Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 14 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 135

Standaard

Ik verwacht in de komende 8 weken een Dikrk_Hendrik creatie welke ik nog nooit eerder heb gezien en welke ook niet op ebay komt.

maar dat post ik tzt wel in offtopic bij het trotse papa en mama topic ofzo
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Samen met mijn WH10V2, heb ik ook mijn Amerikaanse Ross phaser opgestuurd om te laten modificeren/repareren.
    Dit pedaal had ik in originele staat gekocht, maar direct laten modificeren (true bypass, LED's, 9V center negative aansluiting).
    Toen ik hem echter voor het eerst kreeg (nadat ie dus gemodificeerd was) was het pedaal volstrekt onbruikbaar. De switch knalde en het pedaal ruiste en bromde hevig.
    Nu heb ik hem dus weer terug, maar nog steeds is de ruis/brom nog niet weg, de switch lijkt wel goed.
    Het maakt wel verschil welke adapter en/of welke amp ik ermee gebruik, want op de ene versterker (Fuchs Clean Machine, niet van mij overigens) ruist ie alleen maar, en op een andere amp (Mesa Stiletto) heb ik vooral erg veel last van een modulerende brom.
    Het zou kunnen dat het aan de verschillende adapters ligt, maar ik heb toch de indruk dat er wel degelijk iets mis is met dit pedaal, en de deskundigen kunnen het euvel niet vinden helaas.

Als ik het effect gebruik, en de gitaar aansla heb ik op zich wel een gave phaser, maar je hoort op de Fuchs wel degelijk de ruis er doorheen.
    Op mijn Stiletto is de brom dan niet meer te horen, dus op zich is het dan een bruikbaar pedaal geworden.
    Toch zal ik hem denk ik niet veel gaan gebruiken, want heb een hekel aan overmatige ruis/brom, ook al hoor je die niet als je speelt.

Ik vind het wel jammer, want het lijkt er wel op dat deze Amerikaanse phaser beter/intenser/meer aanwezig klinkt dan de brom- en ruisvrije Taiwanese, die ik nu op mijn board heb staan.

Geen idee wat ik nu met die USA moet doen.
    Dat ding heeft een vermogen gekost ondertussen......
    Laatst gewijzigd door Henri H; 23 april 2011 om 22:46

Moderator

Music

Ik heb met een ander modulatiepedaal ook wel eens ruis en clock noise gehad, dat verdween zodra ik er een gebufferd pedaal vóór had staan. Ik weet dus niet of je 'm nu stand-alone hebt gebruikt of meteen in de keten, maar het kan een tip zijn.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Ja, dat heb ik ook regelmatig gehad, onlangs nog met een MS10, standalone een zachte, maar irritante hoge piep, en in de keten met de rest van m'n 10-series pedalen is er niks aan de hand.
    De USA Ross heb ik echter tot nu toe alleen in een keten met TB pedalen, maar met een (gebufferde) Maxon OD808 ervoor geprobeerd.

Toch bedankt voor de tip.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ja, dat heb ik ook regelmatig gehad, onlangs nog met een MS10, standalone een zachte, maar irritante hoge piep, en in de keten met de rest van m'n 10-series pedalen is er niks aan de hand.
    "zachte, maar irritante hoge piep" heb ik alleen met mijn 1-spot.

Ik ga niet zeggen dat mijn Ross Phaser ruisloos is, maar ik heb echt geen "last" van de ruis.

On a side note: ik heb een layout gemaakt om de oude Ross Phaser te kunnen clonen! Met moderne condensatoren en weerstanden zal die ook minder gaan ruisen... Het enige probleem met zo'n clone is dat de oude FET-arrays al 30 jaar niet meer gemaakt worden en dat er ook geen vervangers voor zijn.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    On a side note: ik heb een layout gemaakt om de oude Ross Phaser te kunnen clonen! Met moderne condensatoren en weerstanden zal die ook minder gaan ruisen... Het enige probleem met zo'n clone is dat de oude FET-arrays al 30 jaar niet meer gemaakt worden en dat er ook geen vervangers voor zijn.
    Het enige probleem?
    Ik heb net een kloon gekregen van een van mijn best klinkende vintage klassiekers (geen phaser).. Met die moderne condensatoren en weerstanden en met vervangers voor de tranisitoren die niet meer te krijgen zijn. Ding ziet er kek uit, is road-en hufterproof.
    en tja.. klinkt leuk.. maar niet zoals het origineel...
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member

Standaard

Op eBay staan toch best veel antieke onderdelen. Kun je ze daar niet vinden? Helaas vaak ook voor absurde prijzen, maar als je er maar een paar nodig hebt is het misschien nog te overzien. Wat is verder het alternatief? Het circuit aan (laten) passen voor modernere FETs?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    Het enige probleem?
    Ik heb net een kloon gekregen van een van mijn best klinkende vintage klassiekers (geen phaser).. Met die moderne condensatoren en weerstanden en met vervangers voor de tranisitoren die niet meer te krijgen zijn. Ding ziet er kek uit, is road-en hufterproof.
    en tja.. klinkt leuk.. maar niet zoals het origineel...
    Excuses voor het off topic gaan hier, maar ik heb foto's van zoon van Piet's uitgebreide vintage collectie gezien en nu vraag ik me toch wel af over welke klassieker het hier gaat.
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fuhgawz Bekijk bericht
    Excuses voor het off topic gaan hier, maar ik heb foto's van zoon van Piet's uitgebreide vintage collectie gezien en nu vraag ik me toch wel af over welke klassieker het hier gaat.
    Ehh... daarom meldde ik ook niet om welk pedaal het gaat. Ik wilde ook niet off topic gaan. Maar tussen ons gezegd en gezwegen gaat het om mn triangle Big Muff
    en binnenkort een tweede kloon van een andere bouwer!
    Nu weer OT!
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DiscoFreq Bekijk bericht
    Ik verwacht een van deze dagen een Ross pedaal die ik nooit eerder zag (en ja, als ik dat zeg betekent dat iets, in tegenstelling tot eBay verkopers die dat nogal rap beweren ).
    Welke is dat geweest?

Standaard

Welke is dat geweest?
    Deze hier:

Ross R-80 Digital Delay

En zo'n 2 jaar later ben ik er nog altijd geen andere tegengekomen (op Google, eBay,...), dus 't moet toch echt wel een zeldzaam model zijn...
    EffectsDatabase: http://www.effectsdatabase.com
    22000 pedals, 4000 brands, 350 brand interviews

NAMM 2016: http://fxdb.org/namm

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten