Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 27 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 269

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Waarom zit je zo te hameren op de kleur. Een effectpedaal kies je toch niet op hoe hij eruit ziet, maar hoe hij klinkt! Ze hadden de hele lijn in barbie roze van mij mogen maken, als ie maar doet wat ie moet doen.
    Ik kies FX-pedals ook voor de looks hoor... Moet er meermaals per dag naar kijken en dan is het leuk als het oogappetijtelijk (woord zal vast niet bestaan, maar bij dezen dus als vervanging voor oogstrelend) is. Verder verkies ik functionaliteit boven looks, maar dat wil dus niet zeggen dat looks er niet toe doen.

Ons hele leven is uit kleur opgebouwd en iedereen wil alles in verschillende kleuren (mobiel, sleutelhangers, PC, MP3-spelers, gitaarkabels, gitaren, auto's e.d.) dus waarom zijn FX-pedalen daar anders in? Ben met beetje digitaal pedaal als ik hem gebruik meer bezig op een dag dan met een van mijn smartphones.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

Tankman
    Guest

Standaard

Dus stel dat ene effect waar jij al jaren op zit te wachten komt dan eindelijk dan eens uit, maar hij is dan wel meteen het lelijkste wat je ooit hebt gezien. Wat doe je dan?

Nee sorry. Met veel dingen ben ik het eens dat je best op de looks af moet gaan. Met je gitaar bijvoorbeeld vind ik dat naast functioneel je hem ook gewoon mooi moet vinden. Je versterker mag er best een beetje indrukwekkend uitzien. Maar je pedalen...daar moet gewoon goed geluid uit komen. Ik vind Boss pedalen ook lelijk, maar heb toch een NS-2 staan. Ik vind Peavet Footswitches ook lelijk, maar als ik van amp chanels wil switchen zal het toch wel voorlopig even zo moeten.

Senior Member

Standaard

Ik moet zeggen, i'm impressed door de delay, goeie sound op het filmpje, lekker compact, schijnt niet te duur te worden en lekker veelzijdig... Krijg er bijna GAS door .

En zo lelijk vind ik die delay helemaal niet.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Dus stel dat ene effect waar jij al jaren op zit te wachten komt dan eindelijk dan eens uit, maar hij is dan wel meteen het lelijkste wat je ooit hebt gezien. Wat doe je dan?

Nee sorry. Met veel dingen ben ik het eens dat je best op de looks af moet gaan. Met je gitaar bijvoorbeeld vind ik dat naast functioneel je hem ook gewoon mooi moet vinden. Je versterker mag er best een beetje indrukwekkend uitzien. Maar je pedalen...daar moet gewoon goed geluid uit komen. Ik vind Boss pedalen ook lelijk, maar heb toch een NS-2 staan. Ik vind Peavet Footswitches ook lelijk, maar als ik van amp chanels wil switchen zal het toch wel voorlopig even zo moeten.
    Nogmaals: functionaliteit heeft prioriteit nummer 1, waar uiterlijk een tweede is. Als het hét pedaal is dat je al 10 jaar zoekt dan spreekt het voor zich dat die ondanks het uiterlijk gewoon aangeschaft wordt. En in een heel extreem geval (je hebt het over "het lelijkst dat je ooit hebt gezien", dat is wel heel extreem ) koop je gewoon een andere behuizing en zet je de elektronica over, kun je ook nog eens creatief bezig zijn een middagje ^^.

Tankman
    Guest

Standaard

Een nieuwe behuizing vind ik ook al teveel moeite, tenzij het functioneel is. Ik overweeg bijvoorbeeld wel mijn amp footswitch in een kleine behuizin te bouwen om zo meer ruimte te creeren op mijn bord. Die pedalen zitten verder toch het grootste deel van de tijd in een koffer. Nee, je mag bij veel waarde hechten aan looks, maar bij pedalen vind ik een beetje nutteloos. Hij moet klinken. Punt.

Standaard

Ja zo heeft iedereen zijn eigen ding. Hier liggen de pedalen vrijwel altijd (neem ze zelden mee) op de grond.

Het liefst heb ik overigens gewoon alle pedalen met alleen maar non-kleuren. Vind al die kleurtjes (ook nog eens ongelooflijk fel) juist erg onnodig. Toch ben ik daar enigszins hypocriet in, het beeld van mij van een Ibanez TS is groen en daar heb ik totaal geen moeite mee. Net als een Phase90 ofzo oranje is. Maar toch heb ik ze liever allemaal zwart ofzo, of grijs. Sommige pedalboards zijn echt van die halve disco's, helemaal als je er van die Vai-pedalen op gooit .

Oh for the record, ik ben geen emo/gothic ofzo en draag wel degelijk kleur! .

Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Ik moet zeggen, i'm impressed door de delay, goeie sound op het filmpje, lekker compact, schijnt niet te duur te worden en lekker veelzijdig... Krijg er bijna GAS door .

En zo lelijk vind ik die delay helemaal niet.
    Is ook wel het enige dat nog wel een upgrade kan gebruiken op je board: de delay
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Is ook wel het enige dat nog wel een upgrade kan gebruiken op je board: de delay
    Waarom denk je dat dit mijn interesse gewekt heeft .
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Standaard

Wat een gezeik om die kleurtjes zeg:

Er is zeker niets beters te doen op dit moment?

Standaard

beter dan soggen kan ik inderdaad niet bedenken.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten