Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 12 EersteEerste ... 9101112 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 115

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yooxa Bekijk bericht
    Sorry voor het bumpen van dit oude topic, maar ik ben ook maar eens gestart met zo een screamer van musikding.

Als ik hem nu wil testen hoor ik alleen een brom, de pots hebben geen effect op het geluid, en de aan/uit knop ook niet.

Als ik de output aanraak word de brom luider, maar dit lijkt mij normaal?

Heb alles al een keer doorgesoldeert, maa dit mocht niet helpen.

Ik ben trouwens vergeten de pootjes van Q1 en Q2 eerst te installeren, maar dit uit?

Heb de IC al omgedraaid, zonder effect.

Ik heb trouwens de LED nog niet aangesloten omdat ik deze niet in het ijzeren omhulsen krijg?

Bij voorbaat dank.
    Eh, probeer eens die LED aan de sluiten?

Ik denk trouwens dat je het best een nieuw topic kan maken
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Zal wel aan jou liggen. Als ik zeg dat mijn strat klinkt als popcorn met wasabi en mijn andere strat klinkt als rosbief met aardbeienjam, dan snapt iedereen precies wat ik bedoel.

Wat ben jij dom zeg.

Standaard

Weet jij mischien hoe ik het ledje in het ijzeren ''omhulsel'' krijg?
    Aan de onderkant zit namelijk wat plastic met 3 gaatjes, dat ik er niet uit krijg.

Senior Member

Standaard

Weet jij mischien hoe ik het ledje in het ijzeren ''omhulsel'' krijg?
    Aan de onderkant zit namelijk wat plastic met 3 gaatjes, dat ik er niet uit krijg.
    tangetje pakken ?
    Nico

Senior Member

Standaard

Zou me om dat ledje niet zo druk maken, deze heeft niets met de werking te maken.

Wat de brom betreft:
    Heb je batterij of adapter voeding, batterij veroorzaakt zeker geen brom. Adapter mogelijk wel.

Mogelijk heb je een massa probleem, probeer een foto van je creatie te plaatsen of te mailen. Wel eentje waar we wat details op kunnen zien.

Je kan ook even ohm's meten tussen de massa van de ingaande en uitgaande jackplug. Deze moet heel laag zijn(<10 Ohm).

Lange draden doen ook geen goed.

Metalen of aluminium kastje gebruikt? Als hij open en bloot op tafel ligt zal het ook zeker alle bromsignalen oppikken.

Frans.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 20 december 2010 om 23:45
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Ik gebruik een batterij, en hij ligt open en bloot op tafel.

Ik heb alleen geen meet apperatuur, is dit duur?

Senior Member

Standaard

Ik gebruik een batterij, en hij ligt open en bloot op tafel.

Ik heb alleen geen meet apperatuur, is dit duur?
    Je zal iig geen last hebben van een brommende adapter. De brom wordt vrijwel zeker opgepikt door de open ingangen, dwz zonder metalen afscherming kan alle ellende uit de omgeving worden opgepikt.

Mogelijk heb je ergens een ground probleem. Op z'n minst heb je een universeel metertje of DVM nodig. Tegenwoordig voor een paar rotcenten te koop bij de gelijknamige bouwmarkt. Voor nog geen tientje koop je een onnauwkeurig maar bruikbaar apparaatje. Moet je er alleen nog mee om kunnen gaan natuurlijk. Leer je vanzelf hoor.

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Kan dat ground probleem ook het geen geluid krijgen verklaren? of alleen de brom?

Ik zal anders zo wel even wat foto's plaatsen

Senior Member

Standaard

Kan dat ground probleem ook het geen geluid krijgen verklaren? of alleen de brom?
    Zeker en vast
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Hier heb ik wat foto's sorry voor de slechte kwaliteit, zeg maar als je iets anders wilt zien.

http://img832.imageshack.us/i/img1599h.jpg/

http://img841.imageshack.us/i/img1601h.jpg/

http://img202.imageshack.us/i/img1603t.jpg/

Senior Member

Standaard

Soldeerwerk ziet er best goed uit. Voor het nette zou je het vloeimiddel nog een beetje kunnen oplossen maar dat heeft geen invloed op de werking.

Waar ik wel bang voor ben zijn de lange draden, ik zie dat toch steeds weer terug bij dergelijke projecten. Er is geen garantie dat inkorten je probleem oplost maar gunstig is het niet.

Printje ziet er leuk uit maar nu is helaas niet te zien waar alle aansluitingen naar toe gaan. De rest van de componenten liggen allemaal buiten beeld. De vraag is of een foto van de rest wel zinvol is omdat het van zo'n plaatje toch niet te volgen is. Waar je naar moet kijken is of de aarding van de jackpluggen wel is aangesloten op de massa van de schakeling. Als dat niet goed zit heb je brom en geen of nauwelijks audio. als je een ohmmeter aanschaft kun je de verbindingen testen door ohms te meten tussen de massa en de min van beide jack's. Zijn die verbindingen goed dan is waarschijnlijk toch de lange bedrading de oorzaak.

Frans.

edit
    In het schema is een beetje onduidelijk aangegeven waar de min van de outputjack moet worden aangesloten. Maak voor alle zekerheid een verbinding naar de min van de input jack. Deze minnen kunnen gewoon aan elkaar.
    /edit
    Laatst gewijzigd door cluseau; 22 december 2010 om 13:54
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten