Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 14 EersteEerste ... 311121314 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 135

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door onrust nv Bekijk bericht
    Nu het probleem waar mijn band mee kampt is dat onze muziek zo extreem kan zijn dan het voor een geluidsman onmogelijk is om ons goed te mixen.
    Als je het zelf kan begrijpen kan een geluidsman dat ook. Vele zijn zelf muzikant.

-Want je moet de muziekstroming kennen om te weten welk geluid moet worden benadrukt en welk geluid zachter moet worden.
    -Daarnaast is de panning ook erg belangrijk om ruimte in je geluid te creëren.
    -En dan heb je nog de frequenties die andere frequenties kunnen wegduwen(hoop dat iedereen snapt wat ik bedoel).
    Dus? Een geluidsman kan dat niet? Je kan gewoon omschrijven wat je wil....

Klinkt als een "wij zijn uniek" roepende "onbegrepen" band. Daar zijn er duizenden van

Vandaar dat wij liever op het podium dan zelf ons geluidregelen.
    vanaf het toneel los je alleen het stuk op "dat ze je niet begrijpen"
    De andere twee voorbeelden (Panning=belangrijk en frequenties die andere frequenties kunnen wegduwen) als aanleiding gebruiken om dat vanaf het toneel zelf te doen is zoiets als zelf je tanden te trekken omdat het bij de tandarts altijd zo een pijn deed...

Ik zou graag samen willen werken, maar daar heb je de tijd niet voor waneer je gaat optreden.
    Wat vinden je bandleden ervan dat je tijdens het optreden geen tijd hebt om samen te werken???

Je schijnt trouwens wel tijd over te hebben om zelf te mixen....?
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Senior Member

Standaard

Nu het probleem waar mijn band mee kampt is dat onze muziek zo extreem kan zijn dan het voor een geluidsman onmogelijk is om ons goed te mixen. Want je moet de muziekstroming kennen om te weten welk geluid moet worden benadrukt en welk geluid zachter moet worden. Daarnaast is de panning ook erg belangrijk om ruimte in je geluid te creëren. En dan heb je nog de frequenties die andere frequenties kunnen wegduwen(hoop dat iedereen snapt wat ik bedoel). Vandaar dat wij liever op het podium dan zelf ons geluidregelen. Ik zou graag samen willen werken, maar daar heb je de tijd niet voor waneer je gaat optreden. We hebben met verschillende soorten geluidsmannen gewerkt, maar die snappen onze herrie niet, dus hoe kan je ons dan goed mixen. Als je mijn muziekje op tracks luisterd zal je wel zien wat ik bedoel.
    Ik kan je verzekeren dat je met minder extreme muziek ook tegen geluidsmensen aanloopt zonder genre-kennis. Nee, bij jazzfunk is het niet de bedoeling dat mijn gitaar een lekkere schelle Byrds-jangle meekrijgt. En ook niet dat de drums kamerbreed beuken alsof ik bij David Lee Roth sta in 1987. En nee, de toetsen zijn bij ons niet voor een "lekker tapijtje" maar het focuspunt van de muziek. En ja, de bassist zit weleens in het hoog. Genoeg frustratie, het merendeel is gelukkig wél goed & breed. Ik wil wel opmerken dat de geluidsman er niet is om jouw basisbalans te bepalen (harder/zachter zetten, benadrukken). Op het podium maak je een kloppende balans, anders staat de geluidsman direct 1-0 achter. Geef dus liever iedereen een volumepedaal en geef de geluidsman de bandbreedte door waarbinnen jullie werken (min/max volume), dan heb je het ook in de hand.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Als je het zelf kan begrijpen kan een geluidsman dat ook. Vele zijn zelf muzikant.

Dus? Een geluidsman kan dat niet? Je kan gewoon omschrijven wat je wil....

Klinkt als een "wij zijn uniek" roepende "onbegrepen" band. Daar zijn er duizenden van

vanaf het toneel los je alleen het stuk op "dat ze je niet begrijpen"
    De andere twee voorbeelden (Panning=belangrijk en frequenties die andere frequenties kunnen wegduwen) als aanleiding gebruiken om dat vanaf het toneel zelf te doen is zoiets als zelf je tanden te trekken omdat het bij de tandarts altijd zo een pijn deed...

