Afgelopen zondag heb ik deze gekocht van Luke-wannabeHeb nog geen tijd gehad voor een eigen foto want alle tijd die ik heb gebruik ik om gitaar te spelen
Hij speelt echt heerlijk en het geluid is door de GFS pu's ook lekker stevig![]()
Afgelopen zondag heb ik deze gekocht van Luke-wannabeHeb nog geen tijd gehad voor een eigen foto want alle tijd die ik heb gebruik ik om gitaar te spelen
Hij speelt echt heerlijk en het geluid is door de GFS pu's ook lekker stevig![]()
Ziet er mooi uit.
Ik grijp de laatste tijd ook alleen nog maar naar mijn Fender Lite Ash Telecaster (Korea):
Wat een ding! Ik speel er zelfs Metallica mee.
Nooit gedacht dat een Tele zo veelzijdig kon zijn.
Hey men!
Cool dat -ie bevalt! Have fun ermee!
The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
http://gitaarpodcast.nl/
't Is inderdaad een zeer veelzijdige gitaar. Ik speel sinds een paar maanden weer voor de lol
in een 60's/70's band en speel daarmee materiaal van the Free, Small Faces etc.
Nam voor optredens altijd een Les Paul, een Strat en een in G gestemde Tele (Keith!!!) mee,
maar toen ik eens ging nadenken over de vele gitaarwisselingen besloot ik mijn '70 Tele als "main"
gitaar te proberen.
Ja dus! Dankzij het "treblebleed-dingetje" kan ik vrijwel alle vormen van oversturing krijgen door de
volumepot en het klinkt allemaal overtuigend.
De LP alleen nog voor All right now en White room en de G-Tele voor een paar Stones-nummers.
En verder alleen dus mijn Telecaster. Heerlijk rustig, bijna geen gewissel meer en het is ook een
heerlijk ding om te zien: de ultieme electrische gitaar en dat wist ik ergens ook wel.
Delta Blues, boostertje (dank je Roger...) en een Tele.
Ik wil mijn Strat eigenlijk wel thuis laten, scheelt weer. Raar idee....
Hallo Henk
Ben jij jouw '52 al kwijt?
Gr. C.
Laatst gewijzigd door guitarkid; 2 oktober 2010 om 11:57
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Ok, bekentenis: volgens mij is de Jazzmaster het enige Fender-type waar ik nog nooit op gespeeld heb. Eerlijk waar.
En niet omdat ik 'm niet goed vind (kan ik dus ook niet weten), maar op de één of andere manier spreekt hij me blijkbaar niet aan.
Maar Mitch, ga er toch eens één proberen, gewoon om te weten wat ik al die tijd gemist heb (of niet..). Via zo'n post van jou ben ik vorig jaar ook weer aan de SG geraakt!
Zul je straks gaan beleven dat ik met een Jazzmaster op pad ga, na 40 jaar gitaarspelen....
Gr. C.
Ik heb ook nog nooit op een Jazzmaster of Jaguar gespeeld, vind ze erg lelijk, maar da's puur smaak.
De Band of Skulls speelt ook op een Jazzmaster toch? Wel een gave sound, maar of het mijn ding is?
Gewoon proberen, niet dan?
Ik hoorde altijd dat Jaguars wel aparte gitaren zijn, en dat het geen echte main-gitaar is, etc. Maar nu is ze al 3 jaar mijn lievelingsgitaar (al moet ik wel zeggen dat ik er zelf flink aan sleutel).
Favorieten/bladwijzers