Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 78910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 98
    Senior Member

Standaard

Op synthforum staat dit onderaan de site:

www.stsoftware.biz/index.html voor het design

en de Forumsoftware vBulltin versie 3.8.6 (dat is een andere versie dan dat hier wordt gebruikt)

Maar de snelheid is beduidend hoger, nix voor hier?
    ONRUST NV
    De multi industriële muziekfabrikant
    onverstaanbaar helder zonder meer
    Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op varrekens reed

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door onrust nv Bekijk bericht
    Op synthforum staat dit onderaan de site:

www.stsoftware.biz/index.html voor het design

en de Forumsoftware vBulltin versie 3.8.6 (dat is een andere versie dan dat hier wordt gebruikt)

Maar de snelheid is beduidend hoger, nix voor hier?
    Versieverschillen zijn marginaal in dit geval als je kijkt naar snelheid en performance. Het is niet even kwestie van een versienummertje updaten helaas. Then again: fora optimaliseren en moderniseren is geen rocketscience (mits backend normaal functioneert en toereikend is, anders daar beginnen) dus dat het nu al een jaar moet duren (waar het periodes beter is gegaan, maar nog nooit echt snel) is ook op zijn minst vreemd te noemen.

En lange topics (10K+ posts) zijn het probleem niet, of althans: als die zorgen voor traagheid is het wederom een beheerprobleem(/uitdaging) en niet zozeer van software die inefficiënt functioneert (al speelt dit bij vBulletin ook mee).

Maar genoeg over ICT, doe ik al zes dagen per week en daar wil ik het bij houden .
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

Moderator

Thumbs down

Nou, van mij mag je een briefje met tips sturen want ik word schijtziek van database time-out numero zoveel.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Nou, van mij mag je een briefje met tips sturen want ik word schijtziek van database time-out numero zoveel.
    Zie mijn stukje tussen haakjes: "mits backend normaal functioneert en toereikend is, anders daar beginnen.".

Dat zal toch echt eerst goed moeten functioneren willen softwarelui zoals ik dingen kunnen optimaliseren of veranderen.

Ik erger me ook aan die database-errors maar die zijn er ook al sinds jaar en dag (in ieder geval al sinds ik hier zit) dus ik heb er geen vertrouwen in dat het snel wordt opgelost (immers... database-errors los je of direct op, of op de korte termijn of gewoon niet).

Wellicht dat het zelfs een idee is om te beginnen op een nieuwe server met een nieuwe installatie van het OS en de forumsoftware om vervolgens eerst alles goed te hebben draaien en daarna alles importeren vanuit dit forum. Als je ze parallel hebt draaien kun je alles namelijk perfectioneren (nja, perfectie en techniek is een utopie ) en ook werken aan nieuwe lay-out en scripts enzo. Just thinking out loud. Op deze manier hebben we laatst nog een groot deelsysteem opnieuw ingericht en helemaal geoptimaliseerd totdat het uiteindelijk als mirror fungeerde. In de laatste fase was het een kwestie van de domeinnaam omschakelen et voila, alles was meteen in productie. Nu was dit wel een redelijk kritiek systeem en proces en is Gitaarnet dat niet, maar iets op deze manier doen kan nooit geen kwaad lijkt me. Maar hier zal Gitaarnet denk ik of niet genoeg geld voor hebben of het geld er niet aan uit willen geven dus houdt al snel op. Was geen goedkoop grapje, maar de winst is er uiteindelijk ook . Zo kan Gitaarnet ook veel meer doen, kijk bijvoorbeeld naar Ultimate-Guitar. Een dergelijk medium hebben wij niet in Nederland en zou perfect inspelen op Web 2.0 en gitaristen e.d. Zijn overigens ook nadelen aan UG en voordelen aan GN imo. Maar geld geld geld, alles kost geld.

Mocht er ooit zoiets komen wil ik best betatesten. Ik betatest alles dat los en vastzit bij Microsoft Technet, maar een forum kan er prima bij.
    Laatst gewijzigd door Chocola; 23 januari 2011 om 23:03

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chocola Bekijk bericht
    Zie mijn stukje tussen haakjes: "mits backend normaal functioneert en toereikend is, anders daar beginnen.".

Dat zal toch echt eerst goed moeten functioneren willen softwarelui zoals ik dingen kunnen optimaliseren of veranderen.

Ik erger me ook aan die database-errors maar die zijn er ook al sinds jaar en dag (in ieder geval al sinds ik hier zit) dus ik heb er geen vertrouwen in dat het snel wordt opgelost (immers... database-errors los je of direct op, of op de korte termijn of gewoon niet).

Wellicht dat het zelfs een idee is om te beginnen op een nieuwe server met een nieuwe installatie van het OS en de forumsoftware om vervolgens eerst alles goed te hebben draaien en daarna alles importeren vanuit dit forum. Als je ze parallel hebt draaien kun je alles namelijk perfectioneren (nja, perfectie en techniek is een utopie ) en ook werken aan nieuwe lay-out en scripts enzo. Just thinking out loud. Op deze manier hebben we laatst nog een groot deelsysteem opnieuw ingericht en helemaal geoptimaliseerd totdat het uiteindelijk als mirror fungeerde. In de laatste fase was het een kwestie van de domeinnaam omschakelen et voila, alles was meteen in productie. Nu was dit wel een redelijk kritiek systeem en proces en is Gitaarnet dat niet, maar iets op deze manier doen kan nooit geen kwaad lijkt me. Maar hier zal Gitaarnet denk ik of niet genoeg geld voor hebben of het geld er niet aan uit willen geven dus houdt al snel op. Was geen goedkoop grapje, maar de winst is er uiteindelijk ook . Zo kan Gitaarnet ook veel meer doen, kijk bijvoorbeeld naar Ultimate-Guitar. Een dergelijk medium hebben wij niet in Nederland en zou perfect inspelen op Web 2.0 en gitaristen e.d. Zijn overigens ook nadelen aan UG en voordelen aan GN imo. Maar geld geld geld, alles kost geld.

Mocht er ooit zoiets komen wil ik best betatesten. Ik betatest alles dat los en vastzit bij Microsoft Technet, maar een forum kan er prima bij.
    er wordt op dit moment gewerkt op een mirror omgeving op een andere server, waar niet de update en nieuwe features worden getest,
    en super als je wilt helpen testen, ik PM je wel even

Standaard

Word de hosting van Gitaarnet uitbesteed of dit zelfhosting, want dit lijkt best op overcapaciteit. Aan vBulletin of phpBB zal 't niet liggen, die is zo stabiel als 'n Orange.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartjo Bekijk bericht
    Word de hosting van Gitaarnet uitbesteed of dit zelfhosting, want dit lijkt best op overcapaciteit. Aan vBulletin of phpBB zal 't niet liggen, die is zo stabiel als 'n Orange.
    het lijkt geen overcapaciteit, server kan het prima aan, maar we (zowel systeembeheerders als support van vbulletin) zijn er mee bezig

Standaard

Succes ermee Misschien wat contact opnemen met grote spelers als GoT (Tweakers.net) oid. Daar gaat 't met grotere threads en meer users erg goed. Volgens mij gebruiken zij echter een zelfgebakken forum.

Standaard

Succes ermee Misschien wat contact opnemen met grote spelers als GoT (Tweakers.net) oid. Daar gaat 't met grotere threads en meer users erg goed. Volgens mij gebruiken zij echter een zelfgebakken forum.
    dank! het forum van tweakers.net is geen vbulletin inderdaad

Standaard

Tweakers.net draait inderdaad op custom software en je wil niet weten wat voor zieke servers die hebben draaien. Databaseservers met SSD's e.d. om de grote hoeveelheden IOPS aan te kunnen. Alles dubbel uitgevoerd e.d., echt superspul hebben ze draaien. Zal zo even een linkje voor je zoeken waar ze weer lekker opscheppen met hun nieuwe hardware . Op Tweakers hebben ze dan ook vrij veel geld te besteden vanwege het onderdeel zijn van VNUMedia.

edit:
    En nog een verschil: ze nemen gewoon iemand fulltime aan voor enkel en alleen het verbeteren van de website... Zegt genoeg denk ik.
    - http://www.vnumedia.nl/vacature.jsp?id=71876

Hier het aantal servers en de load: http://tweakers.net/stats
    Voor alle updates van servers check hier: http://tweakers.net/plan/cat/19

Is altijd erg leuk om te zien hoe ze zo een grote website hosten. Is echt hele andere koek dan een forum van deze omvang.

Maaaaaar dat was even geheel offtopic .
    Laatst gewijzigd door Chocola; 23 januari 2011 om 23:47

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten