Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 17 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 166

Standaard

Jullie punt is duidelijk
    Tweaken.. Dat van die Engl zie ik nog wel.

Senior Member

Standaard

Juist
    We komen er wel
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Moderator

Music

Laat mij dan voor een tegengeluid zorgen
    Er is helemaal niets mis met het direct, in bandverband, vergelijken van ander 'gereedschap'. Sterker nog, in de tijd dat ik zelf nog op zoek was, was ik maar wát blij als ik op een repetitie iets kon uitproberen en het na een uurtje naast een ander stuk gear kon leggen.
    Wat je daar namelijk van leert is de verschillen in totale voicing. Zo'n HT heeft natuurlijk hartstikke leuk een driebands EQ en nog de overall EQ setting met de ISF knop en daar kun je prima mee tweaken, maar tot op zekere hoogte zit je vast aan een bepaald geluid. Noem het de ruggegraat van de amp.
    Als je in bandverband een andere, enigszins vergelijkbare amp kan testen (die je uiteraard niet op dezelfde settings moet inregelen, maar gewoon weer even op gehoor moet afstellen en vooral niet met je ogen en bang zijn voor uiterste standen) dan kun je pas echt het totale verschil horen.
    Het is mij vaak genoeg gebeurd dat ik bleef pielen en tweaken tot ik een ons woog, tot ik er later achterkwam dat gewoon de basissound van een amp of pedaal of gitaar niet werkte binnen bandverband.
    Juist supercool. Als je de gelegenheid hebt: zeker doen.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard Blackstar

Ik heb nu een paar weken de Blackstar HT Soloist 60w, qua volume, hard genoeg kanalen 2: clean/crunch - distortion en boost op beide kanalen.

Ik gebruik nog wat losse pedaaltjes en en wah, ik kan er enorm veel geluiden maken met deze set-up.
    Waarom de combo? (ook rugprobleem).

Ik ga wel nog een kast voor eronder bijbestellen, lijkt me de ideale set-up (tenminste voor mij)

Het is vooral belangrijk je versterker goed af te stellen, tegenwoordig kan je toch wel redelijke tot zeer goede sounds halen uit de amps.

Senior Member

Standaard

Lijkt me buitengewoon nuttige info voor TS
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

Standaard

Hey, Lorenzo, jij ook hier?

Senior Member

Standaard

Als ik die settings zie denk ik: master volume omhoog, kanaal volumes inregelen tijdens de soundcheck en gaan met die banaan.

Andere gear testen is leuk, extreem leuk, veels te leuk , maar je moet niet te gauw opgeven om een apparaat goed te leren kennen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Als ik die settings zie denk ik: master volume omhoog, kanaal volumes inregelen tijdens de soundcheck en gaan met die banaan.

Andere gear testen is leuk, extreem leuk, veels te leuk , maar je moet niet te gauw opgeven om een apparaat goed te leren kennen.
    Feit.

Pff, mijn vader is wat dat betreft ook iemand van het gemak, komt hij net aan; je gaat toch als je aangenomen wordt bij de Plus veel meer verdienen? Nou, dan doe er ook wat mee..
    Jawel hoor, doe er maar een schepje bovenop, argh..
    Wilde ik even kwijt, niet meer, niet minder.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Roel, ik vind je n rare snuiter.niets meer,niets minder.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Roel, ik vind je n rare snuiter.niets meer,niets minder.
    Dat mag dan wel zo zijn

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten