ja? 10 ligt toch dichter bij 8 als 16?!
ja? 10 ligt toch dichter bij 8 als 16?!
Unicron,
ik kom hier even als een vreemde eend in de bijt aankloppen.
Ik heb op verschillende fora dezelfde vraag gelanceerd hoe je luidsprekers met elkaar verbind zodat je de 8 ohm weerstand behoud. Veel uitleg maar nooit een klare uitleg. Nu passeer ik toevallig op dit forum en lees tot mijn groot plezier hoe je het moet fiksen, door tweemaal serie en tweemaal parallel behoud je de originele ohm uitgang. Dit moest ik weten om mijn luidsprekerkast te bouwen met één woofer, vier middentoners en vier tweeters.
Bedankt voor de nuttige info, groeten Marcel (BaseLine)![]()
Beter even luisteren, en dan pas reageren!
nee nico, ligt niet aan jou
Ik heb een JCM800 2x12 Combo met 2 luidspreker-outputs en de Ohm-selector staat op 8 Ohm. (OK)
Als ik nu beide uitgangen tegelijk gebruik, heb ik dan 8 Ohm op elke uitgang of moet ik delen door 2?
Is dit enigszins te combineren met een 16 ohms 4x12 cab?
Volgens mij kan ik ofwel de interne speakers, ofwel de cab gebruiken, maar niet beiden tegelijk, right?
dan moet je er 16 ohm cabs in prikken. Daardoor is de impedantie weer 8 ohm.
Door die 16 en 8 parallel te zetten krijg je 5.33 ohm. Op een 8 ohm uitgang van de amp betekent dat je iets gaat inleveren van vermogen. Voor de versterker kan het geen kwaad.
ik heb 2 cabs, 1 is 10 ohm en moet ik op 16 laten draaien, de ander is precies 16 ohm.
Kan ik deze 2 cabs dan allebij inpluggen op mn amp?!
zo iets duidelijker mischien?
Stef
Favorieten/bladwijzers