Wat vinden je bandleden ervan dat je tijdens het optreden geen tijd hebt om samen te werken???

Je schijnt trouwens wel tijd over te hebben om zelf te mixen....?
    Ok dus jij snapt als geluidsman precies hoe het geluid van een extreme power noise electrics band werkt?
    Om te snappen hoe dat geluid inelkaar zit moet je echt wel even een weekje power noise luisteren. En uniek is onze muziek niet,maar wel underground oftewel weinig mensen kennen het. De samenwerking gaat over de interactie van mijn band met de geluidsman, dat zou ik graag willen. De band functioneerd prima, we gebruiken zelfs ook wel eens gastmuzikanten, aangezien de band maar uit 2 man bestaat en 26 verschillende projecten.
    ONRUST NV
    De multi industriële muziekfabrikant
    onverstaanbaar helder zonder meer
    Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op varrekens reed

Moderator

Standaard

Je hebt de post van berolios niet goed of te snel gelezen, hij zegt:

Je kunt gewoon niet horen wat er in de zaal gebeurt als je op het podium staat. Dat wil niet zeggen dat het helemaal niet gaat, maar goed is het zeer zeker niet.
    En zo is dat, je kunt op het podium geen zaalgeluid maken en je hebt dus geen idee hoe het tussen je publiek klinkt. Daarom staat de mengtafel altijd in de zaal en er zijn prima geluidstechnici die jouw muziek prima laten klinken, kwestie van samenwerking en goede afspraken maken.

En anders neem je je eigen geluidsman mee, mag ook een vrouw zijn.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Een maatje loopt in de zaal en die duwt af&toe een papiertje onder onze neus met tips. Terwijl we spelen, jawel multi-tasking. Tot nu toe werkt dit voor ons het beste.
    ONRUST NV
    De multi industriële muziekfabrikant
    onverstaanbaar helder zonder meer
    Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op varrekens reed

Standaard

Ok dus jij snapt als geluidsman precies hoe het geluid van een extreme power noise electrics band werkt?
    Je bedoeld met een cynische ondertoon te zeggen dat je alvorens je een geluidsman spreekt al weet dat hij niet weet "hoe het werkt". Een motie van wantrouwen overhandigen is een wat matige manier om een samenwerking te openen.

Even serieus: Een geluidsman snapt precies hoe het geluid van een band werkt. Muzikanten weten precies hoe hun muziek werkt. We zitten in een draadje waar samenwerking gevraagt wordt. En je geeft aan dat de muzikanten als enige in staat zijn de geluidsman te zijn. Juist de nuances tussen fusion en jazz of tussen toasten en reggae zitten bij de muzikanten en het versterken ervan bij de geluidsman. Dus JA een geluidsman die verstand van zaken heeft, die weet dus ook precies hoe het geluid van een extreme power noise electrics band werkt. Zolang je als band hem het werk van een geluidsman laat doen.

Even buiten de inkopper "extreme power noise krijg ik uit elk systeem"

Om te snappen hoe dat geluid inelkaar zit moet je echt wel even een weekje power noise luisteren.
    je snapt het concept van een geluidsman niet. Hij hoeft de noten niet te kennen. Hij moet het geluid van jouw band overdragen naar de zaal. Als jij met 2 man extreme power noise electrics band staat te zijn mixt ie die signalen naar een geheel. Klankkleur van het geheel, heelhouden van de oren en het geluidssysteem, iedereen hoorbaar enz. Even buiten het feit dat het je vrij staat bij je rider een CDtje met je demo mee te geven en een korte uitleg wat je daar belangrijk bij vind. Een serieuze geluidsman zal je geluidsbeeld daar snel uit kunnen halen.

En uniek is onze muziek niet,maar wel underground oftewel weinig mensen kennen het.
    De samenwerking gaat over de interactie van mijn band met de geluidsman, dat zou ik graag willen.
    Interactie bereik je niet door zonder persoon te werken waar je interactie mee wil hebben...
    Zoals fons jansen al zei. Hij doet alles alleen zelfs samenwerken. Je mixt zelf en beklaagd je over de samenwerking met de geluidsman...
    Laatst gewijzigd door showband; 6 januari 2011 om 18:19
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Senior Member

Standaard

Ik werk in luxor live (concertzaal van arnhem) als geluidsman,
    ik ben (nog)niet de beste geluidsman, wil ik wel worden
    maar ik vind een werkbaargeluid en een leuke avond belangrijker,
    dan een k*t sfeer en ultiem geluid, goed voorbeeld de geluidsman van triggerfinger dat is de beste geluidsman die gehoord heb, maar ook de grootste l*l die er rond loopt.

nee het belangrijkste voor mij is dat het bandje dat komt optreden een leuke avond heeft gehad!
    Muziek is eigelijk als een schilderij. Bekijk zo eens de playboy van november, die pose is erg origineel, weet veel te vertellen en toch geeft ze niet te veel weg en weet ze t belangrijkste te bewaren voor pagina 34
    www.saneaudio.nl

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennis_rhcp Bekijk bericht
    [...] goed voorbeeld de geluidsman van XXXX dat is de beste geluidsman die gehoord heb, maar ook de grootste l*l die er rond loopt. [...]
    Dennis... een tip: nooit in negatieve zin namen noemen op internet, dat kan je een keer duur komen te staan !

Bart is iemand die de sound van de betreffende band heel goed begrijpt en hun ook al heel lang mixt. Hij gaat volledig voor de belangen van de band en kan daarin soms ietwat "onhandig" overkomen. Echter, als jij laat merken dat je weet waar je mee bezig bent is de samenwerking gewoon prima en respectvol. Ik heb hem meerdere malen op bezoek gehad op een festival waar een erg lage geluidslimiet gold... dat is met het soort muziek dat die mannen spelen niet heel handig zeg maar ... Desalniettemin hebben we steeds een mooie show ervan gemaakt, met alleen maar blije gezichten achteraf.

Vergeet trouwens niet dat de sound van bekende live-acts vaak juist een gevolg is van samenwerking tussen muzikanten en geluidstechneut ! Wat er van het podium afkomt is dik voor mekaar, alleen dan kun je er écht iets moois van maken.
    Laatst gewijzigd door berolios; 6 januari 2011 om 20:25
    Uitverkoop :
    BSS DPR-404 // Avalon VT-747 // Avalon U5 // Alesis HD-24 + Fireport + XLR multi's + jack multi's // 2 x 8 HE 19" flightcase + multi's + ijzerwerk
    --> Alles in uitmuntende staat.

Senior Member

Standaard

Mijn band zit ook in zo'n klein hoekje: onze muziek moet klinken alsof het in 1970 (niet 1967! niet 1973!!) is opgenomen. Natuurlijk kan je niet van een geluidsman verwachten dat die net als wij 45-toerenplaatjes met een oplage van 300 stuks verzamelt om die sound te gaan snappen. Toch komt het met profs meestal goed. We hebben weleens een prachtsound gehad met iemand die alleen gewend was om Nederlandstalig (wel op hoog niveau) te schuiven, omdat die gewoon zijn vak verstond.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Mijn band zit ook in zo'n klein hoekje: onze muziek moet klinken alsof het in 1970 (niet 1967! niet 1973!!) is opgenomen. Natuurlijk kan je niet van een geluidsman verwachten dat die net als wij 45-toerenplaatjes met een oplage van 300 stuks verzamelt om die sound te gaan snappen. Toch komt het met profs meestal goed. We hebben weleens een prachtsound gehad met iemand die alleen gewend was om Nederlandstalig (wel op hoog niveau) te schuiven, omdat die gewoon zijn vak verstond.
    Om verdere vervuiling te voorkomen lijkt het me buitengewoon nuttig deze discussie HIER verder te zetten. Daar heb ik in ieder geval mijn reactie geplaatst.
    Uitverkoop :
    BSS DPR-404 // Avalon VT-747 // Avalon U5 // Alesis HD-24 + Fireport + XLR multi's + jack multi's // 2 x 8 HE 19" flightcase + multi's + ijzerwerk
    --> Alles in uitmuntende staat.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten