Ik kan het me bijna niet voorstellen (het is toch mieljaar geen rocket science, niet de zaken overcompliceren), maar als de sound van jouw band zó nauw komt, moet je gewoon een eigen techneut meenemen die op één lijn zit met wat jullie willen, zoals Han ook al suggereerde. Trés simple !
Een belletje met het geluidsbedrijf vooraf doet ook wonderen. Je kunt dan ook enigszins peilen of ze snappen wat jullie zoeken. Als je aangeeft dat jullie een techneut zoeken die goed weet hoe bepaalde muziek zou moeten klinken, kan dat wellicht geregeld worden... op de dag zelf wordt dat al lastiger.
En als je weet dat het zo kritiek komt, maar geen geld hebt voor een eigen techneut. Spreek dan van tevoren met de geluidstechneut af dat jullie graag 45 minuten willen inplannen voor een soundcheck. Ga op de dag zelf rustig bij hem zitten om uit te leggen (en liefst te laten horen) wat jullie bedoelen en hoe het klankbeeld verzonnen is.
En als het voor jullie het beste werkt een maat het publiek in te sturen en dan op een briefje instructies te krijgen wat er aangepast dient te worden... kan ik me daar an sich weinig bij voorstellen... maar OK...
Echter, dan moet je niet hier lopen te klagen dat geluidstechneuten hun vak (bijna per definitie) niet verstaan... je geeft ze ook de kans niet als ik dit zo hoor !
Favorieten/bladwijzers