standaard

Hier is mijn bordje! Ik gebruik hem hoofdzakelijk om lekkere dikke vette overstuurde lead synth sounds uit mijn Yamaha QS300 te trekken, wat prima hiermee lukt. Ook een gitaar klinkt overigens prima door dit boardje, de gemodde DS-1 vreet prima humbuckers. De DS-1 is overigens naar eigen inzicht en smaak gemod, en is succesvol van bijen-in-een-doosje naar Marshall-in-een-doosje getransformeerd! Belachelijk dynamisch, met de gain vol open en volumepotje op half is hij clean, maar trek het potje open en beuken maar!

Daarboven zit een zelfbouw TS-808 (Newtone The Screamer in een kleiner doosje, kin nét!). Rechts een standaard Dunlopp Crybaby en een Boss FS-5U tbv sustain van de synth.

Links zitten de EHX Small Stone Nano phaser en misschien wel mijn lievelingspedaal: Een Arion SFL-1 Stereo Flanger. Eigenlijk is dit gewoon een (oh zo geliefde!) Arion Chorus, met een klein beetje meer delay tussen de fasen in, waardoor je een lekkere dikke flanger krijgt. Draai de knoppen allemaal wat terug, en het is exact een Arion SCH-Z (vergeleken met het exemplaar van JeroenSchaaf).

Overigens gaat het boardje op de foto een active D.I. (gemod met een blauw ledje ) in, om even proef te draaien over GuitarRig 3.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Omdat ik een Showmaster 24 heb gekocht en ter inspiratie de diverse inbouwoplossingen wilde bekijken kwam ik er achter dat de link naar de eerste "Post foto's van je (zelfgemaakte) pedalboard" het niet (meer) doet... Is daar nog iets aan te doen?
    Zo niet, zou ik graag alle Showmaster 24 bezitters willen vragen mij foto's van hun oplossingen te bezorgen...
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

Senior Member

Standaard

Kijk ook dit topic even door: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...-tips-n-tricks

Is misschien minder inspiratie en meer informatie, maar des te nuttiger denk ik zo!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Omdat ik een Showmaster 24 heb gekocht en ter inspiratie de diverse inbouwoplossingen wilde bekijken kwam ik er achter dat de link naar de eerste "Post foto's van je (zelfgemaakte) pedalboard" het niet (meer) doet... Is daar nog iets aan te doen?
    Zo niet, zou ik graag alle Showmaster 24 bezitters willen vragen mij foto's van hun oplossingen te bezorgen...
    Geen probleem

Standaard

http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...29-Pedalboards
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Zal wel aan jou liggen. Als ik zeg dat mijn strat klinkt als popcorn met wasabi en mijn andere strat klinkt als rosbief met aardbeienjam, dan snapt iedereen precies wat ik bedoel.

Wat ben jij dom zeg.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lollol Bekijk bericht
    DUH!! Uiteraard heb ik deze bekeken. Zoals je in mijn vorige post kan lezen wilde ik het eerste pedalboardtopic openen voor meer info.

Het gaat mij verder niet om voedingen, klitteband e.d. in het algemeen maar meer om de constructies die in een Showmaster 24 zijn gemaakt. Patchbox, tweede laag, bekabeling, enz...
    De algemene pedalboard-info is mij wel bekend.
    Specifieke Showmaster 24 info dus...

En ja, ik heb de zoekfunctie uitgebreid gebruikt maar niet tot bevredigende resultaten.
    Laatst gewijzigd door Jan Buurman; 29 juni 2011 om 21:34
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

Standaard

DUH!! Uiteraard heb ik deze bekeken. Zoals je in mijn vorige post kan lezen wilde ik het eerste pedalboardtopic openen voor meer info.

Het gaat mij verder niet om voedingen, klitteband e.d. in het algemeen maar meer om de constructies die in een Showmaster 24 zijn gemaakt. Patchbox, tweede laag, bekabeling, enz...
    De algemene pedalboard-info is mij wel bekend.
    Specifieke Showmaster 24 info dus...

En ja, ik heb de zoekfunctie uitgebreid gebruikt maar niet tot bevredigende resultaten.
    In je post staat dat de link het niet deed, niet dat je het topic open wilde hebben ofzo...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Zal wel aan jou liggen. Als ik zeg dat mijn strat klinkt als popcorn met wasabi en mijn andere strat klinkt als rosbief met aardbeienjam, dan snapt iedereen precies wat ik bedoel.

Wat ben jij dom zeg.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten