Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Crash Bekijk bericht
Jah die loopt er ook. Die kun je niet goed zien op de foto.

Onder de schakelaar zit een (origineel ringetje op de behuizing) met een aardedraad die ik aan mn potmeter heb gesoldeerd. Zo was het origineel ook. Dus dat heb ik maar zo behouden. Dus als het goed is moet ie aarde van de behuizing van de schakelaar hebben.

///Edit: Ik heb voor de zekerheid nog een aardedraad van de schakelaar(-behuizing) naar een potmeter laten lopen. Maar ook dit lost het probleem niet op.

///Edit: De originele situatie van de gitaar was 2 elementen op 1 volumepotmeter. (ook geen toonmeter)
Nu zitten er 2 volumepotmeters in met nog steeds 2 elementen. (wederom geen toonmeter) Kan het er misschien mee te maken hebben dat die humbucker voor het probleem zorgt? Het is namelijk wel een hele oude en een hele basic humbucker (komen maar 3 draadjes uit)
dat ie 3 draadjes heeft zou niet uit moeten maken maar wat heb je eigenlijk met het 3de draadje gedaan vraag ik me af (kan het zo ff niet zien op je plaatje...)

als alles goed zit is er een aangesloten en zijn er 2 aarding (welke twee; al sla je me dood )