Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 17 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 166
    Moderator

Music

Huize Smoel...

"Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Lichter ga je het niet vinden denk ik.
    Als blackstar je sound heeft, ga dan niet bij engl kijken sowieso
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

Senior Member

Standaard

Roel, wat me ook nog te binnen schiet, staat de reverb ook aan op je drive-channel?
    Zo ja, ik zou 's proberen of het beter gaat met de reverb uit.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoelSmoel Bekijk bericht
    Feit.

Pff, mijn vader is wat dat betreft ook iemand van het gemak, komt hij net aan; je gaat toch als je aangenomen wordt bij de Plus veel meer verdienen? Nou, dan doe er ook wat mee..
    Jawel hoor, doe er maar een schepje bovenop, argh..
    Wilde ik even kwijt, niet meer, niet minder.
    Die vader van jou leert je lekker met geld omgaan... :S
    Je kan natuurlijk ook gewoon de amp goed instellen en het geld dat je meer verdient sparen voor als je later een huisje koopt

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Roel, ik vind je n rare snuiter.niets meer,niets minder.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Roel, wat me ook nog te binnen schiet, staat de reverb ook aan op je drive-channel?
    Zo ja, ik zou 's proberen of het beter gaat met de reverb uit.
    Die staat ook aan ja. Clean klinkt doods en droog zonder reverb, vandaar, en hij is niet schakelbaar.
    Waar het eigenlijk op neerkomt, ik ben stukje bij beetje op zoek naar meer mogelijkheden, meer om in te stellen, meer kanalen. Eigenlijk heb ik de "kale" versie van de HT-Venue serie, clean en distortion, daar tussen zit niks. In de band is het juist erg fijn als ik niet met een leadsound akkoorden ga spelen, maar dan zou ik weer naar de amp moeten gaan om dit te veranderen.. Pfff
    Ik heb al vaker op en met een Screamer combo van Engl gespeeld, dat beviel mij erg goed. Met de Z5 footswitch heb ik dan 4 schakelbare kanalen inclusief schakelbare reverb en een master switch.
    Ach man, keuzes keuzes, eerst eens verder spelen met mijn Blackstar, en niet de moed opgeven

Senior Member

Standaard

Met een pedaaltje als de Digitech Bad Monkey maak je van je tweekanaler een vierkanaler. Gewoon gain op erg weinig zetten en dan kan hij per kanaal net nog iets extra bijgeven.
    Voor de rest zegt Blackstar me weinig. Beetje zielloos. Een toffe alleskunner is een slechte iets-kunner. Die Engl is ook mijn ding niet echt maar gaat tenminste een richting uit.

MS
    Laatst gewijzigd door Misery Signals; 17 januari 2011 om 00:42

Senior Member

Standaard

Je begint het topic omdat je in feite een eenvoudigere setup wilt, maar je wilt eigenlijk wel meer kunnen schakelen?

En eerst miste ik inderdaad ook de galm, zeker bij clean, als ik hem uit had staan. Maar als ik met band speel mis ik hem eigenlijk nooit. Integendeel, laatst hoorde ik bij de soundcheck een natuurlijke reverb die ervoor zorgde dat een subtiel ingestelde holy grail heel compact en onnatuurlijk klonk, vooral op het clean.

Sowieso denk ik dat het met een redelijk volle bezetting al snel onnodig is om galm op je gitaar te hebben, ook als je clean speelt. Ik zou willen aanraden om tijdens repetitie eens 'door te bijten' zonder galm, het went wel

Standaard

Ik wil eenvoudiger en meer kunnen ja.. Eigenlijk wil ik terug naar een combo met veel mogelijkheden.
    Maar daar wacht ik fijn mee. Ik speel eerst fijn verder met mijn Blackstar versterkert

Standaard

Over de Engl gigmaster.... om je ff uit je droom te helpen... Ik heb een paar weken geleden nog de gigmaster (top+bijbehorende cabje) uitgeprobeerd. Hij is klein en zo klinkt ie ook. Erg klein "boxy" geluid. Een grotere cab zal vast wel beter klinken, maar goed, dat betekent dus meer sjouw werk. Iets waar je juist vanaf wil. Als ik het dan moet gaan vergelijken met jou HT20, dan denk ik... niets meer, maar wel minder.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten