Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
On a side note: ik heb een layout gemaakt om de oude Ross Phaser te kunnen clonen! Met moderne condensatoren en weerstanden zal die ook minder gaan ruisen... Het enige probleem met zo'n clone is dat de oude FET-arrays al 30 jaar niet meer gemaakt worden en dat er ook geen vervangers voor zijn.
Op eBay staan toch best veel antieke onderdelen. Kun je ze daar niet vinden? Helaas vaak ook voor absurde prijzen, maar als je er maar een paar nodig hebt is het misschien nog te overzien. Wat is verder het alternatief? Het circuit aan (laten) passen voor modernere FETs?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
Het enige probleem?
Ik heb net een kloon gekregen van een van mijn best klinkende vintage klassiekers (geen phaser).. Met die moderne condensatoren en weerstanden en met vervangers voor de tranisitoren die niet meer te krijgen zijn. Ding ziet er kek uit, is road-en hufterproof.
en tja.. klinkt leuk.. maar niet zoals het origineel...
Excuses voor het off topic gaan hier, maar ik heb foto's van zoon van Piet's uitgebreide vintage collectie gezien en nu vraag ik me toch wel af over welke klassieker het hier gaat.