Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 49

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Zijn Mallory 150's OK voor deze caps?
    * 2 x 22n (C10 en C12; ombouwen naar EL34)
    * 2 x 680n (prescence en C2)
    Ik zou voor Sozo's gaan. Klinken naar mijn mening een stuk beter als Mallory's 150.

Zo ver ik weet in Nederland alleen te bestellen bij
    https://www.tonefactory.nl/shop2/soz...093104b20c7cd3

(22n = 0.022uF ,,,, 680n = 0.68uF)

Zijn wel wat duurder als mallory's maar klinken ook een stuk beter!

En C4, moet dat keramisch zijn of Silver Mica?
    Silver mica klink smooth, misschien iets te smooth. Ik zou zelf eerder voor keramisch gaan maar het moderne spul schijnt wel ruk te zijn. Welke waarde heb je nodig? Ik heb nog wel een paar vintage keramische condensators liggen. Dan stuur ik die wil naar je toe for free

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door llahsraM Bekijk bericht
    Ik zou voor Sozo's gaan. Klinken naar mijn mening een stuk beter als Mallory's 150

...

Zijn wel wat duurder als mallory's maar klinken ook een stuk beter!
    Ik heb gisteren bij Tonefactory de Mallory's al besteld... Het gaat maar om een paar caps, misschien dat ik ooit nog een PTP bord er in zet, dan zal ik me beter verdiepen in de merk caps...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door llahsraM Bekijk bericht
    Silver mica klink smooth, misschien iets te smooth. Ik zou zelf eerder voor keramisch gaan maar het moderne spul schijnt wel ruk te zijn. Welke waarde heb je nodig? Ik heb nog wel een paar vintage keramische condensators liggen. Dan stuur ik die wil naar je toe for free
    Nice!

Ik kwam er vandaag ook achter dat naast de gesloopte C4 (470pF), C7 (470pF; treble cap) ook verkeerd was. En voor C4 wordt vaak een kleinere waarde aangeraden: ronde de 100pF.

Als je dus 2x 470pF en 1x 100 of 120pF voor me hebt:

Ik PM je ook alvast ff...

Senior Member

Standaard

Aan de onderkant van het bordje werd duidelijk dat de amp-prutser nog nooit van desoldeer had gehoord...

Hier schrok ik ook van: de caps rond R12 waren niet gesoldeerd, maar de 2 draden zaten er gewoon omheen gewikkeld...

Hier zie je dat er een los stukje draad aan de onderkant van R11 is gesoldeerd omdat de pad gesloopt is. Let ook op de soldeerkwaliteit van C7, die zelfs een factor 10 af wijkt van het origineel (47pF vs 470pF)

Herstel van de gele draad:

Senior Member

Standaard

En dat is dus het echte grote voordeel van PTP of de andere gebruikelijke technieken uit de gouden jaren.
    Eyelet of turretboards zijn makkelijk zonder gehannes aan de achterkant te modificeren.

Standaard

Ik heb gisteren bij Tonefactory de Mallory's al besteld... Het gaat maar om een paar caps, misschien dat ik ooit nog een PTP bord er in zet, dan zal ik me beter verdiepen in de merk caps...

Nice!

Ik kwam er vandaag ook achter dat naast de gesloopte C4 (470pF), C7 (470pF; treble cap) ook verkeerd was. En voor C4 wordt vaak een kleinere waarde aangeraden: ronde de 100pF.

Als je dus 2x 470pF en 1x 100 of 120pF voor me hebt:

Ik PM je ook alvast ff...
    PM teruggestuurd

Senior Member

Standaard

Marshall (maar dan andersom) had nog een paar 22n Sozu's liggen en wat NOS keramische caps!

De Sozu's wil ik in de tonestack zetten (C19, C20) en dan gaan de Mallory's gebruikt worden voor de conversie naar EL34's (C10, C12).

Het wachten is alleen nog op de levering van de spullen van Tonefactory...

Senior Member

Standaard

Het wachten is alleen nog op de levering van de spullen van Tonefactory...
    Binnen!

Als dan ook nog de Sozo's van Marshall (maar dan andersom) binnen zijn dan zou ik zomaar een setje EL34L's kunnen gaan plaatsen + biassen vandaag!

Alhoewel het misschien ook wel verstandig is eerst mijn JCM 800 4104 combo van nieuwe eindpitten te voorzien om wat ervaring op te doen. Ik zal 'm dan gelijk van dezelfde bleeder weerstanden voorzien als mijn 1987x heeft gekregen...

Edit:
    Crap. 1 v/d 680nF Mallory's is op backorder. Dan maar tijdelijk de oude terug er in!
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 25 januari 2011 om 15:27

Senior Member

Standaard

Net voor het eerst de 1987x weer aan gehad!

476v tussen pin 3 en 8 en bias afgesteld op 39mA. Alles is goed gegaan met de 6L6 naar EL34 ombouw en hij klinkt al gelijk veel crunchier en directer! Net half uurtje gespeeld en bias is al vrij stabiel (teruggezet van 40.2 naar 39.0mA). Dit weekend nog een keertje checken en dan de one wire mod verder uitwerken...

Senior Member

Standaard

Zo, de one wire mod zit er in en ik ben lekker aan het modden geslagen!

Ik vond het normal channel erg donker en muddy, dus ik heb C1 (330uF) vervangen door een .68uF Mallory. Dit haalde al een hele hoop ongedefinieerd laag weg.

Ik miste ook nog wat "bite" in het bright kanaal, dus daar heb ik nu C2 (.68uF) verwijderd, maar dat bleek niet genoeg. De vorige eigenaar had de bright cap van de volume potmeter verwijderd en op internet staat dat verwijderen een te donkere amp oplevert en dat je er minimaal 100pF in moet hebben zitten. En zowaar! 100pF gaf iets meer clean/minder verzadigde gain en het hoog waar ik naar zocht! Maar net niet genoeg

Ergens anders las ik dat de originele waarde 470pF was, en dat was inderdaad waar ik naar zocht! Lekkere bite met genoeg hoog zonder fel te worden!

Huidige mods:
    C1: 0.68uF
    C2: verwijderd
    Bright cap (soms C5): 470pF
    Cascaded gain/one wire mod
    EL34's ipv 6L6's

Nog testen:
    C9: 0.68uF (parallel aan R9)
    C1: terug naar 330uF en een bright cap op vol 2 plaatsen

Senior Member

Standaard

Huidige mods:
    C1: 0.68uF
    C2: verwijderd
    Bright cap (soms C5): 470pF
    Cascaded gain/one wire mod
    EL34's ipv 6L6's
    Ik heb een aantal keer geprobeerd "mijn" geluid uit de gemodde 1987x te halen, maar het bleef me maar niet lukken. Te veel muffe preampbuisoversturing leek me.

Schema van de 2204 erbij gepakt en daarmee de volgende wijzigingen gemaakt:

R1: 2K7
    R2: 10K

Et voilà! Een soort van 2204, maar dan wat minder strak! Volgens mij begin ik aardig dicht in de buurt van mijn ideale 1987x te komen, al kun je dit niet echt meer een Plexi noemen

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten