Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 18 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 172
    Senior Member

Standaard

Ook de top-10 winnaars gefeliciteerd (en eigenlijk iedereen gefeliciteerd, we zijn immers allemaal winnaars want wij bezitten ieder een gitaar waar we zelf zooooooo blij mee zijn dat we dachten dat we een kans hadden )

Ik moet bekennen dat, bij het bekijken van het excel-bestand zojuist, het me toch wel iets deed dat mensen op mijn zelfbouw gestemd hebben: dank voor deze waardering, en een eervolle vermelding voor Fred Dons voor zijn fantastische hulp m.b.t. het lakwerk

nog 11 maanden om een (of meerdere) volgende gitaar te bouwen voor de 2011 verkiezingen
    Laatst gewijzigd door Cocobolo; 3 februari 2011 om 22:38
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

Wow, er is duidelijk iets veranderd binnen gitaarnet. Misschien andere leden, waarschijnlijk een andere voorkeur, maar dit is echt een heel andere uitslag dan vorig jaar. Ik kan me er niet in vinden, vorig jaar juist wel.

Gefeliciteerd aan alle winnaars. En hopelijk heb ik volgend jaar mijn droomgitaar en kan ik meedoen .

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik vind dat er wel een verschil is tussen eenvoudig en saai. Een eenvoudig doch goed ontwerp (wat de Tele IMO toch wel is) is ook een kunst.
    Teles zijn gewoon "Fugly", totaal niet ergonomisch en die headstock ziet er uit als die van een Strat met syfilis.

En daarom heb ik er twee gekocht
    Ze zijn geniaal qua klank, wat een karakter.
    You bought a guitar to punish your ma...

Standaard

Ik vond ze ook altijd lelijk. Totdat ik er een bouwde voor mezelf en tot de slotsom kwam dat het nu net het soort gitaar was dat ik altijd had willen hebben.

Ik vind 't trouwens ergonomisch prima: uitstekend in balans en alle posities op de hals heel goed bereikbaar. En daarbij ook nog een tele-geluid. Wat wil je nog meer?
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    ...Wat wil je nog meer?
    De ergonomie kan beter, met bellycut en afgeschuinde voorkant waar mijn rechteronderarm mooi op rust, en een dubbele cutaway waarbij de bovenste hoorn wat groter is omdat dat mooi lijkt en een prima handvat is.
    Teven een jengelstengel en drie singlecoil pickups met lekkere ploink ploink tussenstandjes.
    Hmm, waar doet me dat aan denken.

Standaard

Die afschuiningen mis ik helemaal niet. Ik heb geen buik, dat zal al schelen

En een strat heeft alleen een langere punt aan de bovenkant; de bovenste cutaway is niet dieper dan bij een telecaster.

Dat derde element geeft inderdaad erg mooie extra geluiden, maar bij sommige stijlen van spelen zit het me fysiek in de weg.

En een vibrato-systeem mis ik niet want ik gebruik het niet.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    De ergonomie kan beter, met bellycut en afgeschuinde voorkant waar mijn rechteronderarm mooi op rust, en een dubbele cutaway waarbij de bovenste hoorn wat groter is omdat dat mooi lijkt en een prima handvat is.
    Teven een jengelstengel en drie singlecoil pickups met lekkere ploink ploink tussenstandjes.
    Hmm, waar doet me dat aan denken.
    Ibanez RG met single coils?

Senior Member

Standaard

Nee Mac
    Ik vind dus echt een strat het fijnste model, en ja, ik heb wel een belly.
    Maar tele's zijn ook mooi hoor.

Standaard Incentives

Hi
    Spreek uit als: insentifs, in het Engels.

Je weet ongetwijfeld nog dat Badman een plan had voor het in het vooruitzicht stellen van iets leuks voor nummer 1 en iemand anders.....
    Het volgende is niet bedoeld om Badman af te troeven, maar meer als tijdelijke oplossing tot hij een vorm heeft gevonden die hem bevalt en die door de beugel kan, dat wou ik even op voorhand kwijt.

De vorige keer dat ik iets bedacht, vlogen de veren aan alle kanten door de elektronische papagaaien kooi, dus ik leer van mijn forum missers.

Ik zou graag:
    - Badman (originele no. 1 held van de mooiste gitaar, zij het niet de winnaar)
    - WOML (er is al veel meer moois uit dat deel van Amsterdam gekomen)
    - Luca P (tijdloze schoonheid)
    - Thysser (Mr. Bassman himself)
    - Barno (in mijn optiek runner up voor de oevre prijs???)

willen uitnodigen mij een PMmetje te zenden met een adres. Voor hen heb ik een leuk CDtje klaarliggen. Ook mint, je weet maar niet wat dat doet voor hun waarde (hihi).
    Geen CD overigens met uitzonderlijk gitaarwerk (ter geruststelling: ook geen eigen werk).

Met vriendelijke groet, Gus

Standaard

aha, en de daadwerkelijke winnaar?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Hi

Ik zou graag:
    - Badman (originele no. 1 held van de mooiste gitaar, zij het niet de winnaar)
    - WOML (er is al veel meer moois uit dat deel van Amsterdam gekomen)
    - Luca P (tijdloze schoonheid)
    - Thysser (Mr. Bassman himself)
    - Barno (in mijn optiek runner up voor de oevre prijs???)

willen uitnodigen mij een PMmetje te zenden met een adres. Voor hen heb ik een leuk CDtje klaarliggen. Ook mint, je weet maar niet wat dat doet voor hun waarde (hihi).
    Geen CD overigens met uitzonderlijk gitaarwerk (ter geruststelling: ook geen eigen werk).

Met vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Outhis; 4 februari 2011 om 08:06
    Fender Jazzmaster

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten