-
Nogmaals dit zijn mijn ervaringen.
Over het de ademhaling. Het beste is inderdaad vanuit de buik. Omdat je dan het gevoel hebt dat je meer lucht ( en steun hebt ). Tijdens mijn lessen kreeg ik aardig wat oefeningen, zonder het gevoel dat ik ergens naar toe ging. Als de zangleraar mij zei '' probeer je strottenhoofd minder te belasten en zing vanuit je flanken''. Ja leuk en aardig allemaal, maar hoe >?
Mijn idee van zelfstudie is precies omgekeerd. Je begint met zingen en loopt daar vanzelf tegen problemen aan. ''geen toon vast kunnen houden '', ''te weinig adem '', '' geen duidelijke uitspraak''. Alles wordt duidelijk via het opname-apparaat. Daarna ga je stap voor stap oplossingen hiervoor bedenken.
Regels voor berichten
- Je mag geen nieuwe discussies starten
- Je mag niet reageren op berichten
- Je mag geen bijlagen versturen
- Je mag niet je berichten bewerken
-
Forum Rules
Favorieten/bladwijzers