Laatst gewijzigd door Sem; 7 april 2011 om 15:48
http://www.youtube.com/watch?v=xLb7sj8ErS0
Check de laatste halve minuut eens. Als die Maxon OD 808 voor Devin goed genoeg is (DE pionier op Mesa vs TS vlak), dan zal het wel niet slecht zijn zeker. Die zal al de rest ook al geprobeerd hebben. Maar ja, er staat geen Ibanez op he, al zijn zij eigenlijk de originele makers
http://www.maxonfx.com/Reissue_OD808.php
Ik blijf erbij, gewoonweg de originele en beste klinkende Tube Screamer. En ook nog niet eens zo belachelijk duur als die TS808... (120 vs 190-200 Euro)
Vergelijk wat je wil en koop met je oren, maar zie dat je die zeker ook aansluit...
Ik heb hem nu niet meer wegens al een 5150 voor metal, maar toen ik die vroeger op mijn Mesa Rectifier en Bogner Uberschall (qua logheid klinkt een Mesa Rectifier als een schoothondje tegenover die amp) aansloot klonk dat echt super goed.
MS
Laatst gewijzigd door Misery Signals; 7 april 2011 om 15:57
Zijn sound is beetje chemisch, veel fx mij wat te. Hoe de ts klinkt is moeilijk te horen. Ga eens kijken wat 2hands te koop is. Ben benieuwd hoe het klinkt dadelijk.
Doe jezelf een plezier en ga een paar tubescreamers testen over een recto bij de lokale gitaar boer en kies de gene uit die het beste klinkt. Persoonlijk vond ik de ts9 helemaal niks en wou ik gewoon voor de optie gaan wat het meest standaard was: de maxon od808. Maar na wat testen kwam de maxon voor mij helemaal niet goed uit de verf en ben ik voor de ibanez ts808 reissue gegaan.
Poeh, even denken.
Voor m'n slag gebruikte ik het oranje kanaal.
Presence net over het midden, bass iets minder dan drie kwart, treble net iets over het midden, mid net iets over het midden, gain wisselde ik wel eens af, maar meestal tussen midden en driekwart ongeveer.
Met de mastervolume en de output kun je ook experimenteren want heeft ook veel invloed op de sound. Ik koos zelf voor weinig mastervolume en veel output.
Dan op de TS: overdrive: 1/3, tone: 1/3, level: iets over het midden.
Geloof dat zoiets m'n standaard was, maar schoof nogal vaak hoor, maar denk dat je zo wel iets kan maken.
De TS die ik gebruik is inderdaad een ibanez 808 reissue
Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.
www.facebook.com/timosomers
Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.
Ik denk dat ongeveer elke tubescreamer-achtige wel zal werken om je recto wat strakker te maken.
Ik had vroeger een oude ibanez metalscreamer (met JRC4558 op-amp zoals in TS-9) en vond die wel goed. Vrij subtiel qua effect, het karakter van de amp bleeft intact maar dan gewoon feller/strakker..
Nadat deze gestolen is, heb ik een Hardwire CM2 (http://www.thomann.de/be/digitech_ha..._overdrive.htm) gekocht en deze zou ik ook wel aanraden eigenlijk. Doet z'n werk als tubescreamer heel goed maar heeft iets meer een eigen karakter. Voordeel is wel de aparte bass-toonregelaar zodat je toch nog wat meer controle hebt op de bass rolloff.
Als bonus klinkt die CM2 ook erg fijn als overdrive bovenop een low-gain ampIk gebruik die eigenlijk vooral zo momenteel (ook metal, maar het hoeft niet meer zo strak te zijn).
Succes met de zoektocht!
Voor 90,- een 808 reissue gekocht op mp. Morgen zal ie binnen zijn. Ben benieuwd!
Had nog een line6 overdrive liggen, eerder nooit super geklonken. Beetje fake, op distortion ch. te overstuurd op clean te iel. Nu na secuur tweaken een leuk randje op ch1 en al een wat strakkere sound en vooral betere palmmute. Mesa reageert heel anders dan de marshall en line 6 op de od pedaal. Niet verkeerd. Pinch harmonics vallen nog steeds tegen.
Morgen eindelijk een ts testen.
Heb nu high voltage op arrow
opstaan, altijd ma. avonden stevige muziek. Best de moeite waard om eens te checken.
Ik denk dat je dan je pinch harmonics toch nog eens moet oefenen. Bij een Mesa zonder pedaaltje moeten die gemakkelijk gaan. Als je dat goed kan, heb je niet eens een echte gain amp nodig?
MS
Tja...pinch harmonics haal ik ook uit mijn amp met gain op 1. Het is meer de techniek dan de hoeveelheid gain die het hem doet. Ik ben benieuwd wat de ervaringen van TS zijn met de 808 reissue op de rec.
Favorieten/bladwijzers