Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 717 van 1797 EersteEerste ... 21761766770771571671771871972776781712171717 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.161 t/m 7.170 van 17961
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest Bekijk bericht
    vooralsnog is het downloaden van muziek NIET illegaal in nederland

zo duidelijk ?
    De verklaring dat illegaal downloaden, want daarover gaat het uiteraard, legaal okee zou zijn, is me toch niet helemaal duidelijk hoor. Ik heb trouwens nergerns gesproken over Nederland. Ik woon er niet eens.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Het is al erg genoeg dat dit topic verzand in een welles nietes discussie terwijl het wettelijk duidelijk genoeg is. Als je dan nog vind dat de overtreder maar zijn gang moet gaan is dat toch ook een kwalijke zaak. Ik ben zelf wel klaar met deze discussie, er is geen remedie tegen kortzichtigheid. Ik hoop alleen dat ze ooit tegen de lamp lopen en daarna krijgen waar ze recht op hebben.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanderltd Bekijk bericht
    Daar ga je wat te kort door de bocht hoor, Showband.

Het is zo, ik zal het voor de 14de keer zeggen hier, dat die namaak-dingen gewoonweg NIET in omloop mogen zijn in de Europese Unie. Punt.
    Dan maakt het ook niet uit waar je die dingen al dan niet gekocht hebt. Ze mogen hier niet het voorwerp uitmaken van een (koop)overeenkomst.

In de eerste plaats is dat een burgerlijke kwestie; dat wilt zeggen dat het gaat om overeenkomsten tussen particulieren.
    Op de tweede plaats is het ook een strafrechtelijke kwestie; dat wilt zeggen dat de staat jouw strafrechtelijk kan aanspraken voor het verkopen van namaakgoederen.
    In de wet zal nergens staan dat de afkomst van die goederen relevant is. An sich zijn en blijven het namaakgoederen, en die mogen gewoonweg niet verkocht worden hier. (Ergens plakband overheen plakken doet trouwens niet af aan het namaak-karakter van het goed.)

Wat kan er dus gebeuren als je hier namaakgoederen verkoopt?
    1) De overeenkomst die je sluit is absoluut nietig. Dat wilt zeggen dat er zelfs geen discussie over openstaat.
    Het gevolg daarvan is dat de situatie voor het contract terug hersteld moet worden. (Dus geld teruggeven, gitaar teruggeven, etc.)

2) De gedupeerde kan een klacht tegen jou instellen op grond van het strafrecht. Dan zal de staat een onderzoek instellen en je wellicht vervolgen, en veroordelen tot een straf. (Als je pech hebt, heb je dan dus een permanent strafblad.)

En waar die goederen dus vandaan komen, wie ze betaald heeft, waar ze gemaakt werden, hoe goedkoop of duur je ze zelf ook gekocht hebt; het maakt niet uit!
    En jij gelooft echt dat ze in de praktijk iemand (nee geen handelaar) die zijn gitaar via mp verkoopt zo aan gaan pakken ?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Het is al erg genoeg dat dit topic verzand in een welles nietes discussie terwijl het wettelijk duidelijk genoeg is. Als je dan nog vind dat de overtreder maar zijn gang moet gaan is dat toch ook een kwalijke zaak. Ik ben zelf wel klaar met deze discussie, er is geen remedie tegen kortzichtigheid. Ik hoop alleen dat ze ooit tegen de lamp lopen en daarna krijgen waar ze recht op hebben.
    Volgens mij vind bijna niemand dat men maar de gang moet gaan.
    De kortzichtigheid zit hem juist in het zwart wit denken bij enkelen hier.
    Waar hebben ze trouwens recht op, volgens jou ?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    Waar hebben ze trouwens recht op, volgens jou ?
    Pek en veren!

(en we zijn weer terug bij af )

Standaard

Nietus !!!!

Senior Member

Standaard

brandstapel, MacBBQ

Senior Member

Standaard

Ik ben er ook weer klaar mee, de strafpunten zijn weer binnen
    Wel grappig dat je op dit forum wel mensen de brandstapel op mag wensen, maar niet die dat doen mongolen mag noemen.

Standaard

applausje voor Sanderltd

een response die de onderbuik laat voor wat het is en gewoon zowaar discussievoer geeft!

nu nog kijken of er meer mee gaan doen...
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    applausje voor Sanderltd

een response die de onderbuik laat voor wat het is en gewoon zowaar discussievoer geeft!

nu nog kijken of er meer mee gaan doen...
    Ik vind zijn reactie juist erg slecht, de wet laten bepalen wat jij vindt, het mag niet punt.
    Is wel de slechtste manier van discussie en bovendien gaat het voorbij aan de praktijk (hoe de wet wordt uitgevoerd is de praktijk, niet wat de wet is).
    Ik ga er dus niet aan mee doen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten