Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 20 EersteEerste ... 41213141516 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 192

Discussie: Klote Gibson...

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Danieldg Bekijk bericht
    Toch niet. Reken maar uit:

- Materiaalkosten: hout (en de voorafgaande handelingen om het bruikbaar te maken), lak, hardware

- Productiekosten: elektriciteit, belastingen op gebouw, aankoop freesbitjes, slijpen van beitels, schaven etc, schuurpapier, ...

- Lonen betalen: er werken toch wel heel wat mensen aan één gitaar, en die moeten allemaal betaald worden

- Transport

- De winkel die ze verkoopt moet er toch wat aan verdienen, willen ze hun rekeningen kunnen betalen.

etc.

Ik vind de prijs van een Gibson helemaal niet te hoog. Als je ze een beetje keurig behandelt gaan ze je hele leven mee.
    maar vergelijk het eens met een gitaar van een zelfde prijs, en dan kan je niet anders concluderen dat je gewoon heel veel betaald voor een gitaar met matige fretafwerking, slecht ontwerp wat de headstock en halshiel betreft, matige pickups, matige tops, matig hout, etc etc. PRS heeft ook gitaren in de prijscategorie van gibson LP standard, en natuurlijk ook in de categorie van de customshop. PRS fretwerk is beter, de tops zijn van echt esdoorn, de backs zijn van echt mahonie, de draad van het hout is beter gekozen, de tops zijn VEEL mooier gelakt, de pickups zijn beter, de tuners zijn beter, de inleg is van parelmoer, en niet 'mother of toiletseat'.

Warmoth is nog meer bang for the buck natuurlijk! PRS-kwaliteit voor een gibson LP studio-prijs.

Of kijk naar Hamer! Ook geweldige kwaliteit, en vaak ook voor een milde prijs.

Gibson is gewoon echt overpriced, werkelijk. no kiddin.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    maar vergelijk het eens met een gitaar van een zelfde prijs, en dan kan je niet anders concluderen dat je gewoon heel veel betaald voor een gitaar met matige fretafwerking, slecht ontwerp wat de headstock en halshiel betreft, matige pickups, matige tops, matig hout, etc etc. PRS heeft ook gitaren in de prijscategorie van gibson LP standard, en natuurlijk ook in de categorie van de customshop. PRS fretwerk is beter, de tops zijn van echt esdoorn, de backs zijn van echt mahonie, de draad van het hout is beter gekozen, de tops zijn VEEL mooier gelakt, de pickups zijn beter, de tuners zijn beter, de inleg is van parelmoer, en niet 'mother of toiletseat'.

Warmoth is nog meer bang for the buck natuurlijk! PRS-kwaliteit voor een gibson LP studio-prijs.

Of kijk naar Hamer! Ook geweldige kwaliteit, en vaak ook voor een milde prijs.

Gibson is gewoon echt overpriced, werkelijk. no kiddin.
    En daar gaan we weer, het is weer tijd voor CCR:

http://www.youtube.com/watch?v=zZe9OtFNt_8

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    En daar gaan we weer, het is weer tijd voor CCR:

http://www.youtube.com/watch?v=zZe9OtFNt_8
    Heerlijk.

Blijf dan zeker bij prs, blijven er meer gibbys voor ons over.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oranjeaap Bekijk bericht
    Heerlijk.

Blijf dan zeker bij prs, blijven er meer gibbys voor ons over.
    Inderdaad, ik koop die Gibby's wel, liever dan een Warmoth met homotopje..

Effe nog een Gibby icm een Kustom amp..

http://www.youtube.com/watch?v=0ROal...eature=related

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

léés nu eens een keer, potdomme! ik heb het over droge kwaliteit, over 'specs'. Ik zeg níks over tone, niks over feel, 'mojo', NIKS over uitstraling, brandplacement. net als de vorige keer. leren jullie dan niks? blijven jullie altijd dan maar met je betonnen bord voor je kop lopen? blijkbaar wel.

Het maakt me geen fuck uit of je gibson, prs, fender, hamer, klira of egmond speelt. het zal me jeuken. het maakt me geen fuck uit of je een AAAAA artist grade flametop wilt, of je top liever bedekt met met fluffy shit als zz top.

wat mij wel interesseert is hoe een instrument gemaakt is. en als je kijkt puur naar wat er geleverd word, is gibson eigenlijk gewoon te duur voor wat je krijgt. nogmaals, alleen gebaseerd op specs. Het argument 'ja want zij moeten ook hun brood verdienen, en de electriciteitsrekening betalen' slaat nergens op, omdat alle andere bouwers dat ook moeten doen. En ik wil alleen maar aangeven dat een paar features extra plots honderden euro's meer kosten bij gibson, en vergelijkbare modellen bij andere merken, evenveel, of minder, kosten, en dan met betere afwerking.

dáár gaat het om! En ik vind dat er een hoop kleine 'ghostbuilders' zijn die beter spul leveren dan de gevestigde merken, waar je ook 1800-2200 euro voor betaald. maar met een afwerking en oog voor detail waar gibson echt niet aan komt. zijn ze nooit aan gekomen, sinds Norlin ze overgenomen heeft. Maar ik vind ook dat de LP junior uit de customshop gruwelijk klinkt (maar belabberd speelt!), en ik vind ook dat de beano LP van clapton geweldig klinkt, en de es335 van clapton een pareltje is, en dat de page-sig LP om van te kwijlen is. Maar je betaald daar gruwelijk veel voor. kijk naar de page LP custom. die kostte tegen de 6500 euro aan. en wat kreeg je extra voor die 3500, vergeleken bij de 'gewone' LP custom? een extra pickup, speciale toggle, en de handtekening van page. verder niks. in die tijd deed gibson namelijk (nog) niet aan het weight relief-en van de customs.

Ik zal het anders zeggen, in de hoop dat jullie het dan snappen. Voor een mazda mx5 heb je een ongelooflijk gave 2 zitter. kost 30,000 euro.

de bmw z4 is bijna het dubbele, maar de mx5 rijdt lekkerder, scheurt fijner, trekt nagenoeg even snel op, is zelfs nog wat zuiniger... je gaat beiden echt niet gebruiken om je wekelijkse schappies te doen bij de appie! je scheurt ermee. maar toch verkoopt de bmw enorm, en de mx minder. waarom? merk! en tóch is de mazda een betere koop, omdat je meer waar voor je geld krijgt!

Ander voorbeeld. Ik heb een seiko spb001, een automatisch horloge, 29900 vibraties per minuut, gehard saffier voor en achter, 26 juwelen (ik geloof 26, in ieder geval: meer dan 20), en gehard staal. Kost 500 euro in de USA, 900 in de EU. hij loopt precieser dan de COSC-normen. Ik heb ook een omega seamaster en een breitling ocean special 1500m. beiden chronometers, beiden COSC-gekeurd. kosten ieder minimaal 2000 euro. maar beiden met veel mindere specs. Ik heb ze gkocht, vanwege de naam, betrouwbaarheid, het merk. maar is de seiko een beter horloge? ja, absoluut. gegarandeerd.

verder zoeken jullie het maar uit met je merkgeiligheid. van mij mogen jullie, maar wees niet zo naief om te denken dat gibson heilig is, of dat het ultiem is, en dat er niks mis mee is, want er is genoeg mis mee.

nog een laatste anekdote. Ik heb bij het reparatiecentrum van een grote gibson-dealer regelmatig gibson LP customshoppers gezien, met inleg die uit de toets is gelazerd, of met getordeerde halzen. ze verkochten ongeveer evenveel PRS-en als gibsons, en je zag er zelden een PRS hangen. waarom?

Bij gibson gooit men er bijna standaard een nieuw set elementen in. Bij PRS nooit. waarom?

Oh, en for the record: ik heb geen enkele PRS in huis PRS is alleen de meest directe concurrent voor gibson.

Standaard

Pepe, zolang Gibson dat niet doet maakt dat eigenlijk ook geen fuck uit en is het imo niet echt een relevant argument. Als Giant mij mijn zin geeft dan koop ik ook geen Ridley, maar dat doen ze niet en gaan ze niet doen dus wat doe ik? Ik koop Ridley, precies.

Verder Orpheo, ik heb (voor de verandering) dit hele topic gelezen en bij elke pagina dacht ik: waar is Orpheo? Je komt pas laat in beeld man voor jouw doen.

Ook zijn PRS-gitaren ongetwijfeld beter dan Gibsons, en Warmoth ook e.d., maar daar gaat het allemaal niet om bij mensen die Gibson kopen. Gibson koop je voor het logo, het merk, de mojo, de feel . Dat er betere gitaren zijn maakt Gibsons niet meteen slecht, het zijn (hoewel ook naar mijn mening veel te overpriced) goede gitaren. Aan de andere kant zou ik best kunnen argumenteren dat de prijs gerechtvaardigd is door het merk/logo/mojo e.d., immers: mensen geven het er graag voor dus geven die waarde er zelf aan.

Dus: leuk voor je dat er van alles is dat beter is (van PRS kan ik het zelf bevestigen) maar PRS geeft geen Les Paul geluid en ziet er al helemaal niet zo uit. Plus: er staat geen Gibson op. Simpel dan toch?

Dus nee, wij kijken naar je posts en snappen dat het om droge specs gaat, en niet om mojo & feel bijvoorbeeld. Maar wil jij dan ook een keer naar onze posts kijken waar wij de andere kant laten zien? Zo moeilijk is het niet te snappen hoor.

edit: Pepe heeft zijn post iets wat aangepast, strekking is volgens mij zelfde gebleven maar wellicht dat mijn reactie niet helemaal 1:1 past.
    Laatst gewijzigd door Chocola; 26 februari 2011 om 03:13
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

Senior Member

Standaard

Ik sluit me volledig aan bij Orpheo ik doe niet mee aan die merk geilheid zoals hij dat zegt en dit begint al op middelbare school met merkkleding en al die meug daar wordt je al gebrainwashed geef maar toe wij mensen zijn gewoon kudde dieren als een ander een merk shirt heeft willen we er allemaal 1 omdat we er ook gewoon bij willen horen.

In zeg alles in de stik feken (in de fik steken ik weet het maar dat andere klinkt beter )
    Dat is ook niet de oplossing ik ben wel eens met ZvP dat stomme plastic plaatje had voor dat geld ook wel titanium kunnen wezen.
    Zon echt merk verkoopt wel beter omdat mensen hun helden er op zien spelen als ik in Gibson schoenen stond zou ik hetzelfde doen

SHOW ME THE MONEY !!!!!!
    Belastingdienst, leuker kunnen we je niet naaien wel makkelijker

Senior Member

Standaard

léés nu eens een keer, potdomme! i
    Ja doe ik ook en ik word er flauw van.
    Je komt elke keer met je zelfde gebash aan en loop altijd het zelfde bandje af te draaien.

Wordt er een beetje moe van zo.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VanDiekum Bekijk bericht
    Ik sluit me volledig aan bij Orpheo ik doe niet mee aan die merk geilheid zoals hij dat zegt en dit begint al op middelbare school met merkkleding en al die meug daar wordt je al gebrainwashed geef maar toe wij mensen zijn gewoon kudde dieren als een ander een merk shirt heeft willen we er allemaal 1 omdat we er ook gewoon bij willen horen.

In zeg alles in de stik feken (in de fik steken ik weet het maar dat andere klinkt beter )
    Dat is ook niet de oplossing ik ben wel eens met ZvP dat stomme plastic plaatje had voor dat geld ook wel titanium kunnen wezen.
    Zon echt merk verkoopt wel beter omdat mensen hun helden er op zien spelen als ik in Gibson schoenen stond zou ik hetzelfde doen

SHOW ME THE MONEY !!!!!!
    Gibson maakt prima gitaren, evenals Fender, PRS en Warmoth etc.
    Er zijn ook "mindere" merken die eveneens prima gitaren maken.

Het is aan mensen zelf om te beslissen waar ze op spelen.
    Orpheo post alijd hetzelfde geneuzel, Warmoth is geweldig en gibson gebruikt inferieur hout, afwerking is klote en zo kan ik wel even doorgaan.

Ik heb daar een andere mening over, wellicht om dat ik eveneens Gibsons gebruik (maar ook andere merken).

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Potdorie wat zijn we nors! ( behalve geert, die is echt positivo )
    Ik wilde met dit topic vooral mijn eigen en andermans frustraties tav het tobmerk openbaren. Dat lukt, zondermeer. Maar om nou te vervallen in een interlexuele discussie, met kostenplaatjes, namebranding en marketingbeleid... dat is ni gezellig op de zaterdagochtend?

ik ben totaal niet gevoelig voor argumenten als energierekening en loonkosten, dan kun je nog steeds gitaren maken die niet meteen breken als ze vallen, of die een METALEN plugplaatje hebben a EUR 3,95 ( weliswaar van de concurrent, maar ga het dan gewoon daar kopen..).

Want waar gaat het om? Wij willen goeie gitaren!

Wel interessant: Orpheo hakt er lekker op in. dat was te verwachten van onze ambassadeur van hoe heet dat merk ook alweer? Ik ga niet in op zijn argumenten - want hij heeft hartstikke gelijk. Ik herinner me dat we vroeger ook al zulke topics hadden ( het gibson/fender bitch topic etc). Toen stond Orph nog aan de andere kant en verdedigde hij het G merk met hand en tand.
    Ik veroordeel dat niet, mensen ontwikkelen, groeien en veranderen. Ik heb nu ook andere ideeën over gitaren en gitaar spelen dan 25 jaar geleden - goddank. er werd me hier al gevraagd waarom ik een g kocht, als ik het kutgitaren vind.. Nou doet het er eff niet toe dat ik deze junior heb gekregen, ik heb in het verleden zeker drie keer een LP gekocht. Toen vond ik het kennelijk een goede beslissing. Dat kan veranderen, een mens kan al op andere gedachten gebracht worden door iets lulligs als een plugplaatje..
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten