Leuke discussie iedere keer weer: is 5 watt te hard voor thuis, hard genoeg voor een band, kan ik een 5 watter kopen voor thuisgebruik, maar ook in een band etc....
Mijn mening voor de beste sound: voor thuis een klein versterker en voor het podium een grote.
Je grote versterker thuis gebruiken of je kleine versterker op het podium: het kan, maar het blijft een compromis.
Gelukkig ben ik nu zo oud dat ik al geen gevoel van schaamte meer heb. Mij is in het verleden (16 jaar geleden) het volgende overkomen. Ik was 18 jaar en wilde een Marshall halfstack. Waarom? twee van mijn vrienden hadden er eentje. Zij speelden in en band, en ik niet. Vervolgens zat ik thuis op mijn kamer met en 50 Watt Marshall JMP en een 4x12 kast van Peavey. Werkelijk een schitterende versterker, maar...... het was mijn grootste miskoop ooit. Dat ding klonk waanzinnig..... maar ik heb van dát geluid maar 1x 5 minuten kunnen genieten om te voorkomen dat de politie oor de deur zou staan.
Nu zoveel jaren later heb ik voor thuis gebruik het liefst een zo klein mogelijk versterkertje (5 watt buizen) is eigenlijk al overkill. Wil je thuis een lekker scheurgeluid, ga dan voor de kleinste versterker of een moddeling of transistorversterker.
Die Marshall had ik met gevoel en imago gekocht. Ik zou een 5 watter verafschuwd hebben. Dat was kinder spul. Groot is beter..... Mijn verstand had misschien een adere versterker gekozen.
Na mijn hele verhaal hierboven weet ik ineens niet meer op welke post ik aanhaak in dit topic.... Zal de leeftijd wel zijn.
Favorieten/bladwijzers