Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sarco Bekijk bericht
Ik denk dat ongeveer elke tubescreamer-achtige wel zal werken om je recto wat strakker te maken.

Ik had vroeger een oude ibanez metalscreamer (met JRC4558 op-amp zoals in TS-9) en vond die wel goed. Vrij subtiel qua effect, het karakter van de amp bleeft intact maar dan gewoon feller/strakker..

Nadat deze gestolen is, heb ik een Hardwire CM2 (http://www.thomann.de/be/digitech_ha..._overdrive.htm) gekocht en deze zou ik ook wel aanraden eigenlijk. Doet z'n werk als tubescreamer heel goed maar heeft iets meer een eigen karakter. Voordeel is wel de aparte bass-toonregelaar zodat je toch nog wat meer controle hebt op de bass rolloff.

Als bonus klinkt die CM2 ook erg fijn als overdrive bovenop een low-gain amp Ik gebruik die eigenlijk vooral zo momenteel (ook metal, maar het hoeft niet meer zo strak te zijn).

Succes met de zoektocht!
Voor 90,- een 808 reissue gekocht op mp. Morgen zal ie binnen zijn. Ben benieuwd!
Had nog een line6 overdrive liggen, eerder nooit super geklonken. Beetje fake, op distortion ch. te overstuurd op clean te iel. Nu na secuur tweaken een leuk randje op ch1 en al een wat strakkere sound en vooral betere palmmute. Mesa reageert heel anders dan de marshall en line 6 op de od pedaal. Niet verkeerd. Pinch harmonics vallen nog steeds tegen.
Morgen eindelijk een ts testen.

Heb nu high voltage op arrow
opstaan, altijd ma. avonden stevige muziek. Best de moeite waard om eens te checken.