Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 786 van 1797 EersteEerste ... 28668673677678478578678778879683688612861786 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.851 t/m 7.860 van 17961
    Senior Member

Standaard

Nouja, voor 75 euro... Geloof niet dat het hier een meesteroplichter betreft zal ik maar zeggen.
    Anders even mailen en het serienummer vragen. Dan weet je al meer.

Is het niet toellig een copy van iets rond 79, 80 ofzo? Want de headstock zou in die periode volgens mij best kunnen kloppen. Durf dat trouwens niet zeker te zeggen, wat dat betreft zitten er hier zat mensen die veel meer kennis hebben.
    Laatst gewijzigd door SantaX; 11 april 2011 om 19:08

Standaard

Nee, 't is een recente. De kopieën van 30 jaar terug hadden vrijwel allemaal een bullet-trussrod, of een verchroomd driehoekig kapje bij de topkam. Of in het geval van Tokai de afstelling aan de bodyzijde, zoals het toen hoorde. Dit is gewoon een vrij nieuwe gitaar, zit gezien de kopvorm in het Santander kamp.

Maar jee, voor 75 euro een prachtige Strat in evenzofraai blauw, wat miepen jullie nou.. 't Is dat ik al in de gitaren omkom, anders zou ik 'm gewoon voor de gein al ophalen en er een avondje vergenoegd naar staren. Een leuke en goeie Strat is een leuke en goeie Strat, of het nou een echte USA is (also made in Russia heb ik uit betrouwbare bron) of niet. Maar dat vind ik persoonlijk dan hè.
    Laatst gewijzigd door peter_l; 11 april 2011 om 20:12

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_l Bekijk bericht
    Maar jee, voor 75 euro een prachtige Strat in evenzofraai blauw, wat miepen jullie nou..
    Ik ben blijkbaar de enige die dit ook niet vind kunnen. Deze verkoper vraagt er netjes €75,- maar wat doet de volgende?

Het is geen Fender maar het is wel de bedoeling dat hij er op lijkt, dus dat logo mag ook niet op de kop.

Senior Member

Standaard

De vraag is natuurlijk weet die gozer dat. Heeft hij het instrument ter goeder trouw gekocht? Het staat duidelijk in de advertentie dat het vast geen amerikaanse Fender is. De prijs is ook zeker niet Fender. Nee, ik denk dat dit gewoon een welwillende verkoper is en daar zit het verschil voor mij. Wat je niet weet, dat weet je niet. Dat mensen die logo's niet moedwillig moeten plakken is een discussie die ik hier al vaak heb gelezen en waar iedereen het over eens is. Dat kan niet. Alleen, dat is dan ook echt oplichting. Dit kan ik echt geen oplichting vinden.

Standaard

Precies. Als-ie 'm bloedserieus als échte Fender zou proberen te slijten, dan is het oplichting. Nu is het een opgeleukte Strat. Net als de Kadettjes met 1.3 liter motor met van die Halfords plaatjes achterop, die je moesten doen geloven dat er een 24V V6 in het vooronder hing. Of tante Miep die er met een laag make-up van het Kruidvat net zo uitziet als Pamela Anderson.. tot het TL-licht weer aangaat in elk geval.

Overigens aangaande 'wat doet de volgende?'... Ik ben nog opgegroeid in een tijd waarin je werd geleerd voor jezelf na te denken, eerst goed kijken en dan pas kopen. Al dat geneuzel van 'dit mag niet en dit mag ook niet' is iets van de laatste 15 jaar ofzo, en ik wordt er doodmoe van, om het maar netjes te zeggen.

Senior Member

Standaard

Ik geloof dat hier nog niet was geroepen dat het een oplichter is. Het is geen fender, zoveel is duidelijk. Het is een qua kop net mislukte kopie waar iemand in een overmoedige bui een fender logo op heeft geplakt. De prijs is daar ook naar.

Tsja, het zou vooral zonde zijn als ergens in de toekomst iemand het ding aan iemand met wat minder kennis van zaken als fender verkoopt. Omdan te vinden dat die koper dan maar wat beter op had moeten letten, vind ik dan weer kort door de bocht...
    Turn it up • Bring the noise

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    De gitaar in de advertentie is uit de California serie , die was goedkoper als een standaard e werd geleverd in een gigbag.
    Waren dat geen Mexicaanse onderdelen en dan made in USA of andersom?
    Ingang truss rod is zwart plastic zoals bij de MIM's...
    Voor ff meer een mooie USA'er met walnut (b.v..).
    One variety, Agathis Christi, is a very mysterious wood,
    Mysterious it is - especially when used with a Marple neck.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bat Bekijk bericht
    Tsja, het zou vooral zonde zijn als ergens in de toekomst iemand het ding aan iemand met wat minder kennis van zaken als fender verkoopt. Omdan te vinden dat die koper dan maar wat beter op had moeten letten, vind ik dan weer kort door de bocht...
    Dat is misschien een klein beetje kort door de bocht, maar je kunt niet altijd ieders handje vast blijven houden. Als jij je auto verkoopt, ben jij er dan verantwoordelijk voor dat de koper er misschien veel te hard mee gaat rijden, gewoon omdat het kan? Of een jaar later de teller terugdraait?
    Zo ook met dit soort dingen, vind ik. Zeker met internet onder handbereik mag je van een serieuze aspirant koper wel verwachten dat als hij een echte Fender denkt te gaan kopen (dus 600 euro of meer gaat uitgeven), toch eerst even goed kijkt, navraagt naar serienummer en dergelijke. En bij twijfel: niet doen. Gewoon gezond verstand gecombineerd met een fijne opvoeding. Helpt ook bij zaken als Palm Invest enzo, tweedehands auto's, enzovoorts.
    Maar los daarvan: bewust de boel belazeren is niet fris, en zo iemand mag zeker aangepakt worden.
    Laatst gewijzigd door peter_l; 11 april 2011 om 21:50

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_l Bekijk bericht
    Dat is misschien een klein beetje kort door de bocht, maar je kunt niet altijd ieders handje vast blijven houden. Als jij je auto verkoopt, ben jij er dan verantwoordelijk voor dat de koper er misschien veel te hard mee gaat rijden, gewoon omdat het kan? Of een jaar later de teller terugdraait?
    Zo ook met dit soort dingen, vind ik. Zeker met internet onder handbereik mag je van een serieuze aspirant koper wel verwachten dat als hij een echte Fender denkt te gaan kopen (dus 600 euro of meer gaat uitgeven), toch eerst even goed kijkt, navraagt naar serienummer en dergelijke. En bij twijfel: niet doen. Gewoon gezond verstand gecombineerd met een fijne opvoeding. Helpt ook bij zaken als Palm Invest enzo, tweedehands auto's, enzovoorts.
    Het voorbeeld is misschien net niet helemaal perfect voor deze situatie, maar ik sluit me hier helemaal bij aan.

Senior Member

Standaard

't Is goed dat er politie is....

Ik ben het wel met Harold eens.
    Eigenlijk hoor je geen "nep"-decals te plakken op welke gitaar dan ook.
    Met speakerkasten en auto's ligt het toch anders.

Het neemt niet weg dat je het niet kunt voorkomen, omdat er altijd baldadige en criminele mensen zullen blijven.
    Dus daarom is het goed dat er topics zoals deze zijn.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten