Ik had deze al gevolgd op TDPRI, maar man...
Petje af heur...
Ik had deze al gevolgd op TDPRI, maar man...
Petje af heur...
Mijn knutsel pagina:
www.gemini-guitars.nl (non-commercial)
@Spirit: Wauw, wat een gitaar! Helemaal uit staal/aluminium, dat zie je niet vaak. Hoe klinkt ie?
gaaf ding, maare ontstemt hij niet vet snel?
Waarom snel? Ik denk eerder dat hij totaal niet ontstemt, want staal heeft toch minder last van werken onder invloed van temperatuur/luchtvochtigheid dan hout? Plus dat de gitaar geen trem heeft, helpt altijd
Ik zit al de hele week aan die gitaar te denken trouwens (GAS?). Hoeveel zou zo'n body en slagplaat ongeveer moeten kosten eigenlijk?
@Vince247, morgen post ik een linkje naar een youtube filmpje.
@Lauke_101, slagplaatje valt wel mee, heEft mij niet zoveel gekost (stukkie alu van de oud ijzer handelaar voor nop). De body is onbetaalbaar (net als de hals)
@pirate, ontstemmen doet hij alleen maar als ik 'm in de volle zon zet, maar dan wil je 'm trouwens ook niet vasthouden. Maar zonder gein, ontstemmen doet hij eigenlijk niet. Op het net had ik verschillende verhalen gevonden, sommige beweerden dat een alu hals al ontstemde wanneer je er naar keek, volgens andere waren ze zeer stabiel, tot op heden blijkt het laatste te kloppen.
De oude Kramer en Travis been hebben de alu halzen laten vallen wegens ontstemmen. Een van beide is overgegaan op een kern van hout, de ander liet alu totaal vallen.
In je huiskamer of kroeg speelt zoiets niet maar je moet je voorstellen dat, we praten USA, het vrij normaal is dat je vanuit een 18 graden arco kleedkamer naar een openlucht podium loopt waar het zomaar 35 graden kan zijn. Dan wil je geen aluminium, dan wordt je gek van aluminiium.
Ik heb nooit een Travis of alu Kramer gehad maar het is de reden waarom beide merken het alleen aluminium hebben laten vallen. Het hele verhaal is te lezen in Tom Wheeler's American Guitars.
Ik moet wel zeggen, ik vind het razend en razend knap. Ik weet niet hoe je het geflikt hebt maar het is 1 van de weinig gitaren hier op het forum die serie potentie heeft.
Het probleem is waarschijnlijk dat de prijs veel te hoog komt te liggen voor Nederland alleen en je vreselijk veel marketing kapitaal nodig hebt om internationaal iets te betekenen. Maar knap blijft het.
Laatst gewijzigd door Pepe; 22 april 2011 om 23:51
Hier is het filmpje waarin de gitaar bespeeld word door Willem Gerritsen
Favorieten/bladwijzers