Mijn showmaster 24 heeft twee lagen. Eerste laag, V-twin, Vox Wah, expressiepedaal. Tweede laag (eronder voeding van Thomann) Ibanez Chorus, Behringer reverb, BSY600 Behringer (bas synth pedaal) & danelectro fuzz.
Onder mijn pedaaltjes heb ik een aluminium traanplaat geschoefd. Alle pedaaltjes zijn met de eigen schroefjes aan de traanplaat (aluminium (te halen bij DHZ). Ik heb er een W-D-W boardje van gemaakt. Dus 1 input naar 3 outputs. Dat is zoveel als een droog centerkanaal en links, rechts natte kanalen. Dus center zonder chorus en reverb. Links en rechts wel met deze effecten.
Mono kan dus met links (wet), stereo kan dus als Wet/dry of als echt met stereo effect (links en rechts (zonder center) of als full setup met WET DRY WET. Ik heb alles met jack uitgevoerd. Maar links en rechts nog eens splitsen naar XLR is handig als je onstage droog naar je versterker gaat en de natte kanalen bijgemengt wil hebben via de monitoren.
Wat ik nog als extra er in zou zetten is een loop die je kan gebruiken om extra effecten ernaast te zetten. Maarja da's ook lastig. Waar in je pedaalboard wil je een insert. Je kan elk willekeurig pedaal VOOR je bordje zetten. Maar ook NA je bordje. Maar misschien een insertpunt voor je splitsing naar reverb is handig want dan wordt je mono effect stereo door de bewerking van de reverb en chorus. Een COOLCAT VIBE bijvoorbeeld. Hardstikke mono, wordt dan stereo door gebruik te maken van dat insertpunt.... Nu ja.... Hoeft natuurlijk niet, maar dat zou mijn bordje nog wat veelzijdiger in het gebruik maken. Mijn doos weegt denk ik 25-30 KG alsgevolg van alle materialen, stompboxes, voeding en bekabeling. Dat is best aanzienlijk. Ik moet er niet aan denken dat dit een Showmaster 48 zou zijn. Maar ik merk wel dat ik langzamerhand wel ideetjes heb voor meer pedalen. Maar een tweede pedaalbord lijkt me dan wijzer.... Maarja. Voor de reizende muzikant is minder natuurlijk meer.
Favorieten/bladwijzers