Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fiendish Bekijk bericht
Zeg Orpheo, wat ik me nu al een tijdje afvraag (en ik ben veel te lui om het hele forum door te spitten voor een antwoord), assembleer je de gitaren helemaal zelf of laat je dat plaatselijk doen, of misschien bij Warmoth zelf ?
Daarnaast, hoe zijn de import kosten tussen de V.S. en hier voor spul van Warmoth, is het een beetje te doen ?
En dan de vraag der vragen ; gelijmde neck, of schroeven ?

Nog even netjes on topic : die quilt top is héél mooi, en ik denk dat die koa/walnut gitaar er au naturelle best wel vet uit gaat zien, ik hoop dan ook op foto's als je ze binnen hebt
zelf. het assembleren doe ik zelf. is ook niet moeilijk. als je een keer een set tuners, pickups, een pot, switch of output vervangen hebt, kan je dit ook. de meeste gaten zijn al gedaan voor je. maar ik ga deze keer wat meer zelf doen qua houtwerk. bijvoorbeeld dus de gaten voor de pots zelf boren, alles wat dichter bij m'n rechterhand, en wat verder uit elkaar, en de knoppen verzinken zoals PRS dat een beetje doet. ik zag iemand met een klein boortje een pilot hole maken, en met een vlinderboor de grote recess maken, en dan met een beiteltje het verloop erin werken, en daarna met een dremel en schuurpapier het glad maken.

warmoth zal het assembleren niet doen. ze zijn een replacementparts builder. geen customshop. al komt 't wel zo over.

de importkosten. tja. 34% belasting. verzenden gaat via UPS, dus je hebt je parts in 3 a 5 dagen in huis (afhankelijk of het weekend ertussen zit). en dan krijg je dus de naheffing van 23%. met de huidige dollarkoers is dat zeer goed te doen hoor

gelijmd, schroeven. maakt geen fuck uit. echt geen zak. schroeven is makkelijker dan lijmen voor mij, maar om te frezen is een goede pocket voor schroeven lastiger. dat moet namelijk veel strakker zijn. bij warmoth zijn de neckpockets strakker dan bij gibson, zoals ik al ooit zei. daar heb je volledig hout op hout contact, geen lucht of dikke lijmlagen ertussen. of het beter of slechter is laat ik in het midden, maar qua vakmanschap vind ik warmoth beter. ook qua hout, tops, backs, halzen, fretwerk, etc etc.