@Nico, volgens mij niet. toen ik 'm kocht zaten de binnenste 2 er nog in. momenteel zitten de buitenste 2 er in. met alle 4 erin heb ik het eerste uur geen problemen. daarna komt er een storing in. na het trekken van 2 buizen, geen problemen meer ( en eigenlijk gewoon een erg lekker geluid ).
@Frans, ik zal 'm van de week weer eens open draaien voor wat fatsoenlijke foto's. dat kan best wel een paar dagen duren. bedankt jongens.
groeten Pasqual.
Wat zijn Philips buizen nog waard in goeie staat? Kan er mischien wat overnemen van iemand.
Ja dat weet ik dus niet, nieuwe JJ's klinken ook wel erg lekker.
Zijn vrijwel allemaal ''nieuwe'' maar k weet niet hoeveel ervan gematcht zijn.
Zelf ervaring met de sound van bijvoorbeeld de el34 van philips?
Hallo allemaal,
Ik heb eeb buizenbak van 22 Watt en wil eens gaan experimenteren met voorversterkerbuizen. Ik heb veel op het Internet gelezen, maar de meningen lopen uiteen.
Mijn vraag: Wie heeft ervaring met de preampbuizen (bij mij 3x 12AX7 van Chinese makelij) van Tung Sol en Svetlana? Beide merken komen goed uit de tests welke ik las. Iemand grote verschillen opgevallen?
Ik wacht jullie reactie af.
Henk
De wereld houdt niet op bij Svetlana of Tung Sol, en zeker niet bij alleen 12AX7...
Welke buizenbak heb je nu, en wat wil je aan het geluid veranderen?
"In God we trust, all others pay cash."
Even een vraagje. In de oefenruimte waar ik speel staat een blackface Twin Reverb. De buizen die erin zitten zijn helemaal oranje van kleur als ie aanstaat, alle vier. Ook gaat de amp heel zacht. Hij staat op vol 6, terwijl ik normaal nooit verder dan standje 3 kom. Er komt daarnaast een zee van ruis en treingeluiden uit. Het lijkt me duidelijk dat de pitten op zijn. Echter, het is niet mijn amp en ze willen er daar pas wat aan doen wanneer er hij helemaal geen sjoege meer geeft. Kan dat kwaad? Gaat er meer kapot wanneer de buizen volledig de geest geven? Ik vind het best apart om er zo mee om te gaan eerlijk gezegd.
Favorieten/bladwijzers