-
Dat treft, ik wilde één dezer dagen nog een topic openen met een vraag over een paar pickups.
Bij deze dus ook meteen eventjes mijn vraag hier stellen.
Ik heb tot nu toe vooral modernere metal en rock gespeeld, maar wil dus mijn horizonten wat verruimen en een wat meer allround-gitaar samenstellen.
Ik heb op Marktplaats een oude Squier Strat uit eind jaren '80 op de kop weten te tikken, maar hier moet nog een setje pickups in.
Wat betreft de configuratie kan er nog alles gebeuren; de slagplaat kan perfect uitgebreid of aangepast worden. (HSH, HH, HSS, HS, H,)
Qua sound ben ik op zoek naar iets dat voornamelijk in de oudere (hair)metal past, maar eveneens een beetje vintage blijft klinken om wat bluesy dingetjes te spelen of wat meer clean te gaan.
Ik lees hierboven dat een JB wellicht al wegvalt aangezien ik ook nog meteen naar een superschelle PU op zoek ben.
Heeft iemand dus suggesties voor een eerder vintage klinkende pickup die met wat gain goed uit de voeten kan?
Ik was aan het denken aan een SD Custom Custom of een Custom 5. Iemand daar ervaringen mee?
Regels voor berichten