Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 22 van 27 EersteEerste ... 122021222324 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 211 t/m 220 van 265
    Senior Member

Standaard

Mooie collectie Chi! Mooie afwisseling qua modellen ook. Je schrijft op een gegeven moment Terada FW514....maar is dat niet gewoon een Blueridge Gospel? Die vind ik zoooo vet! Ik kan me wel voorstellen dat je als niet-christen niet zo weg bent van de inlays en symbolen, maar ik vind het erg smaakvol gedaan.
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

Junior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flipkoos Bekijk bericht
    Mooie collectie Chi! Mooie afwisseling qua modellen ook. Je schrijft op een gegeven moment Terada FW514....maar is dat niet gewoon een Blueridge Gospel? Die vind ik zoooo vet! Ik kan me wel voorstellen dat je als niet-christen niet zo weg bent van de inlays en symbolen, maar ik vind het erg smaakvol gedaan.
    Inderdaad staat op de foto een Blueridge Gospel maar op deze foto ging het me erom om de Terada W512 12 snarig te laten zien. De foto eronder in het midden laat de Terada FW514 zien.
    Ik vind de Blueridge Gospel ook een geweldige gitaar om te zien en o.a. door het redelijk kleine formaat een van mijn favorieten om op te spelen. Qua klank is het misschien wel mijn meest geliefde gitaar.

Junior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noudebel Bekijk bericht
    Hallo,

Ik zag in je rijtje van de gitaren ook een Takeharu GT500 staan maar helaas,
    deze was op de foto niet te ontdekken. Wel een 'blonde" Terada W504 die
    ik ook een heb. Mooie en goed gebouwde gitaar maar ik heb wel de verstel-
    bare brug door een blokje hout met daarin een normaal kambeentje (ivoor!)
    vervangen. Dan klinkt hij veel en veel beter. Het blijft wel een typische Gibson klank maar daar is niets mis mee!

Ik zou het leuk vinden je bevindingen met de Takeharu te lezen. Ik ben zeer
    enthousiast en dan met name om het timbre dat de gitaar heeft al moet
    ik aan de actie (te laag!) nog wel wat gaan doen.
    Voor de geïnteresseerden: De Takeharu GT500 heeft gelamineerde braziliaans
    palissander zij en achterbladen, een palissander toets en een ceder bovenblad.
    Hallo Noudebel,

Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel met nylonsnarige gitaren. Eerlijk gezegd; Ik heb hem gekocht omdat ik er toevallig tegenaan liep voor een alleszins redelijke prijs en ik nog geen enkele nylonsnaar gitaar had. Ik heb er vandaag even nieuwe snaren op laten zetten bij Souman omdat ik daar toch naartoe moest om de Shiraki te halen. Ik heb er nog niet op gespeeld en zal dat waarschijnlijk ook niet veel doen. Ik weet eigenlijk ook niet wat hij waard is maar in principe wil ik hem wel verkopen tegen de gangbare waarde als er iemand voor komt.
    Ik heb trouwens vandaag nog een Semi-akoestischeTakamine EG568C gekocht in een hele mooie staat en deze meteen ook maar een poetsbeurtje laten geven en voorzien van nieuwe Elixer snaren. Leuke gitaar!!
    Ik zal binnekort wel even een paar foto's plaatsen.
    Laatst gewijzigd door chi; 2 december 2010 om 22:24 Reden: taalfoutje

Member

Standaard

wooo, wat een aantal gitaren zeg,
    als ik daar over droomde snachts, dat ik die allemaal in mijn collectie had,
    dan was mijn onderbroek sochtends niet meer veilig

Junior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chi Bekijk bericht
    Ik heb trouwens vandaag nog een Semi-akoestischeTakamine EG568C gekocht in een hele mooie staat en deze meteen ook maar een poetsbeurtje laten geven en voorzien van nieuwe Elixer snaren. Leuke gitaar!!
    Ik zal binnekort wel even een paar foto's plaatsen.
    Mijn Takamine EG568C

Takeharu GT500

En mijn laatste aanwinst Shiraki XW71 foto is van internet, gitaar komt deze week binnen.

Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chi Bekijk bericht
    Mijn Takamine EG568C

Takeharu GT500

En mijn laatste aanwinst Shiraki XW71 foto is van internet, gitaar komt deze week binnen.

He, hou es op met die super mooie gitaren showen, je maakt me wreed jaloers haha,grapje.. Mooie gitaren man.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BLUEWEY Bekijk bericht

Oud Duits jazz gitaartje uit +/- 1940
    De cutaway en de vorm van de f-gaten duiden op een latere gitaar. Cutaways kwamen voor de oorlog eigenlijk niet voor. Deze vorm van f-gaten, vergelijkbaar met/afgekeken van Framus, dateert van ergens in de vijftiger jaren. Slovenie, zei je.. ik dacht zelf aan Cremona, uit Tsjecho-Slowakije. Maar het blijft moeilijk te zeggen. maar 1940 lijkt me uitgesloten.
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member
    af en toe in de 7e hemel... (als ik speel)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    De cutaway en de vorm van de f-gaten duiden op een latere gitaar. Cutaways kwamen voor de oorlog eigenlijk niet voor. Deze vorm van f-gaten, vergelijkbaar met/afgekeken van Framus, dateert van ergens in de vijftiger jaren. Slovenie, zei je.. ik dacht zelf aan Cremona, uit Tsjecho-Slowakije. Maar het blijft moeilijk te zeggen. maar 1940 lijkt me uitgesloten.
    Dat staartstuk heb ik er overigens zelf opgezet, is dus niet origineel.
    Op mijn Picasa staat het originele ook.

Dat van die cutaway van voor de oorlog... , are you shure ??

En die f-gaten heb ik ook op zeer oude klassieke instrum. gezien..,

Op de binnenkant v.d. top staat het woord 'BIST' en nog wat andere woorden. Vanwege de f-gaten is een groot deel v.d. text weg gesneden.
    Maar Google zegt.., als je dat woord intypt.., kom je op 'n Sloveense website uit. Het woord betekend; Bedrijf !

Heb me al lens gezocht naar de herkomst v.h. ding. Ze heeft echt iets en ben er zeer content mee. Ben haar nog aan 't opknappen... hals is aan het los komen... moet nodig opnieuw verlijmd worden
    "als je scheten maar flink naar hout stinken.., dan heb je goed geschuurd ! " HP.
    http://picasaweb.google.com/109435607338071709971/HowToBuildMyFirstAcousticGuitar

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

In ieder geval eerder Oost-Europees dan Duits..
    De cutaway werd door Gibson als noviteit geïntroduceerd in 1939, op de L5P. In Europa hadden we toen wel wat anders te doen dan gitaren bouwen, ik kan me niet herinneren ooit een vooroorlogse cutaway gezien te hebben op een Europese gitaar...
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member
    af en toe in de 7e hemel... (als ik speel)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    In ieder geval eerder Oost-Europees dan Duits..
    De cutaway werd door Gibson als noviteit geïntroduceerd in 1939, op de L5P. In Europa hadden we toen wel wat anders te doen dan gitaren bouwen, ik kan me niet herinneren ooit een vooroorlogse cutaway gezien te hebben op een Europese gitaar...
    Je kan hartstikke gelijk hebben jong.., wist dat van die cutaway niet precies !! Zal dat ter info es gaan besnuffelen op internet.., (maar ik geloof je wel hoor..)

Het zou zeker Oost-Europees kunnen zijn, want/maar toevallig zei Harry Sibum, (hoffnerhouse) dat het 'n Duitse was.

Heb er inmiddels een mini-humbuckertje van Boston opgezet en geloof 't of niet..., maar ze klinkt net als m'n Gretsch G5120. Kon zelf m'n oren amper geloven !!
    Dat lijmen v.d. hals kan nog lastig worden. Hoe zou jij dat doen ??

Zo is ze nu met mini-h.b.tje en met "origineel" staartstuk,
    staartstuk wat erop zat toen ik haar kocht
    Laatst gewijzigd door BLUEWEY; 7 december 2010 om 18:30 Reden: foto
    "als je scheten maar flink naar hout stinken.., dan heb je goed geschuurd ! " HP.
    http://picasaweb.google.com/109435607338071709971/HowToBuildMyFirstAcousticGuitar

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten