Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 20 EersteEerste ... 51314151617 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 197
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    pff wat jij beschrijft, daar zou ik mijn haren van uittrekken. de settings van vandaag zijn morgen ook nog lekker en gelden morgen en overmorgen ook nog.
    jawel, ik heb er zelf geen last van, om vanalles na te jagen, maar die "mood" verandering wat je beschrijft heeft hier ook min of meer mee te maken...

ik doe alles op 1 versterker en heb niet de luxe om voor elke sound een andere amp te gebruiken... iets wat ik ook absoluut niet zou willen... om dezelfde reden heb ik ook maar 1 gitaar, waar ik kortgeleden die SD triple shots opgezet heb... mogelijkheden zat en de geluiden die ik krijg zijn naar volle tevredenheid

de variac gebruik ik puur om de versterker elke keer dezelfde spanning te geven... het wil nogal eens 20 volt schelen van plaats tot plaats en de voedingstrafo van de JVM heeft eigenlijk al 240Vac (wat ze op de meeste plaatsten in engeland nog steeds hebben) nodig, om alle interne spanningen precies op specificatie te hebben... de variac stel ik in op 235Vac en heb daar ook de bias op ingesteld...
    het mooist zou spanningsregelaar zijn, maar voor de prijs van zo'n kreng koop je al gauw een nieuwe versterker

Senior Member

Standaard

Om een of andere reden moet je je hier altijd maar verantwoorden voor het hebben van heel veel spullen.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

Senior Member

Standaard

Volgens mij is het probleem gewoon dat de eerste gedachte op een forum is dat als iemand iets post, men graag een oplossing wil bieden, maar Orph kennelijk gewoon iets post als mededeling, maar e.e.a. niet perse ervaart als een probleem. Dat zet mensen dus een beetje op het verkeerde been.

Daarbij is de oplossing voor het "probleem" zo evident dat je al gauw reacties krijgt zoals die van mij, zo van "goh denk es wat simpeler, of ga digitaal, of sleep gewoonbij iedere gig een vrachtwagen aan apparatuur mee". Maar dat weet Orph eigenlijk allemaal ook wel.

Misschien verkeerd van mij, maar dit hele topic komt bij mij dus ook nogal pointless over, omdat er a) geen probleem is dat moet worden opgelost en b) voor zover het een probleem zou zijn, de oplossing al duizend keer genoemd is in even zoveel threads.

Uiteindelijk komt het neer op "Iedere amp die ik heb heeft een andere sound, maar geen een heeft iedere sound die ik op ieder denkbaar moment zou willen. Geen probleem, maar hebben jullie dat ook en wat doen jullie met die informatie?"

Natuurlijk heeft iedereen dat ook en de "oplossingen" daarvoor zijn genoegzaam beschreven. Welk punt mis ik... ?
    Te koop EHX Hum Debugger Te koop
    PM me bij interesse
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Voor Les Pauls met walnoten paduk cocobolo kersen wenge purperhart laminaat gelden héél andere regels...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Om een of andere reden moet je je hier altijd maar verantwoorden voor het hebben van heel veel spullen.
    Dat geldt niet alleen hier op GN, maar overal.
    Als de buurman een nieuwe auto, bankstel, TV etc. heeft gekocht, wordt er ook vaak wel "gepraat".

@e!: +1

Senior Member

Standaard

nee, nocki vérkoopt veel. ik kóóp veel en verkoop nauwelijks :P

tuurlijk kan je allerlei geschikte tones halen uit bijvoorbeeld een jcm800 met wat pedalen, maar dat wil ik niet. dat is zoiets als rijden in een porsche cayenne. kan van alles wel, off-terrain, de kids naar voetbal brengen, boodschappen, scheuren over het circuit en aardig meedoen met de grote jongens, je ouwe oma naar de kapper rijden... maar voor een aantal dingen heb je toch eigenlijk gewoon een ras-scheurmachine nodig (of juist een 'kinderkoekblik' zoals de renault espace, om maar wat te noemen).

zo heb ik dat ook. ik heb 'moods' en de ene keer krijg ik niet te pakken wat ik in mijn hoofd heb op de engl, maar wel op de marshall, en niet op de mesa, maar wel op de engl.

het kan allemaal wel, ik zou ALLES op de engl kunnen doen, maar of ik t leuk vind? of ik er blij van word? neuh. ik vind het zoeken naar tones en sounds juist leuk.
    Is een Egnater dan niet wat voor je met 4 verschillende modules?! Heb je Fender, Vox, Marshall en Soldano of Rectifier in 1 versterker. Je hebt geloof ik een A/B per module dus totaal 8 sounds tot je beschikking.

Senior Member

Standaard

pff wat jij beschrijft, daar zou ik mijn haren van uittrekken. de settings van vandaag zijn morgen ook nog lekker en gelden morgen en overmorgen ook nog.
    Dan ben jij volgens mij een uniek persoon op deze aardkloot want zover ik weet heeft ieder menselijk individu met dat fenomeen te maken wat Big Dooley beschrijft...
    En als je dat niet bedoeld dan klopt het imho nog niet, want elke zaal/elk podium heeft een andere/eigen akoestiek en daar moet je toch ook je settings op afstellen. Zelfs met de, voor jouw smaak, mooiste amp kan je in sommige zalen helaas evengoed een kutgeluid hebben...

Wat je inderdaad hier vaak leest dat iemand een nieuwe amp of cab heeft gekocht en helemaal in de jubelstemming is over de sound en de week/maand daarna dezelfde set ineens kut vind klinken...
    Laatst gewijzigd door jerome; 3 januari 2011 om 14:49

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome Bekijk bericht
    Dan ben jij volgens mij een uniek persoon op deze aardkloot want zover ik weet heeft ieder menselijk individu met dat fenomeen te maken wat Big Dooley beschrijft...
    En als je dat niet bedoeld dan klopt het imho nog niet, want elke zaal/elk podium heeft een andere/eigen akoestiek en daar moet je toch ook je settings op afstellen. Zelfs met de, voor jouw smaak, mooiste amp kan je in sommige zalen helaas evengoed een kutgeluid hebben...

Wat je inderdaad hier vaak leest dat iemand een nieuwe amp of cab heeft gekocht en helemaal in de jubelstemming is over de sound en de week/maand daarna dezelfde set ineens kut vind klinken...
    ik zeg niet dat mijn gehoor van dag tot dag niet anders is, ik zeg alleen dat ik de settings van vandaag ok vind voor morgen (in dezelfde akoestiek).

en als m'n geluid op een dag gewoon niet goed is, dan is t heel simpel: OF alles gewoon nog harder zetten, of me erbij neerleggen, de gitaar wegleggen, glas single malt pakken, en daarvan genieten. als ik moet giggen is 't op zo'n moment een kwestie van 'prik ik door de mix' en als ik daarop 'ja' kan zeggen, is 't best.

ik heb t nu weer, ik krijg geen lekkere distortion uit m'n engl. het wil gewoon niet. punt. tis of teveel gain (en fizzy) of te weinig gain (maar wel lekker vol en strak). krijg die middenmoot er niet lekker uit. Uit m'n rivera krijg ik 't nu weer wel (heb het hart en de tijd niet om de mesa aan te zwengelen, ghehe, anders had ik die ook nog even geprobeerd). ik weet ook precies waar het aan ligt in de engl, dat is een van de dingen die hij gewoon niet goed kan. de roadking kan 't weer wel... waar ik nu 4 amps voor nodig heb, kan ik straks af met 2. scheelt me een hoop.

Standaard

Wat voor mij altijd de reden is om de versterker niet acuut te verkopen. Je moet ook een beetje kunnen inschatten hoe een bepaalde versterker klinkt op het podium en in de oefenruimte in verschillende situaties en toestanden waarin je zelf verkeerd. Soms klinkt het ruk terwijl er niks aan de omgeving is veranderd. Ik laat dan meestal gewoon mijn settings staan, wetende dat het aan mij ligt en dat het volgende week wel weer vet klinkt (mijn Powertone staat in de oefenruimte).

Senior Member

Standaard

orph, heb je de spanning uit de muur wel eens opgemeten en vergeleken met dagen ervoor?

om ff een voorbeeld te geven: in het hok waar wij repeteren halen we maximaal 220Vac... zetten we alle apparatuur aan zakt dit iets weg, maar blijft op zich acceptabel... gooien we echter een grote stroomvreter aan zoals een koffieapparaat, kachel of een koelkast die aanslaat, dan wil dit wel eens flink terugzakken...
    alle interne spanningen in de versterker zakken mee en de biasinstelling dus ook... ik duikelde van 60/65% zo naar 50/55%...
    op een gegeven moment had ik mijn JVM vrij warm afgesteld op die 220Vac, om die verliezen ietwat op te vangen... totdat we ergens op moesten treden in een industrieel gebied, waar er 230Vac uit de muur kwam... de interne spanningen werden ook hoger, en nadat ik wat metingen verricht had, kwam ik erachter, dat mijn JVM op 75/80% stond te draaien...
    als ik die avond niet gemeten had en de bias versteld had, was er waarschijnlijk wel iets mis gegaan... met die hogere spanning, voelde de JVM wel beduidend beter aan... sindsdien gebruik ik die variac en is de interactie tussen gitaar en versterker stukken stabieler, dan eerst
    het lijkt een kurkenruikersverhaal, maar ik vond dat het wel degelijk verschil uitmaakte

Standaard

Zo waar. Kan echt heel veel schelen qua settings.

Verder geloof ik niet dat "door de mix prikken" ineens genoeg is na al die gear en speurtochten naar de ultieme tone

Verder absoluut geen afgunst. Komop zeg.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten