Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 24 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 234

Discussie: warmoth #15 en #16

Senior Member

Standaard

Je zegt dat een Warmoth €1000 kost en dat gaat er bij mij niet in , ik heb regelmatig op de site gekeken en zit in no time over dit bedrag , incl hardware en pups, etc en dan heb ik de taxes nog niet meegerekend . Waarschijnlijk doe ik iets fout , dus als jij eens een rekenvoorbeeld kunt maken , heel graag.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Je zegt dat een Warmoth €1000 kost en dat gaat er bij mij niet in , ik heb regelmatig op de site gekeken en zit in no time over dit bedrag , incl hardware en pups, etc en dan heb ik de taxes nog niet meegerekend . Waarschijnlijk doe ik iets fout , dus als jij eens een rekenvoorbeeld kunt maken , heel graag.
    ik maak met alle liefde een rekensommetje voor je.

body. les paul carved top, no finish: 450
    neck: indian RW neck, indian RW board, no binding,no inlay: 288
    pots, pickups, bridge, pickups: 300 (120$ pickups, 100$tuners en brug, 80$ restjes)
    shipping: 100
    totaal, omgerekend naar euro's, met belasting: 960.

lak doe je dan dus zelf, en de body komt dan uit de showcase.

ik heb dus met 4 gitaren mazzel gehad. dat waren showcase items, die dus WEL gelakt waren, voor 450$, en die WEL inleg hadden. en nog meer custom waren. de een was 5 delig zebrano/bloodwood, met ebben toets en zebrano trapezoids. de ander was een cocobolo hals, brazilian RW toets, trapezoid inleg. de ander was een padouk hals, ebben toets, MoP dot inleg. wenge hals, ebben toets, mop dot inleg. de goedkoopste hals was 212$, de duurste was 288$.

de duurste body zat bij de goedkoopste hals, en vice versa. gewoon mazzel hebben.

mijn allerduurste warmoth was natuurlijk wel duurder, maar dat spreekt voor zich.

ik heb overigens via een forumlid een goedkope bron voor gotoh floyds gevonden! hoppa. 120E voor een gotoh floyd. houd ik geld over voor ebben humbuckerringen.

Senior Member

Standaard

Ik kijk altijd naar gelakte bodie's en halzen , daar zal het grootste verschil inzitten , ik heb wel eens een strat berekend , niet eens bijzonder , kwam ik incl. alles rond de 1200 en dan is de keus toch maar op een AVRI gevallen.
    $ 120 voor pickups is ook niet veel.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    de importkosten. tja. 34% belasting. verzenden gaat via UPS, dus je hebt je parts in 3 a 5 dagen in huis (afhankelijk of het weekend ertussen zit). en dan krijg je dus de naheffing van 23%. met de huidige dollarkoers is dat zeer goed te doen hoor
    Volgens mij mis je bij de belasting (34%) een komma hoor (gelukkig maar).

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Volgens mij mis je bij de belasting (34%) een komma hoor (gelukkig maar).
    ja, ik schreef eerst 34% en daarna 23%. tis dus 23%. 20% btw en 3% importbelasting.

@hendriks: ja, maar ik neem ook nooit, NOOIT een gelakte hals. waarom zou ik rosewood, wenge, padouk, bubinga of purperhart willen lakken? zonde! en het speelt en klinkt beter dan dat saaie, duffe, esdoorn.

en voor onder de 1000 kan t al hoor. moet je gewoon canary nemen, dat lijkt qua looks op esdoorn, maar je hebt geen lak nodig. gelakte bodies kunnen dirt cheap zijn, je moet mazzel hebben. wat ik dus regelmatig heb.

en 120$ is niet duur. nee, dat weet ik. je moet gewoon goed zoeken. ik koop vaak een duncan JB en een fullshred, tweedehands ofzo, of een custom, en dan bouw ik er zelf weer een setje van.

think outside the box!

Senior Member

Standaard

Ik denk altijd "outside the box" , daarom kom ik uiteindelijk altijd veel lager uit , mijn Cabronita met Top of the bill Musikraft hals en incl. laten spuiten van de bodie kwam op minder dan 700 uit. De grootste sport is het zoeken naar de juiste parts en dan zorgen dat je zo scherp mogelijk inkoopt.

Senior Member

Standaard

ik maak met alle liefde een rekensommetje voor je.
    Ik heb ook eens het rekensommetje gedaan voor wat ik best wel zou willen hebben van daar en ik kom op net geen 1000$ uit...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Warmoth-website
    Specifications:
    Model: Standard LP
    Scale: 25-1/2 in.
    Carved Top: Yes
    Orientation: Right handed
    Wood: $635.00
    Core: Mahogany
    Front Laminate: DL Quilt Maple
    Front Laminate Unique Choice: LT920
    Control Cavity: Rear Routed + $0.00
    Pickup Rout: P90 (Neck) - None (Middle) - Humbucker (Brdg) + $0.00
    Control Rout:
    Volume 1 (LP)
    Volume 2 (LP)
    Tone 1 (LP)
    Tone 2 (LP)
    Upper Toggle Hole (LP)
    + $0.00
    Bridge Type: Hardtail $0.00
    Bridge Rout: TOM/STP, Angled Pocket + $0.00
    Jack Rout: 7/8" (22.23mm) Side Jack Hole
    Neck Pocket: Strat® Shape + $0.00
    Mounting Holes: Standard 4 Bolt + $0.00
    Contours:
    Contoured Heel
    + $0.00
    Binding Top: Black Binding + $90.00
    Stud Install: Use inserts from bridge on order + $10.00
    Battery Box: None + $0.00
    Top Finish: Washed Black Dye + $250.00
    Back Finish: Clear Gloss + $0.00

Price: $985.00
    Hier komt dan nog grofweg een 23% importbelasting bij en nog wat verzendkosten. Alles bijeen zal het dus wss in de buurt van 1000€ blijven...

Ik zou dit wel nog even laten nakijken door iemand die vaker bij Warmoth heeft besteld om te zien of ik geen beginnersfoutjes heb begaan door sommige dingen te laten liggen of onnuttige opties te pakken...
    Als ze echt zo goed zijn als orpheo laat uitschijnen (en daar twijfel ik eigenlijk niet aan, want anders koop je er geen 15 en meer), dan lijkt dit me eigenlijk nog een heel aanvaardbare prijs.
    Ik ben er echter zowel financieel als mentaal nog niet klaar voor om er al zoveel geld aan te geven, gezien mijn huidige niveau (het "ik ben em niet waard"-topic hoeft niet opnieuw opgerakeld worden ), maar misschien ooit...

On topic: ik ben echt benieuwd naar de resultaten...

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smullie Bekijk bericht
    Ik heb ook eens het rekensommetje gedaan voor wat ik best wel zou willen hebben van daar en ik kom op net geen 1000$ uit...

Hier komt dan nog grofweg een 23% importbelasting bij en nog wat verzendkosten. Alles bijeen zal het dus wss in de buurt van 1000€ blijven...

Ik zou dit wel nog even laten nakijken door iemand die vaker bij Warmoth heeft besteld om te zien of ik geen beginnersfoutjes heb begaan door sommige dingen te laten liggen of onnuttige opties te pakken...
    Als ze echt zo goed zijn als orpheo laat uitschijnen (en daar twijfel ik eigenlijk niet aan, want anders koop je er geen 15 en meer), dan lijkt dit me eigenlijk nog een heel aanvaardbare prijs.
    Ik ben er echter zowel financieel als mentaal nog niet klaar voor om er al zoveel geld aan te geven, gezien mijn huidige niveau (het "ik ben em niet waard"-topic hoeft niet opnieuw opgerakeld worden ), maar misschien ooit...

On topic: ik ben echt benieuwd naar de resultaten...
    je hebt alleen geen hals dan he....

ps: op de site staan nu flink wat korina back quilt maple top LP bodies voor nog geen 500$. SLA UW SLAG!

Senior Member

Standaard

je hebt alleen geen hals dan he....

ps: op de site staan nu flink wat korina back quilt maple top LP bodies voor nog geen 500$. SLA UW SLAG!
    Een hals heb je echt nodig zeker...

Dat was ik precies idd vergeten...

Voordat ik bestel zijn er nog een paar dingen nodig:
    • meer geld om aan hobbies te spenderen
    • nog iets meer overtuiging van de kwaliteit (lees: ik zou er eens een in mijn handen willen gehad hebben. Ik weet dat elk instrument weer anders is, maar dan heb je toch een idee van de kwaliteit)
    • iets meer zekerheid dat ik die nooit meer zou wegdoen. Als je weet dat je ze ooit zal verkopen, dan koop je voor dat geld beter een Gibson... (ik geloof niet echt in een gitaar "voor het leven")
    • meer verstand zodat ik er ook een hals bij bestel...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smullie Bekijk bericht
    Een hals heb je echt nodig zeker...

Dat was ik precies idd vergeten...

Voordat ik bestel zijn er nog een paar dingen nodig:
    • meer geld om aan hobbies te spenderen
    • nog iets meer overtuiging van de kwaliteit (lees: ik zou er eens een in mijn handen willen gehad hebben. Ik weet dat elk instrument weer anders is, maar dan heb je toch een idee van de kwaliteit)
    • iets meer zekerheid dat ik die nooit meer zou wegdoen. Als je weet dat je ze ooit zal verkopen, dan koop je voor dat geld beter een Gibson... (ik geloof niet echt in een gitaar "voor het leven")
    • meer verstand zodat ik er ook een hals bij bestel...
    Ga bij Orpheo langs, die schijnt een gitaar van Warmoth te hebben. Misschien kun je die proberen...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten