Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 22 van 88 EersteEerste ... 1220212223243272 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 211 t/m 220 van 873
    Senior Member

Standaard

Ik speel nu een tijdje in een punk band waarbij ik mijn ibanez JPM met een steve's special in de brug. Gaat allemaal meer dan prima voor de standaard rag nummers, maar we geen ook langzaam een beetje naar de kant rock a billy op zoals the living end en ik merkte dat mijn JPM eigenlijk niet echt geschikt is. Nou staat mijn strat al een tijdje stil(ben te lui om hem te maken) met een crunchlab in de brug. Nou zit ik te denken aan de elementen te vervangen naar iets vintage georiënteerd.

Kortom: ik ben op zoek naar in eerste instantie een vintage pickup voor stratocaster met maple neck en eventueel ook naar een vervanging voor de middle en neck single coil. Eisen zijn dat het een low output element die warm is(kwa tone), geen schelle pickup dus. Zelf zat ik te denken een een goeie P90 voor in de brug, maar iets als een goeie Paf is ook een optie. Zat zelf ook te stoeien met de gedachte om er een tv jones in te stoppen. Iemand tips die mij kunnen helpen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

Standaard

Heeft die eclipse geen maple top?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanderltd Bekijk bericht
    Aha, prachtig! Dan ga ik binnenkort eens op zoek naar zo'n custom 5.
    De JB vind ik overigens ook geen slechte pickup. Maar ik heb hem nu in mijn ltd eclipse en in die volledig mahonie gitaar doet hij het erg goed. Maar ik vrees ook dat hij in een strat net ietsje te iel zal zijn naar mijn wensen.
    " Great minds think alike"

Senior Member

Standaard

Iemand ervaring met de gibsin classic 57 of de dimarzio dp103? Ik ben dus een tijdje op zoek naar een warme low output pickup voor mijn strat en ik kwam deze twee 2dehands tegen. Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor wat rustigere nummers(ala the living end) maar hij moet ook redelijk overweg kunnen met wat high gain(niet achterlijk veel high gain!)

*edit: het gaat hier om de brug positie. Is het ook aan te raden om een 500k pot te gebruiken bij dit soort pickups, of gewoon lekker de 250k pot te laten zitten?
    Laatst gewijzigd door allochthomas; 25 december 2010 om 14:43

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allochthomas Bekijk bericht
    Iemand ervaring met de gibsin classic 57 of de dimarzio dp103? Ik ben dus een tijdje op zoek naar een warme low output pickup voor mijn strat en ik kwam deze twee 2dehands tegen. Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor wat rustigere nummers(ala the living end) maar hij moet ook redelijk overweg kunnen met wat high gain(niet achterlijk veel high gain!)

*edit: het gaat hier om de brug positie. Is het ook aan te raden om een 500k pot te gebruiken bij dit soort pickups, of gewoon lekker de 250k pot te laten zitten?
    Die gast heeft er hilotrons in zitten hele aparte single coils, die kun je eigelijk niet vergelijken met andere pickups.

Ik zou voor dat geluid niet gaan voor een standard humbucker maar als je toch humbuckers wil zou iets in de filtertron richting dichter in de buurt komen. Tv jones classics of met een lager budget, GFS retrotron of de dream 180.

Zelf zou ik eerder kijken richting DeArmonds of P90's
    Ik vind de GFS surf 90's wel hele toffe pups.
    ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิ

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rock Bottom Bekijk bericht
    Ik vind de GFS surf 90's wel hele toffe pups.
    Zou best een een schot in de roos kunnen zijn. Chris Cheney zijn geluid benader je wellicht alleen met een gretsch gitaar, maar surf geluid in de overdrive, yummie Beetje het jazzmaster geluid?
    Laatst gewijzigd door beruk; 25 december 2010 om 15:33
    Mwa...

Senior Member

Standaard

Ze klinken als DeArmonds met een scheutje p90.
    Ze zijn ideaal voor rockabilly maar voor surf zij ze ook te gek een lekkere crispie twang.
    ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิ

Senior Member

Standaard

Het gaat mij niet echt om die specifieke sound, maar meer om een humbuck die er meer voor geschikt is dan de crunchlab die er nu in zin. Ik heb zitten denken aan filtrons maar ik ben bang dat die te fel zullen klinken in mijn strat(maple neck). Voornaamste criteria is dat hij een lage output heeft, warm klinkt, lekker open klinkt en toch nog prima mee kan gaan met een wat hogere gain setting.

P90 is ook iets waar ik naar zit te kijken, maar het moet dan wel een p90 in humbucker formaat zijn en die moet aan mijn eisen voldoen met als grootste eis: hij mag niet te fel zijn
    Laatst gewijzigd door allochthomas; 25 december 2010 om 16:15

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Van wat ik lees, is de pearly gates de juiste pickup. Of de bluesbucker van dimarzio, of die signature pickup van eric johnson.

Senior Member

Standaard

De EJ staat bekend om dat hij erg helder is, daar ben ik dus niet echt naar opzoek(met een strat en een maple neck ben ik bang dat hij gewoon te fel wordt). Over de pearly gates wordt veel lof gesproken icm een strat dus dat zeker een goeie kandidaat hebber.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikeyaxeman Bekijk bericht
    Zoals jij je sound beschrijft lijken de Lollars qua sound heel erg op CS'69 Pu's die ik in mijn Squier heb gezet.
    Da's nou ook sinds die upgrade echt een fijn gitaartje geworden.
    Sorry voor de maanden te late reactie haha, heb eigenlijk sindsdien nooit meer in dit topic gekeken tot nu
    Maar CS '69's zijn toch wel behoorlijk anders hoor, deze elementen neigen meer naar de '59 of '62 sound, meer in de richting van SRV om het maar even simpel te zeggen. '69 is toch echt meer Hendrix, vind ik zelf altijd wat 'platter' en beetje wollig klinken, ook zeer lekker

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten