Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 79
    Senior Member

Standaard

Ik ben begonnen op m'n 17e, leerde toen een jongen kennen die mij ingewijd heeft in blowen, Pink Floyd en gitaarspelen!! Hij heeft mij de basisakkoordjes geleerd en binnen 2 maanden kon ik zo'n beetje alle akkoordjes wel spelen, incluis barré-akkoorden. Een paar jaar heel intesief gespeeld, toen echt 5, 6 jaar niet of nauwelijks en langzaam verder gegaan. Ik heb nooit les gehad, ja een maand in soleren, maar toen ik per ongeluk een buts had gemaakt in mijn leraar z'n peperdure jazzgitaar, was dat heel snel over... Heb zelfs nog in de schoolband gespeeld en ook een jaar bas in een Doommetalband.. (ik hou helemaal niet van doommetal....)

Enniehoe, op een gegeven moment voorzichtig aan mezelf leren zingen en spelen tegelijk, en daar ook veel tijd aan besteed. niet dat ik dat nou zo goed kan, maar goed genoeg om m'n huidige vriendin ermee te versieren!!

Toch vond ik dat ik te lang stil had gestaan en heb onlangs de Harry Sacksioni Methode gekocht en ben weer heul veul aan het spelen! "Vervelend" gevolg daarvan is dat mijn huidige gitaar prima voldoet voor akkoordjes spelen, maar ik nu toch echt wel ga sparen voor een wat betere gitaar, vooral geschikt voor fingerpicking enzo...

Akoestisch is echt mijn ding en ik heb een hoop mooie momenten beleefd met de gitaar!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Member

Standaard

Een jaar geleden (was 14) begonnen met een cheapo 90€ stratocaster (waarvan de action echt HEEL erg hoog was) dan op m'n 15e verjaardag een Les Paul Special 2 gekocht, en nu volop aan het sparen voor 'n V of 'n exp

Junior Member

Standaard

Ik was een bakvis van vijftien jaar. In de voorgaande jaren had ik blokfluitles gehad, had ik klarinet leren spelen en moest ik tromboneles nemen.
    Wel sneu, die trombone-leraar moest bijna een uur rijden om mij les te geven en ik vond er niks aan.
    Zoals ik zei, ik was vijftien. Mijn muzieksmaak ging eindelijk de goede kant op en ik wilde een instrument bespelen waarbij ik kon zingen. Gitaar dus!
    Dus ik met mijn vader naar Bill Coolen in Tilburg (die verkocht toen nog gitaren) en daar een Spaans gitaartje van het 'merk' Prince uitgezocht. Toen ik na de eerste les het introotje van Come As You Are uit mijn gitaar voortbracht, was het hek van de dam. Ik was enorm enthousiast.
    Die bewuste gitaar, prachtig gedecoreerd met stickers en zilverkleurige nagellak, speelt na twaalf jaar nog steeds prima.
    Na een paar uitstapjes naar elektrisch en een semi-akoestische Fender (ik trof natuurlijk één van de slechtste Fenders ooit gemaakt), zweer ik nog steeds bij nylon!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noeks Bekijk bericht
    Die bewuste gitaar, prachtig gedecoreerd met stickers en zilverkleurige nagellak, speelt na twaalf jaar nog steeds prima.
    :
    Benieuwd hoe die eruit ziet. Enfin, mijn eigen verhaal.

M'n vader vond dat ik teveel achter de pc zat en vond dat ik iets anders moest doen. Heb toen gedacht aan van alles en nog iets en dus ook het bespelen van een instrument. Van alle instrumenten uiteindelijk toch maar gekozen voor een van de mooiste instrumenten eruit. Op m'n 15e ben ik toen beginnen met het spelen op een Spaanse Akoestische gitaar geleend van m'n oom. Na een beetje zeuren toen m'n eigen elektrische gitaar gekregen. Een Squier Affinity Strat + Fender 15G Versterker. De Strat word niet veel meer gebruikt(Lang leve de Les Paul) maar die Versterker nog dagelijks.
    Als je dit ziet, dan heeft Greasemouth weer iets gepost....

Standaard

Ik weet het nog zo goed als de dag van gisteren, ben inmiddels 51 jaar oud en het begon zo'n kleine 3 maanden geleden. Ik stond voor een gitaarwinkel en zag zo'n prachtige zwarte Gretsch staan. Binnen gekomen heb ik hem uitvoerig laten testen door de verkoper. Die moest wel lachen natuurlijk want dat had ie nog nooit meegemaakt. Vanaf die dag ben ik elke dag aan het oefenen, maar ik vindt het nog steeds leuk. Ik als indo zou het eigenlijk allang moeten kunnen. Heb nu spijt dat ik niet veel eerder ben begonnen.
    Het virus heeft me nu te pakken en mijn 2 e gitaar is er inmiddels ook.Dat is een zwarte Fender Stratocaster geworden. Alles draait op een Fender Mustang 3. En voor de avond sluit ik mijn gitaar aan op een Boss ME 70 met koptelefoon. Mijn eerste foutloze nummer ( Happy birthday to You ) kan ik inmiddels spelen, dus jullie begrijpen dat smaakt naar meer.Voor goeie tips en raad sta ik natuurlijk altijd open en kom vaak op deze site.

Groetjes

Chet

Senior Member

Standaard

Ik ben begonnen als gup van 12 jaar met een droom om bassist te worden van een succesvolle band. Ik moest van mijn ouders eerst de basis dingen leren van de gitaar in het algemeen.
    Ik ben nu 16 en heb dus 4 jaar les gehad. Nog steeds overigens. Ik ben in les gegaan bij een leraar klassieke gitaar. Dit wordt waarschijnlijk mijn laatste jaar bij hem in les, want ik wil mijn horizon verbreden en naar een leraar lichte muziek.
    Door de (korte) jaren heen dat ik de kunst van het gitaar spelen ben beginnen te snappen heb ik veel mijzelf mijlpalen gesteld:
    - Ik moest en zou per se solo's leren te improviseren
    - Ik moest en zou per se barre akkoorden leren
    Nu heb ik beide wel redelijk onder de knie en ben ik bezig om mijn eigen nummers te schrijven. danwelniet bandloos maar toch.
    Mijn droom om bassist te worden bestaat nog steeds alleen heeft die wel ruimte moeten maken voor een andere droom: Gitarist, singer/songwriter worden.
    Ik geniet nog steeds elke dag van de vaardigheden die ik heb geleerd. Er gaat geen dag voorbij zonder de snaren met rust te laten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    We're talkin' TETTEN here, maaaaaaan!

Senior Member

Standaard

Mooie verhalen. Alleen jammer dat er geen foto's van de beginnersgitaren worden geplaatst.

Hier is mijn eerste gitaar. Gekregen van mijn oma toen ik een jaar of 9 was - dat is dus zo'n 45 jaar geleden. Ik weet nog dat ik, samen met haar, met de bus naar de "stad" ging om die gitaar te kopen. Hij kostte toen 30 gulden - inclusief tas.

Ik heb nog een poos les gehad van een lerares die bij ons thuis kwam maar ik ben nooit een geweldige gitaarspeler geworden.

De oude gitaar is wel altijd bij me gebleven. Er is een tuner kapot, de hals lijkt wel een achtbaan, de actie is enorm maar dit is de enige gitaar die ik nooit zal willen missen ...

Laatst gewijzigd door Ike57; 7 mei 2011 om 23:43 Reden: typefoutje
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Senior Member

Standaard

Ik ben begonnen met gitaar spelen toen ik 11 was. Omdat ik net zo stoer wou zijn als Godsmack en Slayer!
    Proud Sovtek owner.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Mooie verhalen. Alleen jammer dat er geen foto's van de beginnersgitaren worden geplaatst.
    Ook een mooi verhaal. Maar hoeveel (oudere) gitaristen zullen hun beginnersgitaar nog hebben of er tenminste nog foto's van hebben?

Van mijn eerste nylonsnaar weet ik zelfs het merk niet eens. Daar hield ik me op m'n 12de al helemaal niet mee bezig. Echt slecht zal het instrument niet geweest zijn, er zijn genoeg beginners snel afgehaakt door brakke instrumenten en daar val ik dus niet onder.

Mijn beginnersgitaar heb ik na een paar jaar sparen ingeruild voor een andere gitaar. Zo zal dat bij de meesten gegaan zijn.
    "Meten is weten, gissen is missen"

Senior Member

Standaard

Ik heb 'm ook niet meer.. Had een brandhout gitaartje en die heb ik geruild +100 gulden met een vriend voor een Yamaha G-230 uit '78, daar zijn genoeg plaatjes van te vinden!

Dit is niet de mijne, maar zo ziettie eruit..! En ik heb hem nog nog steeds..
    Hij moet gemaakt worden, kast is gescheurd en hij zit helemaal vol battlescars, de toets is in het tussen het 2e en 3e fret alles behalve vlak, maar wat klinktie mooi!!!!
    Laatst gewijzigd door Rizz; 8 mei 2011 om 14:27
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten