Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    5 augustus 2005
    Berichten
    56
    Blog Entries
    2

    Standaard Wie van jullie speelt metal op een rectifier? Instellingen?!

    Heb een triple met mesa cab met v30's.

    Speel graag palmmute en pinch harmonics. Ch 3 krijg ik nog niet veel van, ch 2 al beter.

    Wat zijn jullie ideale instellingen?

    Tube screamer hoor ik zou nodig zijn. Ervaringen mee op de recto? Waarom en welke klinkt het beste?!

    Ch 3 dan wel een killer of blijft het toch Ch2 die vreemd genoeg dikkere sound creeert?!

    Thnx!
    Laatst gewijzigd door Sem; 7 april 2011 om 11:37

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Ik heb geen recto, maar wel verschillende versies uitgebreid aan de tand gevoeld.

    Het verschil tussen channel 2 en 3 is aldus Mesa puur en alleen de Presence knop. De één is wat feller (meer presence), waar de ander de presence-boost op een wat 'lagere frequentie' lijkt te hebben en wat dikker klinkt. Precies kan ik het niet uitleggen / verklaren, maar zo klinkt het wel.

    Een booster zou uitkomst bieden: de midboost en volumeboost van bijvoorbeeld een tubescreamer dikt het geluid wat aan en de toegevoegde gain/compressie maakt pinch harmonics makkelijker.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Appingedam
    Berichten
    298

    Standaard

    Niet de mid boost, maar juist de bass cut van de tubescreamer helpt het geluid enorm te verbeteren. Door de bastonen van de gitaar terug te trekken wordt het flubberende laag van de Rectifier wordt teruggetrokken en de versterker een stuk strakker. Daarnaast laat de midboost het overstuurde geluid wat makkelijker door de mix prikken.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2002
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    3.163

    Standaard

    Ga gewoon wat bosters/tubescreamers in de winkel proberen op je eigen versterker en speakerkast en kijk wat jij het beste vindt klinken en op welk kanaal, da's echt het beste advies wat we je kunnen geven. Op het internet alleen kom je er toch niet uit hoor.....

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    Tubescreamer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

    www.facebook.com/timosomers

    Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    5 augustus 2005
    Berichten
    56
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc Oblivian Bekijk bericht
    Ga gewoon wat bosters/tubescreamers in de winkel proberen op je eigen versterker en speakerkast en kijk wat jij het beste vindt klinken en op welk kanaal, da's echt het beste advies wat we je kunnen geven. Op het internet alleen kom je er toch niet uit hoor.....
    Is in de omgeving niet zo gemakkelijk, daarnaast iets zeker icm de recto waar je echt tijd voor moet nemen. Ik ga er vanuit dat ik de eerste ben die een ts hiervoor gaat, ingezetten. Vandaar dat ik graag ervaringsdeskundigen hoor!

    Zijn die goedkope ts5 en 7 ook wat? Of zit daar toch echt wel verschil in me de duurdere?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    Ik vond alleen de echte remake van de originele oude ts808 echt vet over een Recto. Dus die zou ik ff checken!

    That said: ik wil geen een amp meer zonder die tubescreamer, want hij tightent echt alles.
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

    www.facebook.com/timosomers

    Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Ik vind het ook echt de moeite om een ts kit ineen te steken. Bij generalguitargadgets verkopen ze er een waar je wat optie kan kiezen, kan je experimenteren met opamps enzo. En het zijn geen moeilijke kits, dus je moet geen super ervaren soldeerder zijn. Enige stomme met ggg is dat ze vrij duur zijn (onder andere door transportkost, gezien ze van US moeten komen). Anderen hebben misschien tips voor kits wat dichter bij huis.

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    5 augustus 2005
    Berichten
    56
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Thanx mannen! De remake 808 of solderen moet ook wel lukken, ziet dat er wel ook een beetje uit als het feestje klaar is...plastic?

    Timo over welk kanaal en wat zijn je instellingen op de amp en ts? Je speelt nu nog Recto alleen Laney...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2002
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    3.163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sem Bekijk bericht
    Is in de omgeving niet zo gemakkelijk, daarnaast iets zeker icm de recto waar je echt tijd voor moet nemen. Ik ga er vanuit dat ik de eerste ben die een ts hiervoor gaat, ingezetten. Vandaar dat ik graag ervaringsdeskundigen hoor!

    Zijn die goedkope ts5 en 7 ook wat? Of zit daar toch echt wel verschil in me de duurdere?
    Oke, als je liever naar internetverhalen luistert, dan naar hoe je amp echt klinkt met een tubescreamer van welk type dan ook, dan moet je dat zelf weten.
    Maar ik ben wel benieuwd: als iedereen hier beweert dat een TS-9 voor een Recto te gek klinkt, maar jij er geen bal aanvindt als je hem uiteindelijk hebt gekocht, blijf je hem dan toch gebruiken omdat wij hem wel allemaal goed vinden klinken.
    Niet vervelend bedoeld hoor, maar ik bepaal liever zelf hoe ik klink (en ik zou dus zelf meerdere verschillende types tubescreamers zelf proberen alvorens een keuze te maken, maar dat ben ik...).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top