Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 16 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 155
    Banned

Standaard

Leuke discussie iedere keer weer: is 5 watt te hard voor thuis, hard genoeg voor een band, kan ik een 5 watter kopen voor thuisgebruik, maar ook in een band etc....

Mijn mening voor de beste sound: voor thuis een klein versterker en voor het podium een grote.

Je grote versterker thuis gebruiken of je kleine versterker op het podium: het kan, maar het blijft een compromis.

Gelukkig ben ik nu zo oud dat ik al geen gevoel van schaamte meer heb. Mij is in het verleden (16 jaar geleden) het volgende overkomen. Ik was 18 jaar en wilde een Marshall halfstack. Waarom? twee van mijn vrienden hadden er eentje. Zij speelden in en band, en ik niet. Vervolgens zat ik thuis op mijn kamer met en 50 Watt Marshall JMP en een 4x12 kast van Peavey. Werkelijk een schitterende versterker, maar...... het was mijn grootste miskoop ooit. Dat ding klonk waanzinnig..... maar ik heb van dát geluid maar 1x 5 minuten kunnen genieten om te voorkomen dat de politie oor de deur zou staan.

Nu zoveel jaren later heb ik voor thuis gebruik het liefst een zo klein mogelijk versterkertje (5 watt buizen) is eigenlijk al overkill. Wil je thuis een lekker scheurgeluid, ga dan voor de kleinste versterker of een moddeling of transistorversterker.

Die Marshall had ik met gevoel en imago gekocht. Ik zou een 5 watter verafschuwd hebben. Dat was kinder spul. Groot is beter..... Mijn verstand had misschien een adere versterker gekozen.

Na mijn hele verhaal hierboven weet ik ineens niet meer op welke post ik aanhaak in dit topic.... Zal de leeftijd wel zijn.

Standaard

Maarja, zijn die kleine versterkers nu zo geweldig, s'avonds spelen is soms al te luid gewoon uitversterkt voor sommige.

Koop je gewoon één goede amp, voor repetities en optredens, en werk thuis met Guitar rig of dergelijke.

Senior Member

Standaard

Als ik op huiskamerniveau speel, komt het onversterkte geluid van mijn gitaar er al overheen. Dus speel ik thuis maar gewoon onversterkt, ik neem niet eens meer de moeite om het spul aan te zetten. Net zo mooi ook.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door driesp Bekijk bericht
    Maarja, zijn die kleine versterkers nu zo geweldig, s'avonds spelen is soms al te luid gewoon uitversterkt voor sommige.

Koop je gewoon één goede amp, voor repetities en optredens, en werk thuis met Guitar rig of dergelijke.
    Grappig, heb een toneport GX ofzo, maar die ligt werkloos in de la. Wat een drama... werd nog het meest gebruikt als stemapparaat.

Standaard

Heb al vanalles gehad. Nu de footcontroller van NI met guitar rig 4. Vervult al m'n wensen thuis. Krijg je tenminste een overzichtelijke bediening met een sound die héél erg goed is.

Standaard

De Vox amplug blijft ook erg leuk, ipod en oordopjes eraan koppelen en gaan met die banaan. Reageert ook goed op m'n pedaaltjes, dus kan thuis gewoon m'n pedaaltjes erbij gebruiken en dit desnoods uitversterken.
    Geluid vind ik ook nog erg acceptabel (heb de AC30), en heb zo meteen een opwarmversterkertje voor optredens. Mocht er iets misgaan gebruik ik hem ook als backupamp voor noodgevallen, door hem aan een DI-box te hangen en zo naar de mixer te sturen. Blijft dan ook leuk klinken. Maar ben toch blij dat ik tot nu toe nog geen problemen met m'n combo heb gehad

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Dat gelul van 'je bent geen muzikale drummer als je hard slaat' verdedigen. Ik dacht even dat ik de enige was die er zo over dacht!
    Hey Luke.

Dank voor het feit dat je mijn "ik hou niet van drummers die alleen maar beuken" als gelul afdoet....
    Even ter nuancering:ik houd wel van beukende drummers, maar alleen als dat nodig is. En als je dan met een kleine amp in een kleine ruimte speelt is het fijn dat je een drummer hebt (of bassist of wat dan ook) die dat snapt. Maar ja.... (diepe zucht..... )
    En ik geloof dat Marc dat min of meer ook wel vindt en dat hij in die zin jou niet "verdedigt". Hij had het n.l. over een "beukend drumstel" en niet over de drummer. Iets wat ik overigens eerst ook dacht, hoor.
    Alvast een goed weekend!

Gr. C.

PS Je weet toch wel hoe die mensen heten die altijd in de buurt van muzikanten rondhangen?

Drummers...!!!
    Maar ik ben blij dat ze er zijn !!
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 1 oktober 2010 om 10:35
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Senior Member

Standaard

Ik vind het altijd grappig om te horen dat een 5W lampenversterker te luid is voor thuis, terwijl ik het pas te luid vind worden als ik de 6W van mijn VHT Special 6 combo helemaal open draai... Op de 3W stand is vol open nog redelijk luid, maar daarvoor heb je een volumeknop he. Als je op lager volume wil spelen met veel overdrive heb je zowiezo een pedaaltje (of ingebouwd effect) nodig.
    Een echt goede slaapkamerversterker, die je kan gebruiken in de kamer naast de kinderkamer, dat is een versterker met hoofdtelefoonuitgang. (of een pod of andere effectencomputer)

Mijn 6W VHT is in mijn oren ongeveer even luid als mijn Marshall MG50DFX als dat een aanduiding kan zijn... Die draai je niet vaak even open, maar je kan het wel eens als je er eens een momentje nood aan hebt...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Hey Luke.

Dank voor het feit dat je mijn "ik hou niet van drummers die alleen maar beuken" als gelul afdoet....
    Even ter nuancering:ik houd wel van beukende drummers, maar alleen als dat nodig is. En als je dan met een kleine amp in een kleine ruimte speelt is het fijn dat je een drummer hebt (of bassist of wat dan ook) die dat snapt. Maar ja.... (diepe zucht..... )
    En ik geloof dat Marc dat min of meer ook wel vindt en dat hij in die zin jou niet "verdedigt". Hij had het n.l. over een "beukend drumstel" en niet over de drummer. Iets wat ik overigens eerst ook dacht, hoor.
    Alvast een goed weekend!

Gr. C.

PS Je weet toch wel hoe die mensen heten die altijd in de buurt van muzikanten rondhangen?

Drummers...!!!
    Maar ik ben blij dat ze er zijn !!
    Hee C. Natuurlijk is het alleen interessant om te beuken als dat nodig is. Da's waar. Maar je liet het zo doorschemeren als in 'drummers die hard slaan zijn bij voorbaat al slecht'. En dat is iets waar ik erg over val.
    Verder vind ik die drummers grappen altijd erg flauw.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Hee C. Natuurlijk is het alleen interessant om te beuken als dat nodig is. Da's waar. Maar je liet het zo doorschemeren als in 'drummers die hard slaan zijn bij voorbaat al slecht'. En dat is iets waar ik erg over val.
    Verder vind ik die drummers grappen altijd erg flauw.

Behalve deze:
    Wat is een lul met 3 poten? Drumkruk.

Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten