Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
Je zegt dat een Warmoth €1000 kost en dat gaat er bij mij niet in , ik heb regelmatig op de site gekeken en zit in no time over dit bedrag , incl hardware en pups, etc en dan heb ik de taxes nog niet meegerekend . Waarschijnlijk doe ik iets fout , dus als jij eens een rekenvoorbeeld kunt maken , heel graag.
ik maak met alle liefde een rekensommetje voor je.

body. les paul carved top, no finish: 450
neck: indian RW neck, indian RW board, no binding,no inlay: 288
pots, pickups, bridge, pickups: 300 (120$ pickups, 100$tuners en brug, 80$ restjes)
shipping: 100
totaal, omgerekend naar euro's, met belasting: 960.

lak doe je dan dus zelf, en de body komt dan uit de showcase.

ik heb dus met 4 gitaren mazzel gehad. dat waren showcase items, die dus WEL gelakt waren, voor 450$, en die WEL inleg hadden. en nog meer custom waren. de een was 5 delig zebrano/bloodwood, met ebben toets en zebrano trapezoids. de ander was een cocobolo hals, brazilian RW toets, trapezoid inleg. de ander was een padouk hals, ebben toets, MoP dot inleg. wenge hals, ebben toets, mop dot inleg. de goedkoopste hals was 212$, de duurste was 288$.

de duurste body zat bij de goedkoopste hals, en vice versa. gewoon mazzel hebben.

mijn allerduurste warmoth was natuurlijk wel duurder, maar dat spreekt voor zich.

ik heb overigens via een forumlid een goedkope bron voor gotoh floyds gevonden! hoppa. 120E voor een gotoh floyd. houd ik geld over voor ebben humbuckerringen.